Internetgeschiedenis laat geen websites zien IE9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Positron

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
25
Als ik de geschiedenis wil openen laat hij geen websites zien, die ik heb bezocht.

Hoe is dit te verhelpen?
 
Probeer ook eens het volgende, en kijk of je ze dan wél ziet:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:history

Natuurlijk kan het ook zijn dat je alle historie direct laat wissen (Internet Explorer instelling).

Tijs.
 
Nee, dat is het ook niet helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wél een map te zien krijgt bij shell:history (met "History" of "Geschiedenis" in de naam), dan heb ik het idee dat er helemaal geen (bezoek-)historie wordt opgeslagen. Ik kom dan automatisch op het automatisch wissen van de historie (in IE (Beveiliging -> InPrivate-navigatie etc.) of via programma's zoals CCleaner) of in IE ingesteld dat helemaal geen historie wordt opgeslagen (Extra -> Internet-opties -> vinkje bij "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten" of aantal dagen dat pagina's worden bewaard op te lage waarden en verder alles wat in link van vanschagen wordt behandeld).

Krijg je géén map te zien bij shell:history dan lijkt er in de registry wat mis te staan. Om precies te zijn in de volgende sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en/of
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk wat er in het rechter deelvenster staat bij History. Meld dat dan eventueel hier, zodat we kunnen beoordelen of het probleem daar vandaan komt.

Succes,

Tijs.
 
Als je wél een map te zien krijgt bij shell:history (met "History" of "Geschiedenis" in de naam), dan heb ik het idee dat er helemaal geen (bezoek-)historie wordt opgeslagen. Ik kom dan automatisch op het automatisch wissen van de historie (in IE (Beveiliging -> InPrivate-navigatie etc.) of via programma's zoals CCleaner) of in IE ingesteld dat helemaal geen historie wordt opgeslagen (Extra -> Internet-opties -> vinkje bij "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten" of aantal dagen dat pagina's worden bewaard op te lage waarden en verder alles wat in link van vanschagen wordt behandeld).

Ik kom terecht in een map met de naam History; donderdag; vrijdag en vandaag staat daar. Als ik vandaag open staat daar Deze computer, naam van mijn laptop en ssw.msn. Staat geen vinkje bij Browsegeschiedenis etc. Dagen dat pagina's wordt bewaard staat op 20 dagen.

Krijg je géén map te zien bij shell:history dan lijkt er in de registry wat mis te staan. Om precies te zijn in de volgende sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en/of
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk wat er in het rechter deelvenster staat bij History. Meld dat dan eventueel hier, zodat we kunnen beoordelen of het probleem daar vandaan komt.

Succes,

Tijs.
In het rechter deelvenster, neem aan dat je het scherm wat er komt als ik op het sterretje druk rechtsboven in de hoek bedoeld? Daar staat hetzelfde als ik shell:history intyp wat je eerder aangaf.
 
Je moet in die shell:history map donderdag, vrijdag en vandaag dubbelklikken
Je zou dan moeten kunnen zien welke sites je bezocht had, toen.
Dubbelklikken op zo'n getoond site geeft je dan welke pagina's je op die site bezocht had.

Zie schermafdruk (in XP) voor wat ik krijg als ik dubbelklik op woensdag.

Tijs.
 

Bijlagen

  • woensdag_history_IE.JPG
    woensdag_history_IE.JPG
    34,2 KB · Weergaven: 98
Je moet in die shell:history map donderdag, vrijdag en vandaag dubbelklikken
Je zou dan moeten kunnen zien welke sites je bezocht had, toen.
Dubbelklikken op zo'n getoond site geeft je dan welke pagina's je op die site bezocht had.

Zie schermafdruk (in XP) voor wat ik krijg als ik dubbelklik op woensdag.

Tijs.

Als ik dubbelklik op donderdag etc. krijg ik bestanden te zien, die op mijn laptop staan die ik die dag heb geopend.
 
Heb je die dagen ook websites bezocht? Want in IE kun je ook bestanden op je lokale computer openen, he... Bestand -> Openen -> [Alle bestanden aanzetten] of bestand slepen vanuit Verkenner in een IE venster.

Méér tips heb ik niet voor je.

Tijs.
 
Heb je die dagen ook websites bezocht? Want in IE kun je ook bestanden op je lokale computer openen, he... Bestand -> Openen -> [Alle bestanden aanzetten] of bestand slepen vanuit Verkenner in een IE venster.

Méér tips heb ik niet voor je.

Tijs.

Ik heb die dagen ook websites bezocht.
 
geschiedenis laat geen websites zien

hoe is het probleem dan opgelost geraakt? Ik zit met hetzelfde euvel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan