internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo ik heb een vraag. mijn buurvrouw heeft zich een laptop gekocht en wou graag draadloos internetten. ze heeft zich ook een kingsys breedband router gekocht. alles geinstaleert goed verlopen, de gewone pc krijgt internet maar de laptop niet. heb de beveiligings code ingevoerd en op verbinden geklikt maar kan geen verbinding maken. terwijl hij het op de zaak waar de laptop gekocht is deed met dezelfde router. kan iemand helpen het signaal is ook ok alleen maakt hij geen verbinding met internet dank u

Ga anders even na of er een conflict tussen de drivers van de Netwerkkaart enof probeer eens je eigen router die jij thuis misschien is de router niet op het juiste type voor de netwerkt zoals b/g/n en de router heeft een van die niet of ondersteunt hem niet.

PS: welke windows heeft je buurvrouws PC??(en ook router type AUB)

Laatst bewerkt:
hallo nicj56 bedankt voor u reactie op mijn vraag. wat betreft de laptop het systeem is windows 7 premium hij is nieuw we waren vandaag op de zaak waar de laptop en de router gekocht is en daar hadden ze meteen internet met de zelfde router de router is een wireless-home-router wrt-120 n van linksys by cisco. er is ook signaal genoeg op de laptop te zien by de router als ik de beveiligingsleutel invoer dan krijg ik verbing maken klik ik op en dan krijg ik kan geen verbinding maken.

Misschien een dom antwoord, maar ben je zeker dat de beveiligingssleutel juist is? Wat je ook kan proberen is even de beveiliging af zetten in de configuratie van de router. (http://192.168.1.1 in webbrowser) Zo kun je zien of de laptop kan verbinden met de router zonder beveiliging. Vergeet de beveiliging achteraf wel niet terug aan te zetten.

bedankt samcappelle voor je reactie. ik zal het broberen wat je mij aanraad te doen. dank je hoop dat het helpt dan weet men tenminste wat.

hallo samcappelle. ik heb gedaan zoals je me schreef. het is opgelost buurvrouw is blij heeft nu internet op laptop. de veiligheidsleutel was op een punt niet goed. het is opgelost nogmaals bedankt........alle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan