Internet zonder IP bij Orange....!!??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Ik heb even een vraagje over de werkwijze van Orange en of dit normaal is?
Heb bij een kennis daarnet geprobeerd om internet aan de gang te krijgen met
zijn nieuwe Orange abbo. Alle lampjes op het adsl modem brandde, maar kreeg
echter geen verbinding. In de Speedtouch modem verschillende zaken proberen
te wijzigen, alle kabels gechecked en de netwerkkaart.
Nu blijkt na een telefoontje met Orange dat er al wel een internet verbinding aanwezig
is op het adres, alleen zijn ze vergeten om een IP adres toe te kennen...:shocked:

Ik vind dit behoorlijk slordig van Orange, dat ze wel al zeggen internet te leveren, maar
dat de klant er nog geen gebruik van kan maken omdat deze nog geen IP heeft!
Lijkt mij, dat dit toch direct aangemaakt wordt bij een nieuwe klant? Is dit normaal of
heeft iemand hier al ervaring mee hoe dit in elkaar steekt?

Groeten,

Remy

Helaas heb ik het zelf ook mee gemaakt alleen dan met Planet Internet.. wel betalen geen internet.. wij hebben toen gedreigd (meerdere keren) dat we als ze de volgende dag geen internet op onze pc hadden dat we dan naar de politie zouden gaan wegen fraude.. (wel voor iets betalen wat je niet krijgt) we hebben toen ook aan gifte gedaan (nooit wat ven gehoord) een week later nog geen internet en toen ben ik er zelf heen gegaan (Naar den Haag) ben zo ontiegelijk boos geworden dat ik ben mee genomen door de beveiliging (ze geloofde me niet) toen heb ik buiten de politie gebeld die was er binnen een paar minuten en toen ben ik met poltie en al naar binnen gegaan weer alles mogen uitleggen ( :mad: ) toen moest er van de politie een hogere baas bij worden gehaald.. die werd gehaald en weer boos tegen hem gedaan alle papieren er bij van heb abbo.. en toen ben ik mee gegaan naar de ruimte waar ze alles regelde voor de toegang van internet (politie was er nog steeds bij) en daar hebben ze gekeken met mij er bij en inderdaad we hadden wel een abbo al maar geen internjet (IP adres) en dan werd meteen veranderd ik naar huis gebeld van hebben we internet en inderdaad we hadden internet. toen ben ik met die hogere baas naar een kantoor gegaan want ik had wel me vrije dag en de treinreis en alle belkosten van mij door hun fout.. toen kreeg ik de treinreis vergoed en hebben we afgesproken dat we 3 jaar lang 10 euro per maand korting kregen (met 5 euro was ik niet te vreden:D) en kon ik weer naar huis.. en na die 3 jaar zijn we gelijk overgestapt.. ;) en nooit meer van plan om bij planet wat te doen..

Helaas is het zo dat ze nu nog ons rekeningen sturen maar wij hebben bewijs van hun dat we GEEN klant meer van ze zijn en boeken steeds alles terug (staat ook al een aangifte voor) dus eerlijk gezegt is het nog niet helemaal opgelost maar dit bedrag wat er steeds af gaat is niet van het internet want het is steeds een ander bedrag..

mijn advies is dus Bellen (of er heen gaan) en flink dreigen en kwaad worden ( eventueel politie in schakelen)

Ok wouter,

Als ik fysieke bijstand nodig heb, zal ik je wel mailen !!! :p
Ik hoop dat ze het zsm uitgeven dan kan de klant tenminste
internetten...

Om nog even op de vraag terug te komen, is dit normaal?? Kan een provider
dit doen (hetzij bewust of onbewust?) En wat zijn je rechten en plichten hierin
Ik kan hier namelijk zo geen clausule van vinden bij Orange......

Het aanmaken van een account kan mensen werk zijn, en ja daar kunnen foutjes in sluipen, Modem wel correct geregistreerd maar mag nog geen ip hebben lijkt mij niet zo's moeilijke fout om te maken. De vraag is hoe lang het duurt vanaf het moment dat het abbo in ging.

Klant heeft inmiddels verbinding....
Blijft toch een beetje slordig..!:rolleyes:

Vraag is opgelost

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan