internetproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid heijnen

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
we hebben 2 pc's en n draadloze verbinding van linksys.
het volgende probleem doet zich nu sinds n week voor.
af en toe krijgen we de melding: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. in de taakbalk staat dan ook n uitroepteken door het pcicoontje. meestal helpt het wel als we het modem n paar keer aan en uit zetten. soms zie ik ook opeens peet-to-peer verbinding staan ipv linksys. heeft iemand het idee wat hier aan de hand is?
misschien is het wel makkelijk om even te vermelden dat ik n pcleek ben, dus als het kan, uitleg in gemakkelijke taal :D

Zijn de twee computers beide draadloos?
Welke internet provider hebben jullie.

Zet eerst de modem aan en daarna pas de PC. "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" wil zeggen dat er geen IP adres van de DHCP server (modem) werd verkregen.

we hebben hetnet als internetprovider. en het helpt wel als het modem aan en uit wordt gezet maar het is toch vreemd dat het eerst bijna n jaar goed gaat en nu opeens dit

Welke provider je hebt staat volkomen los van het probleem. Het feit dat je draadloos werkt heeft met het probleem te maken in zoverre dat je in een draadloos netwerk net zo goed een IP adres nodig hebt als in een netwerk met draadjes.

Ik heb net even op internet rondgesnuffeld en het is een vrij veel voorkomend probleem zonder een kant en klare oplossing. Wat je kan proberen is:

# Probeer in de command prompt: ipconfig /rlease
# Probeer DHCP een keer uit te schakelen in de router, geef de router een vast IP en geef het werkstation in dezelfde subnet range een oplopend IP.
# Verwijder het TCP/IP protocol eens en installeer het daarna weer.
# De-installeer / installeer de netwerkkaart eens.

zoals ik in mijn eerste bericht al zei is computertaal voor mij echt n onbegrijpelijke taal :( dus ik weet echt niet wat je allemaal bedoelt. wat ik wel weet is dat ik cmd moet intypen bij uitvoeren en op oke klikken. maar daarna kan ik het volgende commando dus niet intypen

dat komt door een tikfout van mij: het juiste commando is ipconfig /release

dit werkt dus niet. de verbinding sprong gelijk om naar beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Over wat voor Linksys hebben we het eigenlijk ?
Router of modem en router ?
Welk type/merk neterkkaart ?

ik heb de linkys wireless-g adsl gateway model wag54g maar wat voor type netwerkkaart weet ik niet. hoe kan ik dat achterhalen?

in XP: rechtermuisknop "deze computer" -> "eigenschappen" -> "hardware" -> "apparaatbeheer" en kijk vervolgens onder "Netwerkadapters" daar staat hij (als het goed is) duidelijk aangegeven.

dan zie ik staan:
Belkin Wireless 54mbps desktopadapter
en
Marvell Yukon gigabit ethernet 10/100/1000base-t adapter, copper RJ-45

Ik neem aan dat je via een netwerkkabel gewoon verbinding hebt maar dat het probleem zich voornamelijk of alleen voordoet bij draadloos ?

het doet zich inderdaad voor bij draadloos internetten. ik heb al gezien dat de beveiliging uitstaat bij de belkin wireless configuratie utility. ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft en weet ook niet hoe ik die beveliging aan moet zetten :(

Geplaatst door astrid heijnen
ik heb al gezien dat de beveiliging uitstaat bij de belkin wireless configuratie utility.

Ik dacht dat je een Linksys had ?

dat heb ik ook maar er zit dus ook n hulpprogramma op van belkin. ik snap er niets meer van:evil:

Zet dei dan gewoon eens uit,of als je de software er van bezit,de-installeer dit programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan