• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

internettabel invoegen in excel werkt niet meer

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Plotseling krijg ik een foutmelding bij het invoegen van de beurskoersen in mijn excelblad. De foutmelding is deze:
[Data Source Error] De externe server retourneerde een HTTP status code 404 bij het verkrijgen van toegang tot https://www.debeurs.nl/content/error404.aspx Einde foutmelding.
In het verleden heeft het importeren van beurs koersen altijd feilloos gewerkt. Wat is er aan de hand en nog belangrijker hoe los ik dit op? Ik werk met Windows 10 en Microsoft apps-365 voor bedrijven

Lijkt me duidelijk, die pagina bestaat niet meer.
Deze kan verhuist zijn.
Vraag het na bij DeBeurs.

De door jou opgegeven link toont inderdaad de gewenste koersen. Eens wist ik ook hoe ik die gegevens in Excel kon importeren. Helaas ben ik de procedure vergeten. Kan je me op weg helpen hoe ik de https://www.debeurs.nl/koersen/default.aspx in Excel kan invoegen zodat ik bij het indrukken van de knoppen "Gegevens"> "Alles vernieuwen" de actuele koersen weer in het Excelblad getoond krijg?

Een mogelijkheid is d.m.v. power query.
Door "Gegevens"> "Alles vernieuwen" te gebruiken komen de actuele koersen weer bovendrijven.
Het is nu weekend dus is er geen handel.

Bijlagen

De door peter59 beschreven stappen zijn mij bekend en werden ook dagelijks zo uitgevoerd, echter juist dan verschijnt de hiervoor aangegeven foutmelding. Helaas laat mijn geheugen mij in de steek om de webpagina opnieuw in Excel te zetten of een correctie uit te voeren Dus Help mij!

Doe je bestaande bestand eens uploaden.
Het zijn geen privacy gevoelige info.
Ik kan dan eens kijken of andere helpers van hoe, wat en waar.

De bijlage van Peter50 kan ik niet openen door een foutmelding die luidt:
"Het bestand kan niet worden geopend in de beveiligde weergave"
Wat nu?

Het is een gigantisch bestand met 19 tabbladen met een grootte van 1.487 kB
Wil je dit echt hebben? Ik heb er geen problemen mee want er staat geen vertrouwelijke info in

Bijlagen

Ik heb maar even het e.e.a. zover als mogelijk aangepast.
Dat gaat veel sneller dan alles proberen uit te leggen -niet mijn sterkste punt-
Alleen kan ik een tabblad niet vernieuwen aangezien op de site van "debeurs", "Verenigde_Staten/US500/" niet meer te vinden is.
Hopelijk werken de macro's nog. Dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Bijlagen

Ik kan het door jou gecorrigeerde bestand niet openen omdat er een foutmelding verschijnt die luidt:
"Het bestand kan niet worden geopend in de beveiligde weergave" Ik kan me niet herinneren dat ik het bestand beveiligd heb. Hoe kom ik verder?

Vreemd want het is jouw bestand.
Kan je eens een printscreentje uploaden van waar je de melding krijgt?

Jouw eerder aan mij toegestuurde bijlage kon ik om dezelfde reden ook al niet openen. Zie voorgaande berichtenwisseling.

Ik kan geen screenshot maken Alles onder de rechter muistoets werkt niet. Fout melding verschijnt als ik dubbelklik op het bestand dat jij mij gestuurd hebt. Eerst wordt Excel geopend en daarna komt onmiddellijk de voornoemde foutmelding. Hoe nu verder?

Het lijkt erop dat alle bestanden die jij verstuurt eerst onbewust beveiligd worden. Kan je eens in Excel controleren of deze hypothese correct is?

Klik met rechts op het gedownloade bestand en kies Eigenschappen.
Deblokkeer deze dan (Unblock).
Docu.jpg

Ik heb het vermoeden dat @edmoor het spijkertje op z'n kop slaat dus enkele vorige bijdragen van mij verwijderd.

Geen idee wat je met "bovenste rondje" bedoelt.
Vink Unblock (Deblokkeren) aan en klik op Ok.
Open dan het document.

Terug
Bovenaan Onderaan