Internetdelen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wat mooi's...

Zal ik dan maar een 'gewone' netwerkkaart zetten in de pc van de 3Com?

Zoals ik al schreef, ik kom dat alleen tegen bij microsoft, op andere fora ben ik het nog niet tegen gekomen, wel dat 3com moeilijk doet in combinatie met sommige Viper videokaarten.
Ik blijf het toch zoeken in bestanden/instellingen die veranderd zijn door updates o.i.d.
Probeer dus eens, bij de eigenschappen van beide netwerkkaarten de snelheid 'vast' te zetten en niet op 'auto'. Verder nieuwe drivers proberen voor je netwerkkaart en eventueel je ISDN kaart, daarna ga ik je wel weer vermoeien met knowledgebase artikels, als je er dan nog zin in hebt.

Bij mijn Realtek kan ik alleen kiezen uit: lijnsnelheid:
AUI / 10Base5
BNC / 10Base2
TP Full Duplex
TP Half Duplex, dit is geselecteerd.

(Full Duplex mag niet van mijn provider jammergenoeg.)

Ik zou niet weten waarom jij geen full duplex zou mogen kiezen, daar merkt jouw provider helemaal niets van, jouw ISDN kaart is vele malen trager dan de netwerkkaarten, bovendien full duplex komt de onderlinge snelheid tussen de pc's alleen maar te goede. TP staat voor een normale UTP kabel verbinding, dus als je een normale UTP kabel gebruikt zal je die moeten hebben.

P.S. het lijkt me trouwens een redelijk gedateerd kaartje of heb ik dat mis?

Ik vergiste me! ik mag de ISDN-kaart niet full duplex zetten! (Blijkbaar had ik dat een keer gedaan en toen werd m'n abonnement opgezegd; ik mocht meteen een nieuw afsluiten...)

Dus de netwerkkaart full zetten?

Eh, gedateerd? Een beetje wel ja. Jaar of drie oud dacht ik.

Het werkte de laatste dagen steeds beter, vrijwel geen storingen meer en indien toch makkelijk te herstellen, tot vanmiddag na het installeren van XP beveiligingsupdates!
Met geen mogelijkheid internet meer te delen en ook netwerkproblemen.
Heb de update XP KB835732 met systeemherstel ongedaan gemaakt de problemen waren opgelost!
Is dit niet merkwaardig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan