Internet: zeer goede verbinding. Browser: De pagina kan niet worden weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn draadloze internetverbinding op 1 laptop.
Mijn internet heeft zeer goede verbinding met de laptop. Maar wanneer ik het internet op ga zegt de browser dat de pagina niet kan worden weergegeven omdat er geen verbinding is met het internet. Ik zou niet weten hoe ik dit moet gaan oplossen. Kunnen jullie mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Bart R.

Misschien staat Offline werken ingeschakeld. Heb je ook ingesteld op DHCP?

Zo een paar tests:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping www.google.nl
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k tracert www.google.nl
Als dat allemaal resultaten oplevert, dan zal het een probleem in je browser moeten zijn. Gaat het om Internet Explorer, dan zou je kunnen beginnen met het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
ga naar tabblad Geavanceerd
klik op Opnieuw instellen

Levert dat ook niets op, dan lijkt het me dat je met malware te maken hebt. Voor een begin: Gebruik de instructies in de eerste posting van deze discussiedraad. Gebruik MBAM en SAS niet tegelijkertijd, maar installeer en gebruik eerst de ene, herstart de pc, installeer en gebruik dan de andere en herstart daarna nog een keer de pc.
Evt. doe je de installatie in normale modus van Windows en scan je de pc in Veilige modus van Windows.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zo een paar tests:
Als dat allemaal resultaten oplevert, dan zal het een probleem in je browser moeten zijn. Gaat het om Internet Explorer, dan zou je kunnen beginnen met het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
ga naar tabblad Geavanceerd
klik op Opnieuw instellen

Levert dat ook niets op, dan lijkt het me dat je met malware te maken hebt. Voor een begin: Gebruik de instructies in de eerste posting van deze discussiedraad. Gebruik MBAM en SAS niet tegelijkertijd, maar installeer en gebruik eerst de ene, herstart de pc, installeer dan de andere en herstart daarna nog een keer de pc.
Evt. doe je de installatie in normale modus van Windows en scan je de pc in Veilige modus van Windows.

Succes,

Tijs.

je bracht me op het idee om eerst eens te gaan scannen met mijn huidige virusscan, en hij heeft al 4 infecties gevonden! Nu nog even wachten of ie nog meer vind...

Het is ook mogelijk dat een programma de verbinding naar de website blokkeert.
Om dit te controleren kunt u in de veilige modus met netwerkondersteuning starten via onderstaande stappen. In deze veilige modus zijn alle programma's uitgeschakeld waaronder ook uw beveiligingssoftware. Gebruikt dit dus puur om te testen niet om te browsen.

1.Herstart uw computer.

2.Tijdens het opstarten, nadat het scherm zwart is geweest, drukt u herhaaldelijk op de F8 knop. Hierdoor komt u in de Windows Geavanceerde Opties menu terecht.

3.Met behulp van de pijltjestoetsen kiest u voor de optie Veilige Modus met netwerkondersteuning en druk daarna op Enter.

4.Controleer nu of het internet wel werkt.

Geen van bovenstaande dingen heeft effect, maar wat ik nu zie bij de draadloze netwerken lijst, naast mijn internet, is het volgende: De verbinding is verbroken.
Dat staat op de plek waar dit hoort te staan: Verbonden

Als ik met mijn muis op het computertje in de taakbalk ga staan, zegt ie in een geel blokje dat de verbinding zeer goed is.

Het zijn dus 2 tegenstrijdige dingen.

Uw systeem zal in goede verbinding staan met de Router.

Echter zal de Router geen verbinding hebben met het Internet.

Trek de stekker van de Modem uit de wandcontactdoos en verbind deze weer na ongeveer 1 minuut. Test nu nogmaals de verbinding.

Uw systeem zal in goede verbinding staan met de Router.

Echter zal de Router geen verbinding hebben met het Internet.

Trek de stekker van de Modem uit de wandcontactdoos en verbind deze weer na ongeveer 1 minuut. Test nu nogmaals de verbinding.

Ik heb op alle andere computers hier in huis wel gewoon internet. Dus daar licht het niet aan.

Kan geen kwaad eens wat meer informatie terug te melden:
a. Wat leverden mijn 'basis netwerk-tests' op, nu je de malware verwijderd hebt?
b. Welk ip-adres, subnetmasker en standaardgateway wordt gemeld? Dus, zodra je verbinding hebt gemaakt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Is de lijst te lang, dan even de juiste gegeven nakijken in Kladblok:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig > ipinfo.txt & notepad ipinfo.txt

Tijs.

Kan geen kwaad eens wat meer informatie terug te melden:
a. Wat leverden mijn 'basis netwerk-tests' op, nu je de malware verwijderd hebt?
b. Welk ip-adres, subnetmasker en standaardgateway wordt gemeld? Dus, zodra je verbinding hebt gemaakt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Is de lijst te lang, dan even de juiste gegeven nakijken in Kladblok:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig > ipinfo.txt & notepad ipinfo.txt

Tijs.

A. Het verwijderen van de malware heeft geen effect gehad. Dus is er niks verbeterd.
B. IP-Adres: 192.168.123.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.123.254

Ik zie geen uitvoer van de commando's uit mijn eerste posting:

Ip-adres etc. lijken in orde. Doe er dus ook een test naar 'zichzelf' en de gateway bij:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.123.100
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.123.254

Tijs.

Ik zie geen uitvoer van de commando's uit mijn eerste posting:

ik dacht dat ik daar al op geantwoord had, sorry.
Die commando's leverden niks op, want hij kon geen verbinding maken met google.

Ip-adres etc. lijken in orde. Doe er dus ook een test naar 'zichzelf' en de gateway bij:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.123.100
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.123.254

Tijs.
Naar het ip-adres lukt, ik krijg gegevens terug. Maar het pingen naar de gateway is geen succes. Hij zegt dit steeds: Time-out bij opdracht. even later kreeg ik dit terug:
Verzonden pakketten: 4, Ontvangen: 0, verloren: 4

Vergelijk die standaardgateway-instelling eens met die van andere computers op je netwerk. Als het goed is hebben zij dezelfde gateway, maar beter even gecheckt.

Vertel ons ook wat de tests opleveren als je bedraad aansluit en tijdelijk de draadloze verbinding uitgeschakeld laat.

Tijs.

De standaardgateway is op de andere computers anders, namelijk: 192.168.0.1

Ik heb de laptop nu met een draadje verbonden met de router. Hij heeft nu wel normaal internet. Maar het is geen optie om hem voor altijd aan een draadje te laten.

Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar de nameserver op de andere pc`s. Waarschijnlijk is dit ook 192.168.0.1.
Geef je laptop een vast ip-adres 192.168.0.10 en als gateway en nameserver 192.168.0.1.
Zorg ervoor dat je ook zeker weet dat je verbinding hebt met je `eigen` draadloze netwerk.
Gezien het ip-adres 192.168.123.xxx gaat het hier over een ander netwerk.

Laatst bewerkt:
In aansluiting op wat silkcom schreef: Er zijn 2 mogelijkheden die voor het gedrag kunnen zorgen dat je beschreef:
a. Je bent met het verkeerde draadloze netwerk verbonden (zoals silkcom vermoedt). De tip van Silkcom gaat alleen werken als je die vaste gegevens instelt en verbindt met het juiste draadloze netwerk. Eigenlijk hoeft het vast instellen van die ip-adresgegevens niet als je verbindt met het juiste draadloze netwerk (de ip-adresgegevens zouden dan automatisch goed gezet moeten worden via DHCP, dus de instellingen laten staan op automatisch ip-adres verkrijgen en ook Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen).
b. Je verbindt met het juiste draadloze netwerk, maar je hebt nu een vast ip-adres met vaste gateway ingesteld staan op de draadloze netwerkverbinding (namelijk die 192.168.123.x instellingen). Zet de instelling weer terug op Automatisch ip-adres verkrijgen en ook Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen.

Succes,

Tijs.

Heel erg bedankt Tijs en silkcom, Het ip-adres enz. waren handmatig geconfigureerd en dat moest op automatisch staan. Wel apart dat iets zo simpel kan zijn maar dat ik niet op dat idee kon komen. Hierbij is het probleem opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan