internetpagina laden halverwege het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinusvD

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
105
Hallo

Ik heb een vraagje..
Ik ben bezig met een klein programmatje voor wat oudere mensen..
Deze kijken gezamelijk naar een christelijke "uitzending"..
Ik mag deze niet laten zien omdat het een besloten club is en ik niet de eigenaar ben.. sorry hiervoor..

Maar goed als ik weet hoe het met een ander internetpagina gaat lunkt het mij ook wel om het om te zetten.

Wat heb ik gedaan:

Onder een CMD knop heb ik het volgende staan:

[
Code:
I]Private Sub Command5_Click()
 On Error Resume Next
 Dim RetVal
 RetVal = Shell("C:Program FilesInternet ExplorerIEXPLORE.EXE http://www.revivalfellowship.nl")
 AppActivate RetVal, True
 End Sub[/I]

Als de pagina geladen word staat deze, als normaal, automatisch boven aan de pagina..
Maar ik zou graag stoppen op de plaast van b.v. 1 x drukken op pagedownknop of bij het woord aan de linker kant "Foreign Brochures"

Maar wat ik ook doe ik kom er niet automatisch..
Iemand een idee wat de aanvulling voor mij in mijn CMD opdracht moet zijn.

Alvasy bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De plek waar je naar toe wilt springen is een hyperlink naar een andere pagina; als je naar een ander stuk op dezelfde pagina wilt springen, moet dat een Bookmark zijn. Een voorbeeldje is deze link, die naar de 15e post op de pagina springt. Dus het kan wel, maar je moet een Bookmark link opzoeken.

Code:
RetVal = Shell("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/675159-Aangepast-keuzevak?p=4312279&viewfull=1#post4312279")
 
Ok fijn dat het mogelijk is..

Waar kan ik die Bootmark vinden dan..
Het is namelijk niet mijn eigen website..?
 
En dat is gelijk het probleem; als je zelf een website maakt, kun je de bookmarks (met een k dus ;) ) zelf vastleggen, en bijvoorbeeld in de inhoudsopgave van een webpagina verwerken. In dit geval kan dat niet, omdat je de pagina niet zelf hebt gemaakt. Alle links, voor zover ik kan zien, verwijzen naar andere pagina's, en niet naar tekst op de huidige pagina.
Misschien dat je nog een <PageDown> op de een of andere manier kan emuleren (SendKeys misschien), maar ik krijg dat ook niet aan de praat, omdat de browsertekst de focus niet heeft. En dan doet PageDown niks. Je kunt hooguit vragen of de ontwikkelaar een bookmark wil toevoegen waar je dan naar verwijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan