Internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt als een bus (alleen geeft speedtest volgens mij de snelheid in Kbit/s, maar je berekening en antwoord kloppen ;) )
 
En als het dan ook klopt dat een router in werkelijkheid maar 60% doorgeeft dan is het bijna kloppend.
De nieuwe router gaan we zo proberen. Tot later.
 
De nieuwe router is geïnstalleerd en de draadloze snelheid bij de speedtest is:47688 dus 2,5 keer zo snel.
Het is een Linksys E2000.
Opgelost dus en iedereen bedankt voor de tips want ik ben weer een hoop wijzer geworden.
 
Ik kom nog even terug want nadat de router is geïnstalleerd is er één laptop waarvan de verbinding steeds wegvalt. Die is dan gewoon verbonden met internet en dan is plots het internet weg. Er staat in de werkbalk op het icoontje van de verbinding (5 streepjes oplopend naast elkaar)dan een rood kruisje door en als je er dan op klikt staat er "er zijn geen netwerken beschikbaar".
Er is dan maar één oplossing, de probleemoplosser helpt niet, en dat is opnieuw opstarten.
Is er iemand die weet hoe dat komt en nog belangrijker hoe ik dat kan oplossen?
 
Heeft het wel altijd gewerkt? Niet Windows opnieuw geïnstalleerd op die laptop?
 
Maar als je verbinding probeert te maken, dan heb je wel (kort) internetverbinding? Of is het meer: verbinding maken, verbinding, verbinding verbroken?
 
Nee er is altijd verbinding dat doen de laptops automatisch maar bij die ene valt soms na een tijdje de verbinding ineens weg ook al is het icoontje helemaal vol, dus op maximale verbinding.
 
Mm, lijkt erop dat er iets mis gaat met het vernieuwen van de "code" van het wachtwoord (het wachtwoord wordt versleuteld verzonden, die code wordt om de x aantal minuten vernieuwd).
 
ja dat zou kunnen ik heb er geen benul van maar hoe los je dan zoiets op?
 
Tsja, dit is een instelling in de router, maar dit kan je niet uitzetten... Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dit op te lossen... :eek:
 
Er was gelijktijdig nog een ander probleem opgetreden en dat lijk ook verholpen te zijn met de recovery van HP.
De laptop is terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna geen problemen meer gehad.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan