Internetdelen zonder router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ... het zal nog eventjes duren.
Kon de software niet vinden voor de ethernetkaart.
Heb dan naar mijn verkoper mailtjes gestuurd. Die wist ook niet precies meer welke kaart hij toen in mijn systeem had gezet. Heb de kaart er uit gehaald, maar vond er niet veel info op. Heb toen een fotootje genomen en naar mijn verkoper gestuurd. Wacht nu nog op zijn antwoord ....

Misschien kun je er zelf achter komen. Download Everest Home Dit is een klein en handig programmaatje dat je precies verteld wat er in je computer zit. Volgens mij ook de dingen die niet softwarematig geïnstalleerd zijn maar dat weet ik niet zeker. Je kunt het allicht even proberen. (Als je 'm download moet je eerst even helemaal naar beneden scrollen en op Agree drukken)

Heb ik net gedaan en krijg : VIA VT6105/LOM rhine III 10/100 fast Ethernet COntroller
effe via google gezocht en een driver gedonwload, en als ik nu bij apparaatbeheer ga kijken bij netwerkadapters staan er de ADSLUSB en VIA RHINE III
:)

so far so good !
Ik kan nu natuurlijk opnieuw de wizard proberen, maar ik denk dat jij wel een beter tip voor mij hebt ! :thumb:

Probeer rustig die wizard. Als het dan nog niet werkt kunnen we altijd nog handmatig bijstellen

Sorry voor de late reactie, was er een paar dagen tussenuit.
Heb inmiddels een 2e hand router gekocht voor zo'n 20 euro, en alles werkt perfect !!!
Toch bedankt.

Tja, een router is natuurlijk de mooiste oplossing. Mooi dat het werkt. :thumb:
Veel plezier met je netwerk.

Heb nog wel een vraagje : ik heb nu internet op de laptop, maar bepaalde zaken gaan niet. Bv als ik mijn yahoo mail open, en ik druk op de knop "compose" om een bericht te versturen, dan reageert hij niet. Zo zijn er nog knoppen die niet reageren. Zal met de instellingen op de laptop te maken hebben, maar welke ???

Dat weet ik niet :( Misschien dat je daar het beste even een nieuwe thread over kunt beginnen.

Ik denk dat het niet werken van bepaalde knoppen/sites ligt aan de instellingen van de firewall op de laptop of in de router.
Als ik jou was zou ik de instellingen van je router eens goed nakijken...

Hoi Kerels,

oplossing van 2 pc zonder router:

Je moet een getwiste kabel gebruiken ( wat bij de een de ingang is is bij de andere pc de uitgang)
Dan zal alles werken.

Gr,

Nico

Ik vermoed dat de vraag na 5 en een half jaar wel opgelost is ;)

Ik ben hier nu ook mee bezig. Onze situatie is als volgt: er loopt een internetkabel van de modem naar de computer op zolder (waar ik nu zit, vanaf nu pc #1), hier doet het internet het perfect. Vanuit deze computer loopt er een kabel naar een andere computer (pc #2) op de eerste verdieping.

Wegens een hardnekkig virus is Windows opnieuw geïnstalleerd op pc #2. Hierdoor moet het internet dus ook weer opnieuw worden geïnstalleerd. Het internet heeft het op pc #2 ook altijd perfect gedaan (om internet te krijgen op pc #2 moet pc #1 dus wel aanstaan).

Ik heb al verschillende keren de Thuisnetwerk Installeren wizard geprobeerd, maar telkens zonder succes.

De situatie van netwerkverbindingen op pc #1 (waar het internet het dus wel doet) ziet er als volgt uit:

9jm7uq.png

Hierbij is LAN-verbinding 2, de verbinding tussen modem en pc #1.

LAN-verbinding, is de verbinding tussen pc #1 en pc #2.

Kijk ik echter bij de netwerkverbinden op pc #2, zie ik alleen de 1394-verbinding (ook te zien op het plaatje boven. Ik heb van alles geprobeerd, maar 'LAN-verbinding' krijg ik niet tevoorschijn op pc #2.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Hm, kijk op #2 eens via Apparaatbeheer of de netwerkkaart wel goed geïnstalleerd is. Het lijkt erop dat die niet door Windows wordt herkend.

Maar sowieso: waarom plant je er geen router tussen? Die zijn niet eens zo duur en dan hoeft #1 niet perse aan te staan

Hm, kijk op #2 eens via Apparaatbeheer of de netwerkkaart wel goed geïnstalleerd is. Het lijkt erop dat die niet door Windows wordt herkend.

Maar sowieso: waarom plant je er geen router tussen? Die zijn niet eens zo duur en dan hoeft #1 niet perse aan te staan

Bedankt voor het reageren. Heb net bij Apparaatbeheer gekeken, de netwerkkaart is goed geïnstalleerd.

Net nog wat nieuws gezien, als ik #2 aan heb gehad en ik zet 'em uit, geeft #1 aan dat er geen verbinding meer is met LAN-verbinding. Misschien dat dit nog iets aangeeft?

Over de router, dit was niet mogelijk in verband met lastige bedradingsmogelijkheden, etc.

Topic is bijna 6 jaar oud en er hoeft niet meer op gereageerd te worden.

Graag een eigen topic aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan