internetsnelkoppeling in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Een prog. dat ik dikwijls bezoek,daarvan heb ik een internet snelkoppeling gemaakt,en deze staat op mijn bureaublad.
Kan ik deze ook vastmaken aan mijn taakbalk( in win 10),zo ja,hoe?,dank u.
 
Het is niet duidelijk of je het hebt over een snelkoppeling naar een programma op je PC of een snelkoppeling naar een website.
 
Gewoon de snelkoppeling naar je taakbalk slepen, of via rechtermuisknop Aan taakbalk vastmaken
 
Voorbeeld : ik bezoek deze cite,om deze niet telkens te moeten intypen,copieer ik deze,en maak een INTERnetsnelkoppeling en deze staat dan op mijn bureaublad,ik kan ook deze een andere naam geven,maar
mijn vraag kan ik deze vastmaken aan de taakbalk?,slepen helpt niet.ook via rechts klikken niet.
 
Ik neem aan dat je met cite een site bedoeld. Welke browser gebruik je?
 
Maak een snelkoppeling naar Opera en wijzig dan de Doelmap door er het adres van de betreffende website achter te zetten. Sla dan de snelkoppeling op, klik er met rechts op en kies voor Vastmaken aan Taakbalk.
Opera.jpg

NB:
Ook in Opera kan je Favorieten (Bookmarks) maken en de favorietenbalk zichtbaar maken.
Dan heb je helemaal geen snelkoppelingen nodig.
Opera.JPG

Kijk ook eens hier:
http://www.opera.com/nl/computer/features/bookmarks
 
Laatst bewerkt:
23vdbic.jpg





Ik krijg dit.
 
En dat is dus niet wat ik zei. Dat is geen snelkoppeling naar Opera.
 
Laatst bewerkt:
En hoe maak ik een snelkoppeling naar opera,want ik doe dat dan precies niet goed.
 
Ga naar de map waar Opera staat geïnstalleerd en maak dan een snelkoppeling naar het bureaublad voor het programma launcher.exe.
Opera.JPG

Pas daarna die snelkoppeling aan zoals eerder gemeld.
 
Klik op je bureaublad met de rechtermuisknop, en kies voor Nieuw > Snelkoppeling.

Klik in het venster dat verschijnt op Bladeren... en navigeer naar de locatie van de bestanden van Opera. (Normaal gesproken is dat C:\Program Files (x86)\Opera\<Versienummer>\opera.exe) Klik op OK.

Het pad naar Opera staat nu in het venster onder 'Geef de locatie van het item op:'.

Klik op Volgende.

Geef de snelkoppeling een naam. Bijv. 'Helpmij.nl'. Klik op Voltooien.

Volg dan de stappen van Edmoor.

EDIT: juist Edmoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het maar houden bij favorieten ,de rest lukt mij momenteel niet,en ik blijf niet aanmodderen ,het is tenslotte een nieuw desk,nieuw win10 enz,heb schrik dat ik iets verkeerd instel,aan allen bedankt voor de info.
 
Jammer. Het is simpel en je kan er niets mee vernielen.
 
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag

hoe kan ik het siteadres google.nl vastmaken aan de taakbalk
 
Dat antwoord is al gegeven. Dat geldt niet alleen voor Opera maar ook voor de browser die je zelf gebruikt.
 
Oke, een snelkoppeling maken van een url en op het bureaublad plaatsen lukt wel.
Maar dan de snelkoppeling aan de taakbalk vastmaken krijg ik niet voor elkaar. Door de rechtermuisknop te gebruiken komt niet de mogelijkheid "Vastmaken aan taakbalk" Ook de snelkoppeling naar de taakbalk slepen werkt niet.
Werk met Microsoft Edge en Firefox.
 
Dat is niet wat er staat ;) Er staat, maak een snelkoppeling van je internet browser programma en pas die dan aan. Bijvoorbeeld een snelkoppeling naar Internet Explorer met als aanpassing dat er www.helpmij achter staat. En die snelkoppeling kan je vervolgens naar je taakbalk slepen.
IE.JPG

En Firefox:
FF.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het niet zo moeilijk hoor mensen...
 
Wellicht dat jij een manier weet om een standaard internet snelkoppeling in de Taakbalk te plaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan