internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
ik heb op mijn kamer 2 computer staan en 1 daarvan is uitgerust met een draadloze netwerk kaart ik heb alleen geen zin om die kaart telkens over te plaatsen kan ook niet want zodra ik dat probeer doet ie niks meer dat ligt volgens mij aan de voeding 250 watt??? any way ik wil dus dat ik ze naast mekaar kan zetten (ik gebruik er 1 per keer) is het dan ook mogelijk om van af de pc met de wireless verbinding een kabeltje te leggen naar de gene die geen verbinding heeft werkt dat? zo ja hoe moet ik dat instellen (beide pc draaien linux maar 1 heeft dual boot met win xp (die heeft ook draadloze netwerk kaart)

onmogelijk

volgensmij is dit onmogelijk wat je wel kunt doen is gwn
een wirless usb adapter kopen voor 15 euro :thumb:
en dan gwn verbinden dan ben je meteen klaar en geen geklooi met kabels :)

oke weet ik dat ik dacht dat het op windows wel mogelijk was nou ja weer wat geleerd (maar daar hebben we het niet over)

Tuurlijk kan dat.
Cross kabeltje en dan moet je even wat netwerk regels goed instellen op de pc met 1 netwerkkaart en draadloze kaart.
Niet zo gek lastig, als je maar weet hoe het moet.
Over welke linux distro hebben we het eigenlijk?

10.10 (eerste linux versie die ik ooit gebruikt heb)

Laatst bewerkt:
Je bedoelt waarschijnlijk ubuntu 10.10
Wat je wilt doen is zorgen dat al het netwerk verkeer dat op de ene interface binnenkomt doorgestuurd wordt naar de draadloze.
Daar is nog wel wat meer voor nodig dan dat, maar dat is goed te doen.
Ik neem aan dat je een standaard ubuntu installatie hebt en dat eth0 je bedraadde interface is en wlan0 je draadloze, klopt dat?

klopt inderdaad maar het word heel erg lastig om dit te gaan configureren denk ik aan gezien die dingen naast mekaar staan en maar 1 beeldscherm is en 1x toetsenbord en muis dus laat maar maar je hebt wel gelijk ik heb wlan0 is momenteel actief andere is dan neem ik aan eth 0

Ooit gehoord van ssh?
Kan je prima mee vanaf de ene machine op de andere werken.....

gehoord maar heb geen idee wat het is behalve van wat ik zo juist op wikipedia gelezen heb maar goed bring it on wat moet ik daar voor doen

Met ssh kan je vanaf de ene computer op de andere werken, over het netwerk.
Logisch want 99,9% van alle servers die aan het internet hangen hebben geen monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan