internet werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikestyle

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hey,

Ik heb sinds vandaag Vista home basic geinstalleerd en nu werkt net internet ineens niet meer. Op XP deed hij het nog.

Hij geeft de melding aan dat mijn ethernet adapter geen goede driver heeft maar ik kan nergens een update vinden.
Het gaat om een

Intel 82801 PCI Bridge 244E.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen.

Laatst bewerkt:
en deze heb je allemaal al geprobeerd.

Als ik update lijkt het alsof er eigenlijk geen verschil is. Hij geeft daarna steeds aan dat er nieuwe hardware is gevonden en dan zoekt hij naar drivers en vindt weer niks. Ik zal zometeen een screenshot plaatsen van wat er allemaal niet werkt. Een momentje.:thumb:

Ik vermoed dat je ook niet het zoeken naar updates aan Windows moet overlaten, maar in apparaatbeheer een rechtse klik op de adapter geven en dan kiezen voor stuurprogramma bijwerken en dan naar de lokatie surfen waar je het gedownloade (en uitgepakte) bestand(en) hebt staan.

Ja, heb dat ook geprobeerd. Maar dan wordt er ook niks gevonden.

Screenshot:

Die 2 hebben er mee te maken.

Wat nu als je ze beide met een rechtermuisklik in apparaatbeheer dé-installeert (installatie ongedaan maken) en bij het opnieuw opstarten van Windows, Windows naar de map dirigeert waar je de update hebt staan?

De moederbord (chipset) drivers zijn wel geïnstalleerd nadat Windows erop is gekomen?

Laatst bewerkt:
Welke updates bedoel je dan? Ik heb er een paar gedownload, dat zijn eigenlijk gewoon installatie bestanden. Bedoel je die?

Dan ben ik tot mijn spijt uitgeadviseerd en rest jou wellicht een mailtje naar de fabrikant van de hardware.

Je hebt overigens niet geantwoord op de vraag óf je na de Windows installatie ook de moederborddrivers hebt geïnstalleerd, want als dat toevallig niet zo is, kan daar heel goed de oplossing inzitten.

Sorry maar wat bedoel je daar precies mee? Ben niet zo heel goed met dat soort dingen.

Beter laat dan nooit, maar Welkom bij de Helpmij!

Wat ik met moederbord / chipsetdrivers bedoel is de cd met drivers voor het moederbord zoals die met de pc is meegeleverd. Als je de pc 2e hands hebt gekocht of anderszins die cd niet (meer) hebt, dan moet je even het merk en exacte type van je pc en het zich daarin bevindende moederbord vertellen, dan kunnen we helpen zoeken naar de mobodrivers.

Ik zal het even uitleggen:

Deze computer is gekocht nieuw in de winkel met Windows 2000. Na een jaar ongeveer geupgrade naar XP Professional. Sinds vandaag Vista Home Basic. En sinds vista werkt het niet meer.

Als het goed is moet dit het zijn:

Intel 845E Max Chipset based.
van MSI

Dit is alles wat ik zon beetje weet. Als het niet goed is moet je het zeggen.

Drivers, informatie etc.: hier

Driver voor netwerkkaart: hier
Gebruik intel41XP.exe uit dit bovengenoemd driverpakket (dat is een XP driver, maar moet het ook doen op Vista).

Hopelijk klopt het allemaal.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit is denk ik het belangrijkste wat ik er uit kon halen:

Mainboard : Micro-Star Inc. MS-6566E
Chipset : Intel i845E
Processor : Intel Pentium 4 @ 2400 MHz
Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Video Card : Nvidia Corp GeForce4 MX 440 [NV17.2]
Hard Disk : Maxtor (82 GB)
DVD-Rom Drive : PHILIPS SPD6000L1 ATA Device
Monitor Type : Philips BL 151AX - 15 inches
Network Card : 3COM Corp, Networking Division 3C905B Fast Etherlink XL 10/100
Operating System : Windows Vista (TM) Home Basic Home Edition 6.00.6000
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 1.0

Manufacturer : Micro-Star Inc.
Mainboard : Micro-Star Inc. MS-6566E
Bios : American Megatrends Inc.
Chipset : Intel i845E
Physical Memory : 1024 MB DDR-SDRAM
LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
AGP Bus : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : No
Bus CardBus : No
Bus FireWire : No

De driver waar ik je de link naar gaf is voor de op het moederbord geïntegreerde netwerkkaart.
Uit je lijstje haal ik dat je ook (nog) een netwerkkaart hebt ingeplugd.
Daarvan is de driver (als het goed is): deze (weer voor XP, maar moet ook werken onder Vista).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan