Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

z0r

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
15
Beste Helpmij.nl,

Het was voor mij niet helemaal duidelijk of mijn post hier op de juiste plek is gepost, maar als ik dat zo aankijk wel.

Ik heb ineens geen internet meer, mijn netwerk-kaart is al vervangen, mijn netwerk-kabel is al vervangen, de router kabels zitten er goed in, maar bij ipconfig /all krijg ik geen ip, de netwerk-kaart is in control panel enabled = ingeschakeld.

Mijn vraag: wat zou het probleem kunnen veroorzaken, en nog beter, hoe los ik dit probleem op.

Met vriendelijke groet

Zor
 
Heb ge de instellingen eens nagekeken of deze nog juist zijn?
Die pc staat die in een netwerk of is het maar ene pc?
Heb je aleens contact genomen met je provider, die kunnen dat ook zien of je soms verbinding hebt of niet?
 
jean42 zei:
Heb ge de instellingen eens nagekeken of deze nog juist zijn?
Die pc staat die in een netwerk of is het maar ene pc?
Heb je aleens contact genomen met je provider, die kunnen dat ook zien of je soms verbinding hebt of niet?

De instellingen zijn juist, we zitten idd in een netwerk en de rest van de pcs hebben gewoon internet, dus valt het provider gedeelte af:(
 
Heb je driver van je netwerkkaart wel geïnstalleerd?
kijk eens bij apparaatbeheer of deze wel erkend wordt?
 
jean42 zei:
Heb je driver van je netwerkkaart wel geïnstalleerd?
kijk eens bij apparaatbeheer of deze wel erkend wordt?


Dat is het probleem niet, eerst had ik wel internet, tot ik gister van een feest terug kwam, en me internet het op alle cmputers deed behalve de mijne.:(
 
Ga naar de instellingen en laat je ipadres automatisch zoeken of aangeven.
 
jean42 zei:
Ga naar de instellingen en laat je ipadres automatisch zoeken of aangeven.

Bij ipconfig /all is het media disconected wat houd dit precies in?
 
Ge moet naar je netwerkeigenschappen gaan en daar zien of wel alles goed ingesteld is.
Vergelijk dit met een andere pc die wel werkt op internet.
 
Is in orde, behalve dat hij natuurlijk niet kan verbinden, maar de instellingen zijn (y) goed
 
misschien ten onrechten,maar ie je netwerkkaart misschien uitgeschakeld?

Gisteren bij mijn zoon een nieuwe erin gezet ( veel te snel weer natuurlijk) en toen ik later bij hardware keek,zag ik dat ie gewoon was uitgeschakeld?!

p.s zoonlief wist natuurlijk van niets
 
jean42 zei:
Heb je driver van je netwerkkaart wel geïnstalleerd?
kijk eens bij apparaatbeheer of deze wel erkend wordt?

Bas

Die vraag heb ik al gesteld of bij hardware wel alles inorde is.

???????
 
bas9 zei:
misschien ten onrechten,maar ie je netwerkkaart misschien uitgeschakeld?

Gisteren bij mijn zoon een nieuwe erin gezet ( veel te snel weer natuurlijk) en toen ik later bij hardware keek,zag ik dat ie gewoon was uitgeschakeld?!

p.s zoonlief wist natuurlijk van niets

haha, dat ken ik, en natuurlijk wist mijn zoon toen er zoiets gebeurd was een aantal maanden geleden ook van niets lol!
 
maargoed, de netwerkkaart = enabled verder nog tips?
 
Nog een mogelijke oplossing.
Verwijder je netwerkkaart en start je pc op en kijk dan bij de hardwareprofielen wat er staat.
Sluit pc terug af en plug de kaart terug in. Mogelijk moet je de drivers terug installeren.
Volgens mij als al je instellingen van het netwerk juist zijn ingesteld moet het aan je netwerkkaart liggen dat mogelijk een conflict geeft.

succes
 
Heb je al een andere poort op de router geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan