internetplusbellen van kpn probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
205
Ik heb sinds vandaag internetplusbellen van KPN. Wij hebben 2 pc's in huis, eentje beneden en eentje boven, op zolder. De KPN Experia Box is het accespoint en die is bedraad aangesloten op de pc en telefoonaansluiting beneden. Daar werkt alles perfect.
Nu is het de bedoeling dat de pc boven ook gebruik kan maken van het internet via een draadloze verbinding met de Experia box.
We hebben een Siemens Gigaset USB adapter om die pc met het accespoint verbinding te laten maken. De installatie ging al heel erg moeizaam, werd steeds afgebroken. Na veel geprobeerd te hebben is er toch een verbinding tot stand gebracht, maar niet met de snelheid die hij zou moeten hebben. Hij hangt steeds rond de 18Mbps terwijl hij 54 zou moeten zijn.
Vervolgens, na de pc opnieuw opgestart te hebben, was er ineens weer helemaal geen verbinding meer, wat we uiteindelijk wel weer hebben weten te fixen.
Maar ik zou toch graag willen dat de internetverbinding met de juiste snelheid zou gaan want dit is nix zo.
De KPN experia box zou een afstand van 10meter moeten kunnen overbruggen, en er zit zo'n 9 meter tussen het accespoint en de pc boven met de USB adapter.
Heeft er iemand enig idee hoe ik die snelheid omhoog kan krijgen?
 
Hoeveel betonvloeren met betonijzer zitten tussen de box en de computer?
Want die zijn funest voor je verbinding.

Als je de computer naast de box zet, hoe zit het dan met de verbinding?
 
Hoeveel betonvloeren met betonijzer zitten tussen de box en de computer?
Want die zijn funest voor je verbinding.

Als je de computer naast de box zet, hoe zit het dan met de verbinding?


voor zover ik weet geen betonvloeren, dus dat zal het niet zijn!
Ik heb de pc nog niet naast de box gezet, dus ik weet niet of dat dan beter zal zijn maar ik kan het altijd proberen natuurlijk!
 
Heb je een grijze Siemens Experia-box of een zwarte Speedtouch ? Draai anders eens wat aan de antenne van je modem en kijk wat de resultaten zijn.
 
Heb je een grijze Siemens Experia-box of een zwarte Speedtouch ? Draai anders eens wat aan de antenne van je modem en kijk wat de resultaten zijn.

een grijze Siemens. heb al aan de antennes gedraaid maar geeft weinig verschil helaas.
 
probeer eens een ander kanaal nummer.

je kan dit doen via de webinterface van de box.
Ikzelf heb goede resultaten bij kanaal 11
 
Lukt het nog niet is een range extender misschien wat, deze zorgt dan je signaal vanaf die range extender weer beschikbaar is.
 
Bedankt allemaal!
Ik heb gekeken en het kanaal stond op automatisch. Heb hem toen op 11 gezet en de snelheid schommelt nu telkens tussen de 48 en 54mbps, maar dat verschil is nauwelijks merkbaar, dus daar kan ik mee leven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan