internetadres wordt gezien als lokaaladres

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste Helpmij'ers

Ik heb Windows Server 2003 met de naamnaam Nederland.nl (voorbeeld)P
Zodra ik via een computer in het domein naar www.nederland.nl wil gaan kan de pagina niet gevonden worden, waarschijnlijk zoekt die een website binnen het domein.

Deze website staat bij een hostingbedrijf gehost (dus niet bij mijn thuis)

Vrienden en kennisen kunnen mijn webiste gewoon benaderen (het zit dus in mijn domein)

Laatst bewerkt:
Beste Helpmij'ers

Ik heb een domein die bijvoorbeeld www.nederland.nl heet.
maar zodra ik via een computer in het domein naar www.nederland.nl kan ik de pagina niet bereiken, waarschijnlijk zoekt die binnen het domein naar deze website.

Deze website staat extern gehost hoe kan ik binnen het netwerk benaderen.

Mensen buiten het domein kunnen de website zonder problemen benaderen.

Tim

wat bedoel je extern gehost, niet bij jouw thuis?

Dan zal er in de DNS een record bestaan die die domein naam (check ook de wildcards) op het interne netwerk routeerd. (of als het domein nederland.nl is ook het locale domein en dan zal er een dns verwijzing moeten komen naar de externe host voor het subdomein www.nederland.nl.

Daarnaast moet j in de exclusion list in de internet explorer controleren of daar niet een verwijzing staat of *.nederland.nl buiten de proxy om moet

Omdat je voor lokaal gebruik de DNS doet voor Nederland.nl, zul je in het Nederland.nl DNS-domein een nieuw A-record moeten aanmaken, met de naam www en met als adres het ip-adres van de externe www-server.

Wij hebben een klant die zelf ook een .nl Windows-domein heeft, maar waarvan de DNS voor vanaf Internet helemaal niet zelf gehost wordt. Deze klant had precies hetzelfde probleem: Hun website was niet zichtbaar te krijgen vanaf het interne netwerk, vanwege het feit dat [klantnaam].nl authoritief gehost werd lokaal op de DNS/domeincontroller. Dat heb ik dus opgelost op de manier in de eerste paragraaf: Een A-record toevoegen met de naam www, verwijzend naar het externe ip-adres waar de webserver op draait.

Tijs.

Omdat je voor lokaal gebruik de DNS doet voor Nederland.nl, zul je in het Nederland.nl DNS-domein een nieuw A-record moeten aanmaken, met de naam www en met als adres het ip-adres van de externe www-server.

.....................

Tijs.

Dit werkt echt :-D.

- nieuwe host met de naam www. het domein naam komt er vanzelf achter ff de cliënt opnieuw starten en het werkt.
wat wel raar is dat de server het altijd al goed deed.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Fijn dat het je geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even de vraag op opgelost zetten. Doe dit door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die je vindt rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Juist ik dacht er net aan,

Gisterenavond was het nogal laat en dan werkt mijn bovenkamer niet meer 100% :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan