Internet wisselend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Sinds een aantal weken heb ik last van wisselend traag internet. De snelheid behoort, zoals gezien in 'de praktijk' zo ongeveer rond de 5 MB/s download te zijn, echter gebeurt het vaker dan me lief is dat het zo dropt tot de 1 kb/s of minder. Google duurt een aantal seconden om te laden, maar facebook, blackboard etc duren toch wel zodanig lang dat je er niet op gaat wachten. Een paar huizen verder heeft iemand precies hetzelfde internet van Ziggo, maar die heeft er geen last van.

Het ligt niet aan mijn laptop, de router/modem (wat het verschil ook is, iig het kastje waar ik kabelinternet uit krijg) heb ik al meerdere keren een 'frisse start' gegeven, en ik heb ook gecheckt of mijn router/modem niet op een bepaalde channel aan 't uitzenden is zodanig dat er interferentie optreedt met de buren.

Mijn ideeen zijn een beetje op, dus misschien biedt iemand anders hier een helder licht?

Bvd.

Probeer je computer eens op te frissen met Ccleaner. Die verwijdert allemaal onnodige zooi, het kan helpen...

Heb je nog een PC\laptop of alleen jouw eigen, werk je via draadloos?

Probeer als eerst altijd je router tussen de ziggo modem uit te halen en je laptop rechtstreeks te verbinden met de modem.
Doe wel meteen daarna een modem powercycle (uit de stroom halen).

Doe meteen daarna een speedtest.

Mocht het niet beter zijn doe vervolgens Malwarebytes uitvoeren en CCcleaner zoals AndreazZz al zei.

Restart je laptop en doe nog een speedtest.

Start je laptop in veilige modus (met netwerk) en doe nog een speedtest om software helemaal uit te sluiten.

Mocht het zijn dat hierna jouw verbinding nog altijd traag is kan je het beste contact opnemen met ziggo support voor een nieuwe NBU (kabel doos) of monteur.

En mocht het nog niet beter worden, ik weet dat Ziggo een upgrade heeft uitgevoerd in de snelheid. Alleen deze is pas toegankelijk als je het modem resset.
Dus even een loopje naar het modem, dan even de voeding er af, kopje koffie drinken, sigaretje erbij en als je klaar bent spanning er weer op.
De boel even een minuut of 5 met rust laten want alles moet initialiseren en dan kijken of het weer beter gaat.

Moet ik er wel bij zeggen, soms is de snelheid schommelend. Erg afhankelijk van velen factoren. Maar de boven genoemde factoren spelen zeker een rol.
Een goede frisse pc doet wonderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan