Internetsnelheid wordt gelimiteerd door iets

Status
Niet open voor verdere reacties.

b8i

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Berichten
7
Hallo,

Sinds kort heb ik een snel internet pakket van Ziggo. 50 Mbps down en 4 up. Hiervoor woonde ik in een studentenhuis met veel sneller internet (iets van 120/40) Daar werkte mijn internet werkte toen via een programma (SecureW2) dat zorgde voor de verificatie. Speedtest.net gaf toen deze snelheid ook aan.

Als ik nu op speedtest.net een test uitvoer kom ik uit op een ping van 20, een download van maximaal 15 Mbps en een up van 4Mbps. Mijn huisgenoten, die dezelfde verbindig gebruiken krijgen een ping van 10, een down van 48 en een up van 4 (dit is de gewenste situatie).
Het probleem ligt niet aan mijn kabel, want als ik deze in een andere pc stop dan is de snelheid zoals die hoort te zijn.

Nu ben ik dus heel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt. 3 maanden terug trokken mijn pc en netwerkkaart een snelheid van 120/40, nu komt ie niet hoger dan 15/4. Ik vermoed dat het om een instelling gaat die ik om moet zetten.

Voor de duidelijkheid hieronder de opstelling:

Modem --> Sitecom router --> pc huisgenoot 1
--> pc huisgenoot 2​
--> pc huisgenoot 3​
--> mijn pc​

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
 
Tja, raar verhaal inderdaad.....
Het enige wat ik kan bedenken is het opnieuw installeren van je netwerkkaart.
Misschien lost dat het probleem op. Kijk dan wel naar de nieuwste drivers want misschien is er een onderling conflict.
Anders een andere kaart proberen.
Zo ver ik weet valt er verder niks in te stellen.

Hoe groot is de afstand tussen router/modem en jou PC?
 
Ik heb mijn netwerkkaart (broadcom gigabit ethernet adapter) al geherinstalleerd met de nieuwste drivers. Geen succes. Ook heb ik een andere kaart geprobeerd, zonder succes.
De kabel die tussen mij en de modem ligt is 20m lang. Dit kan echter niet de reden zijn, want mijn huisgenoten hebben allemaal een net zo lange kabel. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Iemand anders ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij! :thumb:

Misschien staan de instellingen van je TCP/IP protocol niet optimaal voor deze verbinding....
Check eens met een TCP optimizer, bijvoorbeeld deze: http://www.speedguide.net/downloads.php
 
Laatst bewerkt:
De tcp optimizer heb ik al gebruikt zonder enig resultaat.
 
Ik merk nu op dat mijn Standaard Gateway, DHCP server, DNS en WINS allemaal gelijk zijn aan elkaar. Hoort dit?
 
Ga eens naar de eigenschappen van je verbinding en dan kijk je bij TCP/IP of daar alles op automatisch toewijzen staat.
Dat moet wel namelijk.
 
Daar snap ik niks van.
Rest mij nog één idee en dat is even op de Ziggo site kijken of de helpdesk even bellen en vragen naar de juiste gegevens.
 
Gegevens zijn precies hetzelfde als bij de huisgenoten. Ziggo weet van niks. Iemand nog een optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan