Internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukGast

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
45
K heb een vraagje,
Wij thuis hebben (vind ik zelf) slome upload en download snelheid.
Ik doe dus net een test om te kijken wat de download en upload snelheid is:
Download Snelheid: 6397 kbps
Upload Snelheid: 723 kbps
Alleen ik vroeg me af of dit 'normaal' is? Zelf weet ik niet welk abonnement wij hebben.
 
Het is natuurlijk koffiedik kijken zonder te weten wat jullie als aansluiting hebben. Maar mocht je ADSL hebben, dan kan je hier kijken: http://bbnet.nl/ en dan de postcodecheck uitvoeren. Maar minder dan 8Mbps download is vrij weinig.
 
K weet alleen dat wij een Kpn Speedtouch 780 hebben. Maar dat zegt vast niks.
Dus we zitten bij KPN
 
Dan heb je vast een ADSL abonnement. Volg even de link van Lutz hiervoor en kijk hoe ver je van de wijkcentrale zit. Dit geeft een indicatie van de snelheid die max haalbaar is via ADSL
 
Tenzij je echt grote bestanden regelmatig grote hoeveelheden down/upload is er niks mis met die snelheden
 
Wij hebben alleen Internet en Telefoon van Kpn. De Televisie hebben wij van Ziggo
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk dat we dan een uitbreiding kunnen krijgen? Ik had ook even aan mijn moeder gevraagd, Hoeveel wij per maand betalen en dat is €17,50 , op die site staat 26.50
 
Jullie hebben waarschijnlijk nog een oud pakket/contract.... en daar betaal je die 17.50 voor.... dus krijg je ook de oude snelheid ... wrs 4 MB of zo.
Elke upgrade ben je veel duurder uit bij KPN....
Kijk anders even bij telfort.... voor 21 euro heb je 30 MB... heb ik ook, bevalt prima (ik haal 27 van de 30 op 1 km afstand vd centrale, up is iets minder goed)
http://internetshop.telfort.nl/internet/
 
Kpn heeft niet zo vaak uitval, daardoor hebben wij Kpn. Ik heb even terug opzocht bij mijnKPN en daar staat dat wij 31,50 voor bellen en internet betalen.
 
Ja, en voor €43,95 heb je alles bij ziggo.
Hee, en 20 Mbit internet snelheid.
 
Nou, volgens mij zijn jullie dom bezig.
Kunt beter alles bij ziggo halen.
Dus telefonie, internet en televisie bij Ziggo.
Is goedkoper en sneller.

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis/
Dat hangt van je bel gedrag af.... als je iemand dagelijks belt (je vriend/vriendin/moeder/kind) en die heeft geen Ziggo.... dan betaal je dus 9 cent/minuut ( !!!!!!).... Weg voordeel van Ziggo... Elke 7 minuten ruim 1 euro.. .dus das 30 euro per maand extra als je maar 7 minuten per dag belt....
https://www.ziggo.nl/#producten/tarieven/vaste-telefonie/

Ik heb zelf Telfort... 21 euro p/m (deel dit met 2 anderen op een netwerk, dus delen door 3), kpn belbudget om mijn nummer vast te houden... (10 euro p/m) en kabel 18 euro p/m.
Als ik het netwerk niet zou delen zou dat 49 euro zijn, komt nog een paar euro bij voor voipbuster, waarmee ik heel NL, half Europa, Canada (familie) vast gratis bel.

Binnenkort ga ik van Voipbuster over op
http://www.freevoipdeal.com/en/calling_rates/#letter-N
Netherlands (Landline) FREE* FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) € 0.010 € 0.012 incl VAT

1,2 cent bellen naar mobiel...Voipbuster is nl extreem duur daarmee.
Ik heb de voip in mijn router ingesteld en daar gewoon mijn huis telefoon (DECT) op aangesloten.

En... kabeltelefonie ligt er nog al eens uit hoor ik links en rechts... ik heb opties genoeg om te bellen, zonder meteen naar mijn mobiel te hoeven grijpen.
Zoals de Engelsen al zeggen in dit soort zaken.. penny wise pound foolish ..... kijk naar het grotere geheel... en blijkt dat je belgedrag heel ongunstig is om Ziggo te nemen...

Dus tel je bel gedrag er bij ... en kom eens terug met een overzicht...
 
Ik heb geen ziggo.
Ik heb UPC.
Ik heb mijn belgedrag afgekocht.
Voor €14 per maand.
Dus al zit ik 20 uur per dag te bellen, het kost mij dus € 14 per maand.
Ook naar mobiel!! !!!
 
* Moet je wel bij UPC kunnen zitten...
* juist daar hoor ik veel uitval klachten...
* ik heb vroeger upc gehad.... heel veel internet ellende ... ben er weg gegaan...
* helpdesk... om te treuren... geven geen Linux ondersteuning... ik wist op een bepaald moment van alle meer dan zij....(ook mbt Windows)...

PS: als ik mijn vaste nr helemaal weg zou doen ... dan zou ik zelf via voip voor minder dan 3 euro per maand klaar zijn, ik heb trouwens een voip inbel/uitbel nr!
Het is me net iets te onzeker anders deed ik dat...
 
* Heb zelden of nooit uitval
* Geen helpdesk nodig. Doe alles zelf oplossen.
* Gebruik geen Linux, vind windows voldoende.
* Prachtig snel internet, download torrents als een speer.
* Modem/router van UPC is inderdaad een draak, wat een zooi, zeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan