Internetsites niet bereikbaar (door virus?)

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Gisteren door een domme actie op mijn Windows 11 laptop toch naar een pagina gegaan die door Bitdefender als verdacht werd aangemerkt.

Daarna kreeg ik rechts in mijn scherm meldingen dat ik een virusscanner moest downloaden (zie foto); ik heb hier niet op geklikt.

Bitdefender vond bij scannen geen virus; toen Hitmanpro gebruikt: idem. Toen maar AVG gedownload maar ook deze vond niets. Maar de meldingen waren verdwenen.

Ook kreeg ik een Chrome-melding: 6kcdby.clexperigratine.com. Deze site is op de achtergrond geupdatet (zie foto). De site heb ik geblokkeerd in Chrome.

Toen kwam het volgende probleem:

Sommige websites, zoals Facebook, openen niet in Google Chrome (zie foto) en ik krijg dan de melding dat de site niet bereikbaar is. Gmail werkt, NOS.nl werkt en meerdere maar bijvoorbeeld Helpmij.nl ook niet.

Ik heb inmiddels de volgende stappen uitgevoerd:

· Modem herstart en computer weer opgestart

· Cache en cookies verwijderd

· Extensies tijdelijk uitgezet

· Virusscanners tijdelijk uitgezet

· Microsoft Edge geeft ook dezelfde melding dat een site niet bereikbaar is

· DNS: clear host cache

· Datum/tijd correct

· DNS: ipconfig /flushdns à ipconfig /release à ipconfig /renew en pc opnieuw opgestart

· Proxyserver uit

· Netwerkverbinding is ingeschakeld.

Op mijn mobiel en desktop werkt alles prima.

Bijzondere vind ik dat het elke keer als ik Chrome opstart het dezelfde sites in de opstartbalk zijn die niet werken. Terwijl ik dit typ zijn de andere sites opeens wel bereikbaar maar geeft Facebook nog steeds de melding dat de site niet bereikbaar is. Chrome weer afgesloten en herstart en vervolgens weer dezelfde sites die niet bereikbaar zijn.

Als ik via Gmail een mail naar mezelf stuur is de profielfoto voor mijn email-adres zwart i.p.v. mijn pasfoto.

Reset Browser Settings: Reset your browser to its original defaults to clear malicious settings.
Restore System: Use Windows System Restore to revert your computer to a date before the issues began.

Zie foto? Ik zie geen foto's in het bericht.
Probeer Firefox.

Schermafbeelding 2026-02-11 083134 (1).jpg
20260210_152049-1-jpg.388300

Bericht automatisch samengevoegd:

Schermafbeelding 2026-02-11 083134.jpg

Bijlagen

• 20260210_152049 (1).jpg
    20260210_152049 (1).jpg
    1,9 MB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Chrome-instellingen resetten: Ga naar Instellingen > Instellingen resetten > Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden. Dit lost problemen op die zijn ontstaan door configuratiewijzigingen, zonder dat uw bladwijzers of wachtwoorden worden verwijderd.

Profiel is corrupt, nieuw Chrome profiel aanmaken.

Sorry dat het zo gaat maar ik werk nu op een oude pc waarvan wifi regelmatig wegvalt (is al een oud probleem).
Net firefox geprobeerd, krijg deze melding bij Facebook:

Beveiligde verbinding mislukt​

Fout tijdens het verbinden met facebook.com. PR_END_OF_FILE_ERROR

Foutcode: PR_END_OF_FILE_ERROR

• De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
  • Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Helaas, Chrome resetten helpt niet. Bij Firefox heb ik hetzelfde probleem.

Ook als ik een zoekopdracht intyp krijg ik de melding dat www.google.com niet bereikbaar is.

En probeer eens de incognito pagina te gebruiken om naar een niet beschikbare website te gaan.

En berichtje 6 van Lange Pier?

edit. Bitdefender heeft ook een "buiten Windows om" scanner (klik)

Laatst bewerkt:
Microsoft defender: na downloaden en openen en mijn Microsoft account aanklikken krijg ik de melding: site niet bereikbaar, checkout.microsoft365.com heeft de verbinding onverwacht verbroken.

Heb je misschien toevallig een KPN modem? Ik weet dat die af en toe wel eens problemen geven met betrekking tot het bekijken van websites.

Laatst bewerkt:
Misschien is het handig om dit op een usb-stick te zetten, en buiten Windows uit te voeren:

Ik zie dat ik Rufus moet gebruiken om de usb stick als boot te kunnen gebruiken maar wat ik in Rufus tegenkom gaat boven mijn pet.

Een beetje op internet inlezen kan geen kwaad. Het heeft tenslotte maar een doel.

Gisteren door een domme actie op mijn Windows 11 laptop ......

Microsoft defender: na downloaden en openen .....

Defender hoef je niet te downloaden, het zit standaard In Windows 11.

Start knop -> Virus- en bedreigingsbeveiliging
Klik op "Scan opties" en kies dan de "Offline scan"

1770899701619.png

Klik op "Nu scannen" en in de popup nogmaals op "Scannen"
De pc zal herstarten en scannen voordat Windows wordt geladen.

Terug
Bovenaan Onderaan