internetsnelkoppeling in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle andere manieren zijn alleen maar ingewikkelder volgens mij...
 
Ik heb zelf geen W10 maar het moet toch vrij simpel zijn als ik de uitleg moet geloven. Ik heb de indruk dat hier toch iets meer/anders aan de hand is.

Hierbij wat Google info over het onderwerp.
 
Er is een verschil tussen een internet snelkoppeling en een snelkoppeling naar het browser programma (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera). De eerst genoemde snelkoppeling kan je niet in de taakbalk plaatsen, de tweede wel.
 
@Edmoor. Jij schrijft zelf, het is simpel en met de uitgebreide uitleg, mede voorzien van screenshots die jij geeft moet dit toch lukken.

Oke, een snelkoppeling maken van een url en op het bureaublad plaatsen lukt wel.
Maar dan de snelkoppeling aan de taakbalk vastmaken krijg ik niet voor elkaar. Door de rechtermuisknop te gebruiken komt niet de mogelijkheid "Vastmaken aan taakbalk" Ook de snelkoppeling naar de taakbalk slepen werkt niet.

Echter, maakt W10 dat onderscheid dan ook zoals in Post 23 staat en welke melding krijg je dan? Wat als die functionaliteit van 'pin to taskbar' ontbreekt en/of slepen niet werkt. Lijkt mij, dat er toch iets meer aan de hand is.
 
Hallo venga en edmoor.
Het is gelukt, ik heb weer mijn snelkoppeling in de taakbalk.
Het is wel een omslachtige manier.
Voorheen in W7 was het heel makkelijk, je nam met de muis het icoontje uit de adresbalk en sleepte het naar de taakbalk en klaar was kees.
Ik weet dat er in W10 ook zoiets dergelijks is, alleen ik ben het even kwijt. Want ik heb het in het verleden toegepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan