Internetprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter katya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

katya

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Alhoewel mijn client pc nog steeds het internet niet op kan (geen enkele reaktie op mijn vorige vraag gekregen) heb ik nog een ander probleem waar misschien wel iemand raad op weet.

Dit probleem is dat mijn server pc (aangesloten
op upc kabelmodem) alleen het internet op kan als de client pc ook aan staat. Als deze pc dus niet ingeschakeld is kan de server pc ook het internet niet op. Weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt kan worden.

Ik heb windows 98 op beide pc's, sygate 3.11 en zonealarm op de server pc geinstalleerd. Het maakt overigens niet uit of ik sygate en zonealarm uitschakel; de pc kan dan nog steeds niet online.

Raar maar waar.

Kloppen je adressen en gateway´s wel? Het lijkt in eerste instantie op een vreemd routeprobleem

In de server moet je een kaart hebben met een ' extern' IP (vast of dynamisch toegewezen).
In de server ook een 2e kaart. Zal wel een adres als 192.168.0.1 ofzo hebben. Deze PC mag geen gateway ingesteld hebben. subnet mask 255.255.255.0

In de client heb je dan wschl. 192.168.0.2 als adres (alles adressen als 192.168.xxx.yyy zijn goed, als ze maar niet hetzelfde zijn). subnet mask 255.255.255.0 De client moet het adres van de server als gateway hebben.

Hm, ik zat weer te snel te reageren.
Sygate ken ik niet maar ik neem aan dat dat een proxy-applicatie is.

Ik heb inderdaad al die instellingen volgens mij zo staan als je zegt.
IP adres client : 192.168.02
subnet 255.255.255.0
gateway van de server pc.
Sygate is voor het delen van internet.

En als je er echt niet meer uitkomt,, download je NAT32 dat is installeren, ff er doorheen klikken en gaan maar. Ben nog niemand tegen gekomen die het niet voor elkaar kreeg met dit proggie..

Succes,

Nou, dan ben ik de eerste waarbij het niet werkt. Het maakt helemaal geen verschil; zelfde probleem als bij Sygate.

Iemand misschien nog een ander idee? Overigens kan ik er nog wel mee leven dat die ene pc het internet niet op kan. Maar waar ik wel graag van af wil is dat ik de client moet opstarten voordat de server het internet op kan.

Via attendeer de beheerder van Stryker binnen gekregen:

Dit is de reden van de melding:
hoi, als je een scrolkabel tussen je twee computers hebt klopt dat jou verhaal .maar bij een router kun je meerdere computers apart mee internet op hier mee hoop ik antwoord te hebben gegen op jou probleem.

netwerkkabel

Ik heb gewoon een netwerkkabel tussen beide computers (realtek). Het gekke is dat het netwerk voorheen wel heeft gewerkt maar nu niet meer.
Het kan dus wel met deze kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan