Internetprovider kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Hallo,

Aangezien ik op mezelf ga zoek ik een redelijke internet verbinding. Aangezien ik student ben en met ze tweeen in een studentenhuis ga wonen, willen we per maand niet meer dan 30 euro kwijt zijn maar wel een redelijk stabiele en snelle verbinding hebben. Daarnaast willen we ook geen vaste telefoonaansluiting van KPN

Nu zit ik al een tijdje te zoeken en heb ik een aantal aanbieders gevonden.
- Tiscali
- @home
- speedlinq

welke van deze drie aanbieders is het best om te kiezen.

Alvast bedankt
Drakie

met bellen heb ik geen ervaring...
speedlinq is dacht ik overgenomen door kpn? Kan dat kloppen? Ik dacht iig dat ik dat had gelezen.

@home heb ik zelf en kreeg vandaag een mail dat de internet snelheid weer omhoog gaat
Geachte abonnee van Internet Regelmatig,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Regelmatig. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 4.000 kbit (4 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 600 kbit per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van Internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!
Prijs van deze is 29 euro.

//edit: speedlinq is van kpn zie dit topic: http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=252880

Laatst bewerkt:
Ik heb ook @home en ben een tevreden gebruiker. Over het algemeen een stabiele en snelle (de geadverteerde snelheid dus) verbiniding.
De helpdesk (mocht je die nodig hebben) is redelijk vlot bereikbaar, alleen zoals bij alle helpdesken, niet alle medewerkers hebben er evenveel verstand van.

Tiscali, heeft mijn zwager ervaringen mee....slechte ervaringen dus.
Na verloop van tijd de aanbieding krijgen voor een sneller abbo voor meer geld of hetzelfde blijven betalen voor een lagere snelheid. Helpdesk daarvan is ook zeer slecht bereikbaar, wachttijden langer dan 30 minuten en vreselijk slechtluisterende medewerkers.

Speedlinq heb ik geen ervaringen mee.

Speedlinq heeft:
- Hele slechte after sales
- Lange wachttijden bij helpdesk
- Bij de goedkope abonnementen een retedure en incapabele helpdesk
- Slechte administratie
- Slechte communicatie
- Slechte e-mail servers
- Komen mondelinge afspraken niet na
Zie mijn frustraties in http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=245153

Laatst bewerkt:
tip

http://www.quicknet.nl/:thumb:

Downstream snelheid 5120 kbps
Upstream snelheid 1024 kbps
Kosten per maand € 26,-
Eerste 3 maanden € 17,95
E-mailadressen 4
Opslagruimte per e-mailadres 50 MB
Homepageruimte 50 MB
Newsserver Datalimiet ( ? ) 50 GB
Advies max. aantal PC's 4

mcproductions zei:

Yep, helemaal mee eens. Uit eigen ervaring:
- Snelle, vriendelijke helpdesk met kennis van zaken.
- Nog nooit een merkbare internetonderbreking meegemaakt
- Snelheid wordt ook waargemaakt
Maar mogelijk dat het 'drakie' niet in het verspreidingsgebied van quicknet woont.

Sinds ongeveer 6 juli Speedlinq hier draaien..........

Valt hier allemaal nog wel mee................

heb GEEN slechte ervaringen met de Helpdesk (heb ze ook nog niet nodig gehad ;) :D )

De geleverde dienst 4096 down en 1024 up wordt tot bijna op de millimeter geleverd!

Nu na een maand, ben ik dus zeer tevreden over de geleverde snelheid van Speedlinq.

Slechts 2 opmerkingen: mijn lijn werd 2 dagen te vroeg aangesloten (had nog geen welkomstpapieren van Speedlinq) en de bevestiging dat mijn actievoucher is binnengekomen laat ook nog even op zich wachten.

Kortom, voor 9,95 euro per maand lach ik mij "de krampen". (Ik geloof dat ik bij KPN iets van 3x tot 4x zoveel kwijt ben voor dezelfde download en uploadsnelheid)

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik na het eerste jaar 25 euro ga betalen voor dezelfde snelheid. De 9,95 is een welkomstaanbieding. Maar, ala, 25 euro voor die snelheid is altijd nog minder dan KPN voor een soortgelijk abo vraagt)

Voor +5 euro kan ik ook nog gaan bellen maar dat stel ik nog even uit. De internettelefoniemarkt is volop in beweging en als ik eenmaal mijn KPN lijntje heb verkocht dan is het over en uit. Ik betaal nog wel even een jaartje of zo voor mijn KPN lijntje.

Laatst bewerkt:
feitelijke snelheid zou moeten zijn
4096 - 20% / 8 oftewel

(afgerond) 410 KB/s.

En de door Speedtest gemeten snelheid is.................. (zie bijlage)

Bijlagen

• down.jpg
    down.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 47
Drakie,

ik ben best wel nieuwsgierig naar de afloop, wat is het geworden / wat gaat het worden?

Als ik nog even hardop met je mee mag denken:

over (bijna?) elke provider kun je op het grote boze w-w-w wel "indianenverhalen" vinden. De pest is namelijk dat er (naar mijn weten) nooit topics worden gestart door mensen die heel tevreden zijn over een produkt, maar voornamelijk (uitsluitend) topics door mensen die (super) ontevreden zijn over het aan hun geleverde produkt.

Ik heb zelf in mei / juni een noodgedwongen een nieuwe provider moeten uitzoeken (mijn oude, HCC, is overgenomen door XS4all en laatstgenoemde deed mij een naar mijn mening zodanig schandalig aanbod voor de overname van mijn abonnement, dat ik niets anders kon dan opzeggen.

In jouw rijtje van 3 ontbreekt mogelijk nog een andere "speler" op het terrein van goedkoop en snel internet, al dan niet in samenhang met telefonie : Tele2.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan