internetproblemen met norton antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoelius

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
goedemorgen,
Ik heb een probleem met norton waarbij om een of andere reden mijn internet-toegang wordt geblokkeerd. Als ik met de helpdesk van chello bel verzoeken zij me om norton eraf te gooien, vervolgens wordt mijn account gereset en dan doet de verbinding het weer. De laatste keer dat ik dit had was toen norton een filescan heeft gedaan (automatisch) de volgende keer kon ik niet op internet. Heeft iemand dit probleem ook en wat is er toen aan gedaan?
Alvast bedankt,
Djoelius

Je gebruikt IE neem ik aan? Heeft deze wel toestemming van je firewall om verbinding te maken?

Ik gebruik IE inderdaad maar heb geen idee of de firewall (standaard) daar toestemming voor geeft.

Heb je de firewall van Windows wel uitgezet ?
Want dan staan er 2 aan en dan werkt het ook niet.

Nee dat heb ik niet gedaan, ik wist niet of dat nodig was of niet.
Djoelius

Geplaatst door djoelius
Ik gebruik IE inderdaad maar heb geen idee of de firewall (standaard) daar toestemming voor geeft.

Open je Firewall ( door dubbelklikken op het wereldbolletje in je taakbalk) en klik op "Persoonlijke Firewall"
Nu kan je iets naar recht op "configureren" klikken.
Er verschijnt een nieuw venster waar je op tabblad "Programma's kan klikken.
Onder aan dat venster krijg je een afrollijstje met alle programma's en daar achter staat of ze wel of geen toestemming hebben.....en daar kan je de eventuele status ook wijzigen.

Laatst bewerkt:
@Raymond,
Ik heb dit gedaan en IE heeft wel toestemming van de firewall

@Will well
Ik heb de firewall van windows uitstaan en die van norton aan

Het probleem dat ik beschrijf doet zich overigens soms wel en soms niet voor. Ik dacht zelf dat ik misschien een virus in mijn systeem heb die de poorten soms blokkeert en soms niet. Ik ben zelf helaas niet handig met computers dus misschien is het onzin wat ik hier opschrijf.

De Helpmij is er voor iedereen dus ook voor beginners.
Soms wil het wel eens helpen om je modem te resetten.

Dat heb ik gedaan zonder dat het resultaat had. Het enige wat de laatste keer hielp was resetten vanuit mijn provider. Het gaat dan weer eventjes goed to de volgende blokkade.

Gebruik je ook een Router (dus met meerdere PC's op het internet) ?

@Will well
Ik heb een wireless router tussen de modem en mijn laptop. Ik heb vaak inerdaad het probleem gehad dat ik via de router geen verbinding kreeg maar als ik er een kabel tussen zet heb ik wel internet. De laatste keren dat ik dat probeerde had ik ook via mijn kabel geen internet, dus beide poorten werden geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan