Internethackers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Berichten
211
Beste leden,

Sinds gisteren kom ik terug van een vakantie met m'n familie. Alleen mijn zus bleef thuis en maakte weleens gebruik van mijn computer. Na het opstarten van mn pc op mijn gebruikelijke administrator account (met wachtwoord) zag ik bij 'Downloads' een .rar (of .zip geen idee meer :() genaamd wirelesskeyview. Ik heb het meteen verwijderd nadat ik dat het internetwachtwoorden kan lezen (of iets dergelijks).

Nu kan het zijn dat m'n zus dit heeft gedownload (om wat voor reden) of dat ik door iemand anders gehackt word. Ze is nu niet thuis anders vraag ik het wel, maar als zij het niet is, moet ik me dan zorgen gaan maken??

ps: het zipje van wirelesskeyview was gewijzigd op een week geleden. en een week geleden was ik hier niet.
 
Laatst bewerkt:
Het was dus een ingepakt bestand met al je internet wachtwoorden erin?

En heb je wel goeie antivirus? en malware bescherming enz.?
 
wijzig alvast je wachtwoord en eventueel uw wireless keys

een hacker zal het wel niet geweest zijn als het een hacker was hat je het nog nooit gemerkt een goede hacker laat nooit zichtbare sporen aan voor de gebruikers.
 
Heeft uw zus (kleine) kinderen? Zo ja, dan zou ik aan die kinderen maar eens vragen wat ze allemaal uitgespookt hebben.
In de cursus PC-gebruik die ik geef vertel ik altijd dat (klein)kinderen het grootste gevaar voor elke PC zijn en elke keer krijg ik daar weer gelijk in.
 
Welkom thuis en geen nood, Het lijkt een hulpprogramma te zijn voor wanneer je je eigen sleutel kwijt bent. Ze hebben dus ook een ander draadloos apparaat willen gebruiken op jou router.

Je kunt het hier nakijken en downloaden om te zien of dat bestand het zelfde is.
https://duckduckgo.com/?q=wirelesskeyview

Misschien wil je terug naar een opgeslagen systeemherstelpunt bij systeemherstel om zeker te wezen dat de instellingen weer de zelfde zijn.

Voor computer uitlenen en bij het hebben van kleine kinderen kan iemand een herstel-programma overwegen zoals gebruikt wordt bij publieke computers en op scholen. Voorbeelden hiervan zijn: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION. Dan wordt de computer bij het booten automatisch of naar keuze precies gelijk gemaakt aan hoe die op een tijdstip naar keuze, of de vorige keer, was. Dat maakt geen gebruik van een image bestand maar van een index van wijzigingen, wat natuurlijk meestal heel veel sneller is. Alfred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan