• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

internettabel invoegen in excel werkt niet meer

Ik heb maar even het e.e.a. zover als mogelijk aangepast.
Dat gaat veel sneller dan alles proberen uit te leggen -niet mijn sterkste punt-
Alleen kan ik een tabblad niet vernieuwen aangezien op de site van "debeurs", "Verenigde_Staten/US500/" niet meer te vinden is.
Hopelijk werken de macro's nog. Dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Omdat bovengenoemde website niet meer te vinden moet die vervangen worden door:
Maar Peter59 hoe en waar doe je dit?

Ik heb getracht om een kleine instructie te maken.
Ik hoop dat het e.e.a. een beetje duidelijk is.
Nadat je de URL gewijzigd hebt zal er nog een kleine wijziging in de query plaats te vinden en dan m.n. in dit stukje. 1749992204769.png want er zal wederom een foutmelding komen.
Maar dat is voor later. Probeer eerst de URL maar eens aan te passen.

Bijlagen

Het stappenplan 1 t/m 5 heb ik uitgevoerd. Helaas komt nog steeds de foutmelding
Ik heb de oude URL vervangen door
www.debeurs.nl/koersen/us30.aspx
en ook deze URL geprobeerd:
www.debeurs.nl/koersen/us100.aspx
Beide gaven een foutmelding

Kan ik niet veel beter een van bovenstaande url's proberen in een nieuw excel tabblad te importeren? Heeft iemand een instructie ter beschikking hoe dat moet. Helaas ik heb het geweten maar doe kennelijk iets fout waardoor de gegevens niet in een nieuw sheet terechtkomen. Wie helpt?

Beide pagina's werken zonder probleem, dus laat vooral weten welke foutmelding je krijgt.
Het zal niet die 404 zijn.

Zover ik me kan herinneren stond er dit:
[Expression Error] De kolom instrument van de tabel is niet gevonden

Als het bij jouw wel werkt met de nieuwe URL's is het dan niet veel eenvoudiger dat je het gecorrigeerde bestand in jouw antwoord toevoegt zodat ik het kan downloaden en kan gebruiken? Dit wordt anders eindeloos

Ik heb geen gecorrigeerd bestand, alleen geconstateerd dat er niks mis is met die URL's.
Kennelijk is de tabel op die pagina's anders en zal je je query erop moeten aanpassen in Excel.

Ik heb het bestand dat je met bericht om 17:49 had meegestuurd gedownload en in Excel geopend. Vervolgens heb ik gekozen "Gegevens">"Alles vernieuwen" en...........jawel alles werkt weer als een zonnetje. Peter59 en Edmoor heel veel dank voor de support maar toch zou ik graag willen weten wat en waar je wat aangepast of verbeterd hebt. Ik heb de stappen1 t/m 5 uitgevoerd en toch kreeg ik weer een foutmelding en kon een websites niet geladen worden Zelfs in het begin kon geen enkele site geladen worden . Wat en waar zijn er correcties uitgevoerd? Vertel het deze gebruiker a.u.b.

Wellicht dat Leila je verder kan helpen:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Terug
Bovenaan Onderaan