internetadapter op 2 computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
verwijderd

Bijlagen

• usb.jpg
    usb.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat dit niet gaat werken.
wat wel kan is de adapter op één pc aansluiten en dan met een netwerkcrosscable een verbinding leggen tussen de beide pc's.
Met ICS (internet connection service) kun je de aansluiting dan delen. De hoofd pc moet dan wel aanstaan.

Maar vanaf zo'n € 25,- kun je al een G adapter kopen, dat is natuurlijk mooiste oplossing.
voorbeeld

mvg leo

Wat je eigenlijk wil is een USB-switch.

hier staan er een paar. Handmatig te schakelen en (sommigen) ook m.b.v. toetscombinatie of muis. Ik raad je trouwens aan om alleen 'handmatig' te schakelen (knopje op het apparaat).

Bel vóórdat je een dergelijk apparaat besteld even met de leverancier of hetgeen jij met de usb-switch van plan bent ook echt gaat werken. Zou bijv. kunnen zijn dat de leverancier een ander merk/type switch adviseert in jouw geval.

EDIT: Overigens ben ik het met de vorige posters eens dat je voor een klein beetje geld meer een extra USB draadloze netwerkkaart kunt kopen, zodat er niet 'geswitcht' hoeft te worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat je wel in de gaten moet houden is dat beide computers een USB-kabel nodig hebben om te verbinden met de USB-switch. Heb je niet 2 van zulke kabels als in huis, dan moet je er dus 1 of 2 van aanschaffen. Die kabels worden normaal gesproken) niet bij een USB-switch meegeleverd.

Die kabels kosten vaak toch zeker een euro of 4 of meer / stuk.

Tijs.

Ik wil graag zo weining mogelijk geld uitgeven, dus vandaar.
En met zo'n kabel moet dus altijd de hoofd pc aanstaan, en dat is dus geen oplossing voor mij.

Maar wel bedankt voor het meedenken:thumb:.

Graag gedaan, maar het blijkt dus wel te kunnen zoals je inmiddels (en ik dus ook:rolleyes:) weet dankzij dnties.

mvg leo

Ik blijft het een enigszins vaag project vinden, eerlijk gezegd.
Een USB-switch wordt normaal gesproken ingezet bij een (gedeelde) printer of iets dergelijks, niet een USB draadloze netwerkdongel.

Ik geef hieronder even een alternatief t.o.v. het gebruik van een USB-switch:
Omdat je bij een USB-switch toch moet wisselen (bijv. door op een knopje te drukken) kun je natuurlijk ook 2 USB verlengkabels inzetten, de uiteinden ervan (vlak) bij elkaar leggen met de USB draadloze netwerkkaart ernaast. Wil je dan wisselen, dan zet je gewoon de USB draadloze netwerkkaart over van de ene verlengkabel naar de andere (dat is pas echt 'handmatig' switchen! :))
Klein voordeel dat je daarvan zou kunnen hebben is dat je de draadloze ontvangst van de netwerkkaart ook nog een beetje kunt 'sturen' (draadloze netwerkkaart zit niet aan de pc vast). Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe lang de USB verlengkabel is. Bijv. hier kun je verlengkabels vinden tot 5 meter.

Natuurlijk kun je je ook afvragen of al die moeite wel zin heeft; ik zou al die moeite namelijk niet doen en gewoon de stick handmatig van het ene naar het andere apparaat brengen óf een tweede stick aanschaffen... ;)

Succes,

Tijs.

Let erop dat als je verlengkabels van enige lengte neemt (laten we zeggen groter dan 1 meter) dat je dan beter niet 'de goedkoopste' kunt kopen (zie de negatieve gebruikersrecentie op die pagina die ik in mijn vorige posting aangaf, helemaal onderaan bij de € 6.90 verlengkabel).
Dus enige 'kwaliteit' van de verlengkabel en de aansluitpunten ervan kan van belang zijn.

Succes,

Tijs.

[...]EDIT: Is het eigenlijk noodzakelijk om er een repeater tussen te doen?
Aangezien we hier van plan zijn om er lange kabels aan te doen, sterkte gaat dan wel eens hard naar benee...

Bedankt!:thumb:

Sluit een beetje aan bij wat ik zojuist schreef. USB is niet bedoelt om over waanzinnige lengtes gebruikt te worden.
Vlgs. deze link is de lengte maximaal 5 meter, en met inzet van repeaters 30 meter. Dus als je 10 meter totaal wilt overbruggen heb je een repeater (en 2x verlengkabel van 5 meter) nodig, als je 15 meter wilt overbruggen dan heb je 2 repeaters nodig (met 3x verlengkabel van 5 meter) nodig etc.

Tijs.

[...]Kun je wel twee usb kabels op 2 computers tegelijk aan gesloten hebben, beide computers staan dan niet tegelijk aan.
[...]

Ik snap je vraag niet, dus verduidelijk even wat je precies bedoelt.

Tijs.

Ik hoop dat je dit bedoelt (zoals in mijn 'handmatige' USB-setup)
- 2 pc's, beiden hebben een USB verlengkabel aan een USB-uitgang hangen
- Je sluit een USB-apparaat aan op 1 van de pc's via de USB-kabel van die pc, maar je laat de USB-kabel van de andere pc gewoon in die computer zonder er een USB-apparaat op aan te sluiten.

Als je dit bedoelt: Daar is geen probleem mee. Sterker nog: Ik heb (omdat mijn pc geen USB-aansluitingen aan de voorkant heeft) altijd een USB-verlengkabel aangesloten zitten (of de pc nu aan- of uitstaat), zodat ik memory-sticks etc. makkelijk kan aansluiten: Ik sluit de USB-apparaten gewoon aan aan de verlengkabel die ik heb vastgetapet aan de bovenkant van mijn pc-kast.

Hopelijk is dat het antwoord wat je zocht.

Tijs.

Hoi !

Off-topic: ik weet het Tijs, al ben ik voor mijn gevoel echt niet de hele dag aan het hobby-en !

@T.S.: Succes met je project !

Greetz,

Harry.

Daarvoor heb je natuurlijk die USB-switch nodig. Ik ken trouwens geen apparaten die je toestaan om (zonder een knopje of iets dergelijk 'over te halen') 2 pc's op 1 USB-apparaat laten aansluiten. Stel dat zo'n apparaat wel zou bestaan dan haal je daarmee een grote kans op (USB-)problemen/beschadigingen in huis (als je bijv. zonder erbij na te denken toch beide computers aan zou zetten).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan