Internetradio via laptop met iPad als remote

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajdehoop

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo!

Onze radio-ontvangst is best slecht, dus we gebruiken nu onze laptop om radio af te spelen vanaf internet, met onze radio als speaker. Het is alleen veel gedoe om steeds de radiostations online op te zoeken, en de laptop is redelijk langzaam en staat niet op een handige plaats, dus we gebruiken steeds vaker de iPad om radio te luisteren. Maar het is niet handig om die steeds aan te moeten sluiten op het kabeltje naar de speaker.

Weet iemand of er ook een manier is om op de laptop een mediaplayer te zetten, waarmee ik internetradio af kan spelen, en die ik kan besturen met een app voor de iPad? De Remote app van Apple kan geen radiostations afspelen in iTunes, en iTunes heeft ook sowieso al problemen met verbinden met de radio-service. Ik heb ook al de VLC app geprobeerd, maar het is een ware hel om dat voor elkaar te krijgen, en het werkt ook niet 100%

Als hier iemand raad mee weet, zou ik diegene dankbaar zijn (:

Bedankt, maar ik zoek eigenlijk een manier om een internetradio-programma te besturen met een app op de iPad, een soort combinatie dus ;)

Er zijn programmatjes voor zoals irule (betaald), maar je kunt ook teamviewer gebruiken. Voor het klikken van wat links e.d. is teamviewer voor mij een voldoende oplossing.

Ik vind het handiger als de app gewoon bij het programma hoort, ik wil binnen 5 sec radiostations kunnen switchen, zonder gedoe ;) Ik heb ook even geprobeerd of het met Songbird lukte, maar die heeft heel weinig radiostations, en volgens mij (bijna) geen Nederlandse. Er is ook geen add-on voor meer NL radiostations..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan