Internetprobleem LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanduyvesteijn

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
6
Beste lezer,

Ik heb een PC met windows vista. Hierop heb ik via een router beneden en vervolgens een switch boven internet.
Dit heeft prima gefunctioneerd. Echter, deze week heb ik Norton 360 verwijderd omdat ik over wilde gaan op AVG. Toen ik de PC herstartte kon ik geen verbinding met het internet meer maken.

Eerst staat er even initialiseren. Vervolgens krijg ik verbinding met 'onbekend netwerk' en toegang: alleen lokaal. Dit terwijl als ik de internetkabel uit mijn PC haal en in mijn laptop doe ik daar wel internet heb. Het moet dus echt aan mijn PC liggen.

Printscreen.jpg

Ik heb deze printscreen van mijn apparaatbeheer gemaakt. Hier krijg ik toch uitroeptekentjes.

Mijn internet heeft tot 3 dagen geleden (voor de deïnstallatie van Norton) jaren probleemloos gewerkt.

Alsjeblieft help mij ik kom er niet meer uit!
 
a. Die Nvidia nforce 10/100 is een bedrade netwerkkaart. Daar heb je nu niet de drivers voor, maar die heb je (nu) ook niet nodig omdat je (blijkbaar) draadloos wilt werken.
b. De USB Wireless 802.11 b/g adapter is wél van belang, maar die staat uitgeschakeld in Apparaatbeheer (vandaar dat pijltje naar beneden in je schermafdruk). Rechtsklik er eens op, en kies voor Inschakelen? En ga daarna in Netwerkcentrum eens kijken of je een draadloze verbinding tot stand kunt brengen?

Succes,

Tijs.
 
Wil je toch bedraad verbinding maken, dan zul je drivers moeten gaan installeren voor die Nvidia nforce 10/100 netwerkkaart.

Tijs.
 
Noem trouwens ook even welk besturingssysteem: Windows 7 32-bits, Windows 7 64-bits, Vista 32-bits, Vista 64-bits?
En doe ook even het volgende (als je geen drivers op CD hebt en niet weet welke driver je nodig hebt): Dubbelklik op die nVidia nforce 10/100 netwerkkaart in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, en kies uit het pull-down menu voor Hardware ID's
Geef ons precies wat dan in het vakje eronder verschijnt. Zal iets zijn als: PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX
We kunnen dan evt. kijken welke driver past bij jouw besturingssysteem voor die netwerkkaart van je.

Tijs.
 
Hulp

1. NVIDIA is de videokaart

2. Kijk rechts onder bij de twee schermen in de start-balk en klik daarop.
Klik vervolgens op: ÉÉN netwerk verbinding en hij herstelt.

Was dit nuttig: Ja / nee
 
@ Thijs

Het volgende:

- Ik wil geen draadloos verbinding maken. Ik heb gewoon een kabel van mijn router naar mijn PC lopen. Als ik draadloos netwerk wél inschakel krijg ik overigens hetzelfde probleem met onbekend netwerk. Ik heb de wireless adapter bewust uitgeschakeld omdat er geen draadloos netwerk binnen bereik is.

- Ik heb Windows Vista Home Premium 32-bits met SP2.

- Bij apparaatbeheer, details en dan Hardeware-id's vond ik de volgende waardes:
PCI\VEN_10DE&DEV_03EF&SUBSYS_2A6C103C&REV_A2
PCI\VEN_10DE&DEV_03EF&SUBSYS_2A6C103C
PCI\VEN_10DE&DEV_03EF&CC_068000
PCI\VEN_10DE&DEV_03EF&CC_0680

- Ik wil nogmaals benadrukken dat alles prima heeft gewerkt (LAN met draad enzo daar heb ik niets aan veranderd) ik heb enkel Norton 360 verwijderd drie dagen geleden en sinds dien kan ik geen verbinding maken met internet. Nu heb ik dus de melding onbekend netwerk.


Heel erg bedankt voor je snelle reactie!
 
@Jasper

Bedankt voor je reactie. Ik heb (geloof ik) een NVIDIA internetkaart én een NVIDIA videokaart.

Als ik bij de taakbalk op de twee schermen klik en dan 'diagnose en herstel' laadt er een balkje heel lang met 'Probleem vaststellen...'. Dan krijg ik probleem kan niet worden opgelost.

Deze standaard dingen heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb de router al eens gereset, andere kabel, in- en uitschakelen van de netwerkadapter etc. Het ligt echt aan de software van mijn PC want met dezelfde internetkabel in mijn laptop heb ik wel internet. Daarbij heb ik alleen Norton 360 verwijderd en sindsdien heb ik geen internet meer.

Toch dank voor je reactie!
 
De driver die jij zoekt staat (ingepakt) hier
Die dus (uitgepakt, op memory-stick bijv.) gebruiken (in Apparaatbeheer) bij de Nvidia nForce 10/100 netwerkkaart (erop rechtsklikken en kiezen voor "Driver installeren" (of iets dergelijks)).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Thijs

Helaas, driver geïnstalleerd en de PC opnieuw opgestart maar nog steeds hetzelfde probleem.

Het is mij nu overigens opgevallen dat als ik op status van LAN-verbinding klik, dan Details... krijg ik een scherm 'gegevens van netwerkverbinding'. Hier is vrijwel alles leeg. Alleen Beschrijving, Fysiek adres, DHCP ingeschakeld en NetBIOS zijn ingevuld. Op mijn laptop is dit wel gevuld met ip-adressen enzo. Ligt hier wellicht een probleem?

Ik vind het vooral raar omdat het niet anders kan dan dat bij de deïnstallatie van Norton 360 iets teveel is verwijderd of iets is aangepast ofzoiets.
 
Ellasar

Ik heb de rest geprobeerd, dat heeft niets opgeleverd.
Toen ik via jouw link de uninstaller met een USB-stick overzette en de PC herstartte werd er weer verbinding gemaakt!

Hierbij hartelijk dank voor je reactie (en uiteraard de anderen). Ik kan weer fijn internetten.

Het probleem lag dus bij de deïnstallatie van Norton.
 
Fijn dat het probleem is opgelost. Overigens denk ik dat je wel degelijk jezelf gedeeltelijk geholpen hebt door de driver te installeren, want Apparaatbeheer gaf toch duidelijk aan dat die er niet was? Vertel eens of je na de installatie van de driver in Apparaatbeheer nog steeds zo'n geel vraagteken zag?

Dat daarnaast ook de TCP/IP stack gecorrumpeerd was kwam (als tweede probleem) daar nog bij lijkt mij...

Graag nog een reactie op wat de vraag in de eerste paragraaf. Graag daarna je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
@Thijs

Ik ben er zeker van dat jij mij een heel stuk op weg hebt geholpen. Daarom ook heel erg veel dank!

Ik zie overigens nog steeds bij alle stukken van apparaatbeheer een geel uitroepteken staan, behalve bij ethernet. Dit was ook voor het installeren van de driver. Toch denk ik dat er bij het verwijderen van Norton vanalles mis was gegaan een ook dit.

Nogmaals dan voor je hulp! Ik zet dit topic met veel plezier op 'opgelost'.
 
Je hebt gelijk: In je startposting was er geen geel uitroepteken te zien bij je bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer.

[Natuurlijk is het altijd goed om recente(re) drivers te hebben, dus fijn dat ik je daarbij heb kunnen helpen.]

Nog bedankt voor het reageren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan