Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbeukers

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
55
heej,

Ik heb Windows XP geinstalleerd op een computer maar hoe krijg ik nou internet op de computer. Er stond al windows xp met internet, maar nu doet internet het niet meer. Wat kan er mis zijn?

alvast bedankt
 
Waarschijnlijk moet je de drivers voor je netwerkkaart installeren. Check eens in apparaatbeheer of er een vraagteken bijstaat.
 
oke bedankt dat is het maar nu ben ik me driver cd kwijt en de driver van de asus site wil hij niet installeren :S
 
Uhm, waarom meteen een hardwarematig probleem?

Veel internetaansluitingen komen met een installatiecdtje trouwens. Heb je die?
 
Heb je deze al is geprobeert: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/lan/vialan/vialan8201.zip ?


@James007: In de meeste gevallen is dat door het herinstalleren een driver die mist. Voor zover ik weet moet je internet niet geinstalleert worden. Sommige internetproviders geven wel een installatiecd mee, maar dat is normaal voor als je modem ook een USB aansluiting heeft, voor pc's zonder netwerkkaart ;)
 
Ja die heb ik al gedownload maar als ik hem wil installeren geeft hij deze foutmelding aan: Can not find proper NIC, click OK to exit program

Wat betekend dit?
 
Laatst bewerkt:
Kan je wat exacter zijn? Wat voor foutmelding precies?

Edit: Die foutmelding wil waarschijnlijk zeggen dat hij niet de netwerkkaart vindt waarvoor deze driver is. Ik zou eens in de bios checken of die daar nog wordt herkent. En als je niet zeker bent over het merk/type van je moederbord/netwerkkaart, zou ik eens Everest gebruiken: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&ps=UE&lang=en
 
Laatst bewerkt:
Hoe maak je verbinding met het internet? Een directe verbinding met je modem (USB), of met een router/modem combinatie (LAN).

Kun je websites nog wel pingen voor zover je weet?
=========
Voor zover ik weet moet je internet niet geinstalleert worden. Sommige internetproviders geven wel een installatiecd mee, maar dat is normaal voor als je modem ook een USB aansluiting heeft, voor pc's zonder netwerkkaart
Vrijwel alle router combinaties van providers hebben ook een installatieCD. Deze configureert het apparaat over LAN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan