Internetprobleem Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

GOD1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
10
Ik heb laatst een Windows Vista Home Premium (OEM en legaal) geïnstalleerd en toen ik op het internet ging naar google.nl, msn live search, Microsoft.nl(.com), e.a. werden ze niet weergegeven. Er stond dan:

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:

Controleer de internetverbinding.
Probeer een andere website te bezoeken om er zeker van te zijn dat de computer met internet is verbonden.
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst. Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

En dat terwijl andere websites zoals homepage MSN.nl, vinden.nl, speurders.nl het wel deden. Ook deed microsoft update het niet. Ik heb al overal gezocht en ik ben niets wijzer geworden. Computer: Internet via LAN-netwerk(kabel) naar router.
Nog geen software geïnstalleerd (geheel standaard dus)
Firewall van Windows Vista zelf (staat uit)
Weet iemand iets!!
 
Ik heb exact de dezelfde fout. Kom er ook niet uit. Maar nu vertelde iemand mij dat je Norton even uit moet schakelen en kijken of het dan wel werkt. Ik kon zelfs 3 dagen gewoon op internet en daarna helemaal niet meer. Draadloos werkt al helemaal niet. Volgens KPN wordt dit ook pas na 1 juli ondersteund.
Als jij een oplossing hebt, laat het svp dan even weten?????????????????:thumb:
 
Ik heb exact de dezelfde fout. Kom er ook niet uit. Maar nu vertelde iemand mij dat je Norton even uit moet schakelen en kijken of het dan wel werkt. Ik kon zelfs 3 dagen gewoon op internet en daarna helemaal niet meer. Draadloos werkt al helemaal niet. Volgens KPN wordt dit ook pas na 1 juli ondersteund.
Als jij een oplossing hebt, laat het svp dan even weten?????????????????:thumb:

Het ligt waarschijnlijk aan je DNS. Probeer dit eens:

Ga naar Configuratiescherm>Systeembeheer>Services
klik bij bestand DNS-client op de rechter muisknop en klik op starten, stoppen, verniewen of opnieuw starten. Ik weet niet meer precies welke optie ik had gedaan maar bij mij werkte het! :thumb:
 
Hey hey,

Ik werk zelf op een helpdesk voor chello internet. De meeste mensen die bellen met internet problemen met windows vista zijn vrij snel geholpen. Van chello weet ik dat ze nog geen ipv6 ip adressen versturen. wanneer een klant met vista niet online komt lossen we dit op door:

Configuratie scherm
Network and sharing center (alternatieve weergave)
daar in het linkerscherm netwerkverbindingen beheren
Rechter muisknop op de verbinding die je gebruikt
Dan eigenschappen
In dit scherm die ipv6 uitvinken.

Dit moet het probleem in ieder geval oplossen wanneer je je pc rechtstreeks op het modem hebt aangesloten en dit dus bij de lan-verbinding doet
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp. Maar ik heb gisteren Norton nog geckeckt. Zag tot mijn verbazing dat het een versie was die nog maar 53 dagen geldig was. Dus eraf geknikkert. En voila.
Alles werkt.
Nog wel een tip. Deze laptop is gekocht bij de Harense Smid. Helaas kan niemand bij dit bedrijf juiste info geven bij problemen en moet je het zelf maar op zien te lossen. Ook geven ze bij een laptop van € 1000,00 geen software cd's. Alles is voor geinstalleerd. Dus als je problemen hebt, heb je dus gewoon pech.
Kan nu alleen nog niet draadloos werken omdat KPN Vista niet ondersteund. Weet iemand toevallig of ik de software voor de experia box van KPN internet+bellen ergens kan downloaden voor Vista. De cd rom die erbij zit kan alleen XP aan. Je kunt deze ook niet handmatig installeren.
Alle tips zijn van harte welkom:thumb:
 
Vista met experia werkt!

Eindelijk is het gelukt: eigenlijk heel simpel. "Gewoon" het kanaal in de experiabox omzetten van automatisch naar handmatig kanaal kiezen (kanaal 6). Dit is de oplossing voor ingebouwd draadloos.

Hier saat de oplossing voor Vista met Siemens Gigaset 108:


En ziedaar: draadloos internet!
 
Heey

Ik had precies het zelfde als hier boven. Ik ben naar de winkel terug gegaan. Ze hadden men pc gecheckt. Ze zagen dat er een chinese virus erop stond. Dus recover je pc helemaal. Nog geen internet erin doen!! Voordat je een goede viruscanner hebt. Dan doe je liveupdate instaleren daarna full scan. (norton). Zodra je dat hebt uitgevoerd kan je je internet erin doen. Nu werk alles weer perfect :D :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan