internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een server staan met windows 2000 family en 2 netwerkkaarten erin. Nu wil ik op de ene kaart internet zetten en op de andere het netwerk. Hoe moet ik dat doen want als ik het netwerk aansluit dus vanaf een router naar elke computer een kabel dan heb ik internet maar het netwerk waar moet ik dat dan inprikken bij de andere computers of moeten die ook 2 kaarten. BVd Gr harry

Als je een router hebt dan zou ik elke computer via een kabel aan je router koppelen.
Vanaf je adsl aansluiting een kabel naar de wan poort van je router. Je router instellen voor internet.
En als jij server 2000 van windows goed hebt ingesteld dan kun je vanaf elke pc je netwerk bereiken.

Ik zou niet met twee netwerkkaarten werken, dit brengt alleen maar verwarring.

Zijn er te weinig poorten op je router om alle computers aan te sluiten dan kun je er een switch tussen zetten

Ik heb een server staan met windows 2000 family en 2 netwerkkaarten erin.

Deze versie van windows 2000 ken ik niet. Is ook bij microsoft niet te vinden.

Nu wil ik op de ene kaart internet zetten en op de andere het netwerk.

Als dit je fileserver is lijkt mij dat niet verstandig. Veel beter is het om of een router/pc als firewall in te zetten. En deze dan aan je netwerk koppelen.

Hoe moet ik dat doen want als ik het netwerk aansluit dus vanaf een router naar elke computer een kabel dan heb ik internet.

Alles aan sluiten op een switch en die weer met je router verbinden.

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor de reactie en ik zal alle computers verbinden met de router.Ik heb op windows 2000 server een active directory gemaakt dus eerst een dns ingesteld. Nu wil ik clients toevoegen op een dhcpen dat heet een scope toevoegen geloof ik wat moet ik daarbij invullen. Ik neem aan dat ik dan de andere computers in het netwerk kan zien of moet ik nog meer instellen Is hier een uitleg over.
BVd Gr harry

Wat ik al eerder tegen je gezegt heb.

Koop eens een goed boek over win2000 en de bijkomstigheden (ad etc)

of kijk eens op windows2000.pagina.nl voor veel meer info over win2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan