Internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Onze provider heeft de internetsnelheden van ons abonnement verhoogd naar downloadsnelheid 50Mbps en de uploadsnelheid naar 5Mbps.
Als ik de speedtest doe dan heb ik draadloos 18955Mbps maar bedraad 49300.
Volgens een kennis van me is onze router niet meer snel genoeg, het is een Netgear WGR 614 v7, en zouden we beter een linksys E2000 met 300Mbps kunnen nemen.

50 Mbps/18955Mbps/300Mbps ik snap dat allemaal niet want 18955 is toch meer als 50 Mbps of moet er soms een komma in en is het in werkelijkheid 1,8955Mbps?
Is er iemand die me dat eens (simpel) duidelijk kan maken en me misschien ook kan vertellen of ik dan wat opschiet met die linksys E2000 met 300Mbps?
Ik wil uiteraard ook draadloos een hoge snelheid zoals mijn abonnement is.

Bedraad trek je er al het maximale uit. Draadloos kan het wat beter, ja. Maar hoe ver zit je van de router af met de draadloze pc?

De afstand maakt bijna niet uit. Als ik draadloos naast de router de speedtest doe dan is het 18955 en als ik 2 kamers verderop zit dan is het 18608.

Dat is in ieder geval de snelheid in Kbit/s, de snelheid is 18800/1024=18,359Mbit/s Voor een gemiddeld draadloos netwerk is dat normaal (het kan ook aan je laptop liggen, weet je het typenummer?), naar mijn weten. Ik ben 10Mbit/s gewend een meter of 4 van de router af.

Ik heb 2 nieuwe laptops dus daar zal het toch niet aan liggen denk ik. Een ervan is een MSI CR620 en de andere is een Compaq en daar is de download snelheid volgens de speedtest ong. 10% hoger.
De draadloze downloadsnelheid is na de verhoging hetzelfde gebleven en dat lijkt me niet juist. Volgens een kennis kan mijn bestaande router draadloos niet sneller omdat hij verouderd is. Deze zou max. 54Mbps doorgeven.Dat zal dan wel bedraad zijn neem ik aan en draadloos dus veel minder.

Deze en deze zouden dan toch wel behoorlijk sneller zijn.

Ik zag staan over de wifi dat mijn laptop: De bandbreedte van de 802.11b-variant is maximaal 11 Mbps.

Heb je hier nog iets aan?

Laatst bewerkt:
Volgens mij is 50 Megabit ongeveer 6 megabyte.
Of ik moet mij sterk vergissen.

Misschien staat je router op alleen 802.11b en niet op 802.11b/g. Dit kan je controleren door naar je router te gaan en daar in te loggen en daar dat vervolgens in te stellen bij WAN/Wireless/WiFi

Dat zal ik zo even proberen want dat is wel erg veel gevraagd van een nietnerd

:). De handleiding is hier te downloaden. Morgen weer vroeg dag, dus vandaag geen reacties meer van mij :(

Hij staat op g en b.
Bedankt en goede nacht, ik moet niet werken morgen, vakantie, en blijf op voor de verkiezingsuitslagen.

Heb je al geprobeerd je modem en router beide 1 minuutje de stekker uit het stopcontact te laten? Het is in ieder geval het proberen waard...
Succes!

2x want ik moest ook de router en het nieuwe modem uitzetten en opnieuw opstarten om de hogere snelheden te kunnen krijgen.

Vandaag ook nog even gebeld met de leverancier van mijn laptop en volgens hem kan mijn laptop dat makkelijk aan en volgens hem ligt het waarschijnlijk aan de router die zou verouderd zijn. Hij is van 2007 en geeft 54Mbps.

Morgenochtend komt er iemand met een router langs om te proberen. Ik kom er morgen op terug met de uitslag.
Bedankt zover.

Goh andreazzz,weet jij ook het verschil tussen een BIT en een BYTE.
1 byte is 8 bits.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk. Maar als er 54mbps staat, kan dat betekenen 54MBps en 54Mbps. Abonnementen gaan altijd met Mbps. En als de router 54Mbit/s was, zou dat overeenkomen met maximaal 6,75MB/s. Niet het geval, dus 54Mb/s.
TS heeft het btw over 18,955Mbit/s...

Laatst bewerkt:
Hallo.
50 Mbps/18955Mbps/300Mbps ik snap dat allemaal niet want 18955 is toch meer als 50 Mbps of moet er soms een komma in en is het in werkelijkheid 1,8955Mbps?
Is er iemand die me dat eens (simpel) duidelijk kan maken en me misschien ook kan vertellen of ik dan wat opschiet met die linksys E2000 met 300Mbps?

Goh andreazzz,weet jij ook het verschil tussen een BIT en een BYTE.
1 byte is 8 bits.

Ik snap hier helemaal niets van zoals ik al eerder schreef en dat zou voor mij wel een hoop verduidelijken.
Ik heb alleen wel gelezen dat een router draadloos in werkelijkheid maar 60% van de opgegeven snelheid doorlaat.

Om de boel te verduidelijken:
Een computer maakt gebruik van het binair (0 en 1) getalsysteem, simpelweg omdat hij niet anders kan. 0 is voor de computer geen stroom en een 1 is wel stroom. Een bit is een zo'n getal (0 of 1) en een verzameling van 8 van die getallen, wordt een byte genoemd. Waarom 8 bits in een byte? Dat vonden ze blijkbaar gewoon leuk om te doen. Een computer communiceert dus door het sturen van stroompjes en geen stroompjes. Een byte bevat zo informatie en kan met andere bytes een heleboel gegevens vormen. (ik hoop dat het zo ver duidelijk is, als ondersteunende achtergrond informatie)
Om een of andere reden wordt voor het aangeven van de internetsnelheid altijd Mbit/s gebruikt (dus het aantal bits per seconde). Het aantal MBytes dat maximaal per seconde kan worden verstuurd is gelijk aan het aantal Mbit's / 8 (er gaan 8 bits in een byte).

Ik hoop dat dit gedeelte wat duidelijker is...

Ik geloof dat ik het een beetje begrijp.
Als de speedtest zegt 18955Mbps is het in werkelijkheid 18955:8= 2,3MB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan