internetplusbellen herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Dag,

WIj hebben thuis internet plus bellen van KPN. Vanavond ga ik c: formatteren en daarna Windows XP herinstalleren. Ik ben echter vergeten hoe ik de internetverbinding weer aan de praat krijg. Ik heb nog wel de boekjes van KPN, maar toen ik WIndows XP een keer op D: had geinstalleerd, lukte het me niet om toegang te krijgen. Is er een gebruiker van internetplusbellen die weet welke stappen je na een herinstallatie van windows moet nemen om internetplusbellen weer aan de praat te krijgen? Alvast hartelijk dank!

Heb je ook de installatie cd niet meer van KPN ?

Je zou normaal gesproken je Cat5 kabel moeten kunnen inpluggen en dan zou het moeten werken want je mac adres is op de server opgeslagen.

Ik heb nog wel de installatie cd van KPN.
Wat een Cat5 kabel is, weet ik niet. Die heb ik denk ik niet. Ik heb een LAN-kabel. Bij internetplusbellen kun je ook voor draadloos kiezen, maar ik heb het gewoon gedraad gedaan.

[modedit]Onnodige quote verwijderd, gebruik "reageer op vraag" in plaats van "quote"[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon xp opnieuw installeren.

Je hebt voor de verbinding geen cdrom nodig, vanuit gaand dat je DHCP op de EB nog hebt aan staan

Bedankt voor de hulp. Het is nu ook gelukt, maar dat had heel wat voeten in de aarde. De helpdesk van internetplusbellen kwam er niet uit. Er kon maar geen ip adres worden opgevraagd, was steeds de foutmelding. Tot ik erachter kwam dat XP herinstalleren niet genoeg was, ik moest ook sommige drivers van mijn moederbord installeren voor de netwerkkaart. Eigenlijk zou ik internetplusbellen moeten bellen om te zeggen dat ze klanten met soortgelijke problemen hierop moeten wijzen; want voor sommige pc's geldt blijkbaar dat je na XP eerst moederbord drivers moet installeren. Maar het duurt vaak bijna een uur voordat ze eindelijk opnemen...

[modedit]Onnodige quote verwijderd, gebruik "reageer op vraag" in plaats van "quote"[/edit]

bij een herinstallatie altijd controleren of al je hardware werkt.

Bij de ingebouwde netwerk kaarten moet je bijna altijd eerst even de driver cd gebruiken.

Je kan altijd een mail sturen naar de HD van IPB met je ondervindingen, misschien gaat er bij hun dan ook een lampje branden.

Nu valt het me op dat ik bij het opstarten nog altijd kan kiezen tussen twee Windows XP's.
Een maand geleden installeerde ik Windows ook op schijf E.
Later haalde ik die weg, maar blijkbaar niet goed, want bij het opstarten bleef er een keuze tussen twee Windows.
Nu heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik vroeg op dit forum hoe ik dat moest doen na het formatteren van C. Ik ben van Windows 98 namelijk gewend dat je dat eerst moet doen, maar dat je dan het probleem kunt hebben dat de cd-rom lade niet meer wordt gevonden. Ik kreeg hier te horen dat het allemaal vanzelf gaat tijdens het installeren van XP; je krijgt vanzelf de keuze om C bijvoorbeeld snel te formatteren.
Alles ging ook goed, maar nu heb ik nog steeds de keuze bij het opstarten tussen 2 XP's.
Dan denk ik: het moet wel zo zijn, de C niet helemaal is geformatteerd. Want waarom staat dat er anders nog? Die regel komt toch niet van E?
Dus: is er een manier om C zo te formatteren dat alles echt schoon is, en die regel dus ook weg is?

Even voor de goede orde,je hebt een c schijf resp een dan wel meerdere partities en dus 2 XP geinstalleerd ?

Even voor de goede orde,je hebt een c schijf resp een dan wel meerdere partities en dus 2 XP geinstalleerd ?

Ja. Ik heb schijf C, D en E. In die drie partities is de harde schijf geformatteerd. VOOR de herinstallatie van XP had ik Windows XP ook op E geinstalleerd. Daarna had ik XP weer van E verwijderd. Maar bij het opstarten bleef het zo, dat ik een keuze had tussen 2 Windows XP's. Toen herinstalleerde ik XP op C. Bij deze herinstallatie werd meteen C geformatteerd, dacht ik. Maar NA de herinstallatie kan ik bij het opstarten nog steeds kiezen tussen 2 XP's.
Mijn vraag is: hoe komt dat? Komt dit nog van E vandaan, of staan die regels toch in C? Want in dat geval is C niet volledig geformatteerd tijdens de herinstallatie van XP.

Een zeg maar tweede XP komt niet zomaar om de hoek kijken.Als jij je harde schijf in 3 partities had ingedeeld,met op C Windows XP dan kun je nu ook wel zien wat er op de partitie D en E staat.
Bij de herinstallatie wordt trouwens ook gevraagd wat je met de C partitie zou willen doen en anders had je wellicht gebruik kunnen maken van Fdisk.

Kijk anders eens met dit programma hoe eea er uitziet.

http://www.ranish.com/part/

Een zeg maar tweede XP komt niet zomaar om de hoek kijken.Als jij je harde schijf in 3 partities had ingedeeld,met op C Windows XP dan kun je nu ook wel zien wat er op de partitie D en E staat.
Bij de herinstallatie wordt trouwens ook gevraagd wat je met de C partitie zou willen doen en anders had je wellicht gebruik kunnen maken van Fdisk.

Kijk anders eens met dit programma hoe eea er uitziet.
http://www.ranish.com/part/

Ja, ik zie ook wat er op D en E staat. Dat is onveranderd gebleven.
Kijk, als ik de pc opstart, zie ik in het zwart twee witregels staan. Die zijn exact hetzelfde. Ik kan gewoon de ene, of de andere XP opstarten. De andere werkt natuurlijk niet meer.
Maar ik dacht dat zo'n regel van de C schijf kwam en die had ik opnieuw geformatteerd bij het herinstalleren van Windows XP. Dus nu vraag ik me af: waarom staat die regel er nog?
En ja, bij de herinstallatie is mij gevraagd wat ik met C zou willen doen en ik heb gekozen voor snel formatteren.

Dank je voor de tip van dit partitieprogramma! Dat zal ik gaan proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan