Internetsnelheid @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Kreeg ik laatst een mailtje van mijn provider (@Home) dat de downloadsnelheid verhoogd wordt naar 8000kbit (8Mbit)
Da's heel mooi maar wat betekent dat.
Als ik bij http://speedtest.cistron.nl/ mijn downloadsnelheid test dan komt daar een antwoord van bijvoorbeeld 600 kbps.
Hoe kan ik die verschillende aanduidingen omrekenen of zijn beide omschrijvingen gelijk en moet ik bij die test 8000 halen ipv 600?

1 byte bestaat uit 8 bits. Dus 8000 kilobit per seconde is 1000 kilobyte per seconde, dus 400 meer dan je nu hebt.

OK,
Ik moet dus eigenlijk aan de 1000 komen bij die test.
Zal het nog een paar dagen controleren anders ga ik toch maar eens bellen.
Bedankt voor de uitleg hier kan ik mee verder.:)

Er stond in diezelfde mail ook een datum vanaf wanneer dat gefaseerd ingevoerd wordt, nietwaar?

Volgens mij zul je nog enkele weken moeten wachten voordat het daadwerkelijk zover is.

Jawel dat klopt, maar ik had al problemen met de snelheid. (Was met tijden lager dan een 56K telefoonmodem) en nu kom ik dus nog maar aan die 600:rolleyes:

Voor de 'nieuwe' snelheid zal je toch moeten wachten tot 3 juli (of in de 14 dagen erna)

Je hebt nu maximaal een 4,5mbit verbinding, dat zou ongeveer een 560 kB/s moeten zijn dus. Als je nu al 600 haalt mag je van geluk spreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan