MaartehhM
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2005
Sinds een aantal weken heb ik last van wisselend traag internet. De snelheid behoort, zoals gezien in 'de praktijk' zo ongeveer rond de 5 MB/s download te zijn, echter gebeurt het vaker dan me lief is dat het zo dropt tot de 1 kb/s of minder. Google duurt een aantal seconden om te laden, maar facebook, blackboard etc duren toch wel zodanig lang dat je er niet op gaat wachten. Een paar huizen verder heeft iemand precies hetzelfde internet van Ziggo, maar die heeft er geen last van.
Het ligt niet aan mijn laptop, de router/modem (wat het verschil ook is, iig het kastje waar ik kabelinternet uit krijg) heb ik al meerdere keren een 'frisse start' gegeven, en ik heb ook gecheckt of mijn router/modem niet op een bepaalde channel aan 't uitzenden is zodanig dat er interferentie optreedt met de buren.
Mijn ideeen zijn een beetje op, dus misschien biedt iemand anders hier een helder licht?
Bvd.
Het ligt niet aan mijn laptop, de router/modem (wat het verschil ook is, iig het kastje waar ik kabelinternet uit krijg) heb ik al meerdere keren een 'frisse start' gegeven, en ik heb ook gecheckt of mijn router/modem niet op een bepaalde channel aan 't uitzenden is zodanig dat er interferentie optreedt met de buren.
Mijn ideeen zijn een beetje op, dus misschien biedt iemand anders hier een helder licht?
Bvd.