Internetlinks aanklikken werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Als iemand mij een internetlink per mail stuurt en ik klik hierop, wordt de browser niet opgestart, maar er wordt dan een venster geopend. Bovenaan dit venster staat: Koppeling zoeken. In dit venster zie ik dan de inhoud (alle mapjes) van Mijn documenten.

Wat kan ik hieraan doen?
 
Ga naar Internetopties, dan tabblad "Geavanceerd".

Scroll naar beneden tot aan "Surfen".

Zet een vinkje voor "Browser-extensies van derden inschakelen (opnieuw opstarten noodzakelijk".

Probeer of het nu wel lukt.
 
Boeing_737 zei:
Ga naar Internetopties, dan tabblad "Geavanceerd".

Scroll naar beneden tot aan "Surfen".

Zet een vinkje voor "Browser-extensies van derden inschakelen (opnieuw opstarten noodzakelijk".

Probeer of het nu wel lukt.


Deze staat al aangevinkt :(

Ik heb echt geen idee waarom dit ineens niet meer werkt. Heeft wel goed gewerkt overigens.

Bedankt voor je moeite trouwens :thumb:

Nu ga ik me nestje in!
 
Eerst maar even uitleggen wat je probleem eigenlijk is. Als je op de link klikt, moet je browser bijvoorbeeld Internet Explorer (IE) openen en naar de desbetreffende link gaan.. Waarschijnlijk is de (weergave van de) bestandskoppeling niet meer correct en dan wordt IE niet geopend. Dit gaan we herstellen:

1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.

Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen
 
Thomas Jan zei:
Eerst maar even uitleggen wat je probleem eigenlijk is. Als je op de link klikt, moet je browser bijvoorbeeld Internet Explorer (IE) openen en naar de desbetreffende link gaan.. Waarschijnlijk is de (weergave van de) bestandskoppeling niet meer correct en dan wordt IE niet geopend. Dit gaan we herstellen:

1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.

Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen

Hey SUPER !!:thumb: Het werkt! Hartstikke bedankt voor je hulp. Weer wat geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan