Internetexplorer opent 115 schermen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Een goede kennis van mij heeft, na een link om een programma vanaf internet te installeren aan te klikken, ineens een probleem met zijn laptop.
Het systeem draait met Vista en direct na het opstarten worden achter elkaar zo'n 115 explorer schermen geopend, waardoor de laptop héél traag wordt en zelfs vastloopt.
Wat opvalt is dat alle iconen op het bureaublad ineens een Acrobat Reader logo hebben en als men een programma wil openen dat er een melding komt of dit programma gedownload mag worden. Na aanklikken van de melding komt deze vraag telkens opnieuw.
De schermen laten zich ook niet afsluiten. In veilige modus worden geen schermen geopend maar zijn alle bureeaublad iconen internetexplorer iconen. Ook nu is er geen enkel programma op te starten en wordt steeds gevraagd voor accoord om te downloaden. Internet verbinding uitschakelen helpt niet. Het lijkt op een virus maar aangezien de virusscanner ook niet opgestart kan worden is dit niet te controleren. Ook systeemherstel kan niet opgestart worden in zowel de gewone als de veilige modus.
Wie kent dit probleem en heeft de mogelijke oplossing ?? BVD

Laatst bewerkt:
Ik dank dat dit niet op te lossen valt, je vriend is echt niet slim geweest. Waarschijnlijk zit je met een virus die je er niet gaat uitkrijgen. Ik raad aan om vanuit veilige modus al je bestanden die je wil gaan houden (documenten, fotos, films, ...) op een externe hd te zetten en dan windows opnieuw te gaan instaleren. Want als je dit moet gaan oplossen zal dit veel tijd en veel geld gaan kosten.

Hoi

Laat in eerste instantie eens een scan doen met beide progjes uit onderstaande link.
Nu zal dat lastig zijn met zoveel openstaande bladen etc.
Dit kan ook als je beide progjes even via een andere pc op bijv een stick zet en van daaraf installeerdt.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2524021&postcount=1

@magaz: dat kan altijd nog als andere alternatieven niet helpen.

Eventuele programma's vanaf stick of cd zijn ook niet op te starten. Ik heb zelf de poging ondernomen om anti-malware software op een cd'tje te branden en deze op de laptop zo te starten om te installeren maar ook dit wil niet werken. Internet explorer of Deze Computer starten gewoonweg niet op.
Een mogelijkheid is wellicht nog om de harddisk te verwijderen en deze als Secondairy Master aan een gewone pc te hangen om in ieder geval de foto's en kostbare bestanden veilig te stellen. Bij de mail en contactpersonen van Outlook 2003 zal ik wel niet meer bij komen vrees ik.

Dat zou ook nog kunnen ja als slave....Let wel dat je evt besmetting dus niet overzet:-)
Dan zou een nieuwe instal wel op zijn plaats zijn;)

Die inschatting moet je zelf even maken nu.

Laatst bewerkt:
Dat zou ook nog kunnen ja als slave....Let wel dat je evt besmetting dus niet overzet:-)
Dan zou een nieuwe instal wel op zijn plaats zijn;)

Die inschatting moet je zelf even maken nu.

Ga ik iig proberen... maar kan niet als slave omdat laptop HD volgens mij niet in te stellen is als slave. (geen instelmogelijkheid met jumpers of toch...??)

Bedankt iig voor de tips !!! :thumb:
Ik laat nog weten of het wel of niet gelukt is, maar dat gaat vanavond niet meer lukken...

Ik weet dat van Outlook express de mail en contacten van buiten de applicatie gebackup-ed kunnen worden, maar kan dat ook bij Outlook 2003 ?? Zo ja, hoe dien ik dan te werk te gaan ??

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook meegemaakt met mijn pc en geloof me het bespaart je echt veel moeite. Want dat is zo'n virus die zich zelf dieper en dieper in je systeem worstelt. Want elke keer als ik men pc op en af zette, was er wel weer een ander mankement.

Kon op den duur zelfs niet meer in configuratiesherm, klok was uitgeschakeld, bestanden werden opengedaan met andere programas.

Toen heb ik gwn beslist van cd'tje in en formatte die boel.

maar die beslissing moet je natuurlijk zelf maken.

(en als je uw hd als slave gaat gebruiken zie dat je geen admin bent op de andere pc, dit om verdere shade te beperken)

greetz maga

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn pc en geloof me het bespaart je echt veel moeite. Want dat is zo'n virus die zich zelf dieper en dieper in je systeem worstelt. Want elke keer als ik men pc op en af zette, was er wel weer een ander mankement.

Kon op den duur zelfs niet meer in configuratiesherm, klok was uitgeschakeld, bestanden werden opengedaan met andere programas.

Toen heb ik gwn beslist van cd'tje in en formatte die boel.

maar die beslissing moet je natuurlijk zelf maken.

(en als je uw hd als slave gaat gebruiken zie dat je geen admin bent op de andere pc, dit om verdere shade te beperken)

greetz maga

Oké, maar formateren is mijn allerlaatste optie aangezien de foto's op de harddisk onvervangbaar zijn. Ook de bestanden in Mijn documenten moeten er zeker af. Hebben een emotionele waarde. Had het advies gegeven om foto's en belangrijke documenten op een externe HD op te slaan of op tijd een backup naar DVD te maken maar was er blijkbaar niet van gekomen. (onderschatting van een risico voor besmetting door een virus) Zal in de toekomst bij hem zeker niet meer voorkomen, maar nu eerst dit probleem (hopelijk) goed oplossen.

Laatst bewerkt:
Staan die foto's toevallig op een andere partitie? Zo ja, zou je ze kunnen redden door deze niet te formateren bij een nieuwe install. En dan is het hopen dat het virus zich daar nog niet heen verspreid heeft.

Staan die foto's toevallig op een andere partitie? Zo ja, zou je ze kunnen redden door deze niet te formateren bij een nieuwe install. En dan is het hopen dat het virus zich daar nog niet heen verspreid heeft.

Voor zover ik weet staan de foto's allemaal in Mijn Afbeeldingen, dus op de C schijf. Deze werden benaderd via de applicatie Picasa.
Ook de documenten staan waarschijnlijk in Mijn Documenten op de C schijf. Als deze besmet (en dus niet meer te redden) zijn, is er vele weken werk ineens weg.
Maar kán een virus zich dan ook nestelen in jpg bestanden ??

Laatst bewerkt:
Het is mogelijk. Elk virus is verschillend. Maar dat wil niet zeggen dat dit nu het geval is.

Wat als je de pc opstart in veilige modus zonder netwerk? Kan je er dan bij om de foto's veilig te stellen?

Ik dank dat dit niet op te lossen valt, je vriend is echt niet slim geweest. Waarschijnlijk zit je met een virus die je er niet gaat uitkrijgen. Ik raad aan om vanuit veilige modus al je bestanden die je wil gaan houden (documenten, fotos, films, ...) op een externe hd te zetten en dan windows opnieuw te gaan instaleren. Want als je dit moet gaan oplossen zal dit veel tijd en veel geld gaan kosten.

hallo, ik heb dit laatst ook gehad. Het is gewoon een malware die verwijderd kan worden met Malwarebytes' Anti-Malware. Probeer dat eens ;)

P.S. Mocht het echt niet lukken kun je maar beter een recovery disc erin doen. Als je dan geluk hebt zijn ze met Recuva weer terug te halen. (Heb ik bij me laptop gedaan, werkte super !)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan