internetten via een netwerk. hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hoi, ik heb twee w2k pc's.
de ene heeft internet, en 2 netwerkkaarten.
tussen de 2 pc's zit een hub.
nou wil ik met die andere pc ook internetten, dus via de hub naar die andere pc toe en dan internetten.
het netwerk doet 't verder prima, maar internet lukt niet bij die ene pc.

Volgens mij heb ik een ander soort windows 2000 dan daar beschreven staat (buiten dat die van mij engelstalig is). Ik heb windows 2000 UK profesional.

Er staat: Ga naar configuratiescherm, klik op "Netwerk- en Internet-verbindingen", en daar klik je op "Netwerkverbindingen".
Als het goed is zie je daar twee verbindingen, één voor het internet".

Toen ik op die "Netwerk- en Internet-verbindingen" zag ik 5 icoontjes. Heb toen het icoontje voor mijn netwerkverbinding gekozen. Ik zou daar twee verbindingen moeten zien, waarvan één voor het internet. Maar wat ik zie is een tabblad genaamt "general" met twee knopjes genaamt "properties" en "disable".

Rechtermuisklik op de internet-verbinding, en kies "eigenschappen". Ga naar het tabblad "Geavanceerd".
Daar zie je twee velden, eentje voor de firewall en eentje voor het delen. Bij het veldje Delen vink je álle vakjes aan. Klik nu op OK.

Heb verder lopen zoeken, ook bij de andere icoontjes, maar heb niks kunnen vinden wat hier op leek.

Je moet ook niet je netwerkverbinding delen maar je internetverbinding. Dus je moet tussen die 5 icoontjes je internetverbinding moeten vinden.

Over het laatste. Dat zit in XP en niet in win2000 dus daar hoef je niet meer naar te zoeken

Oh dan moeten ze dat veranderen, want er stond windows 2000 boven die paragraaf, en het ging over internet delen.

Waarom zit er nog een hub tussen de 2 pc's?? Als je een cross UTP kabel gebruikt ben je er ook!

Bij mij werkt dat niet, En in de winkel zeiden ze dat dat niet bij ieder type netwerkkaart schijnt te werken.

Ja, het is me gelukt. Sorry, had ik dat niet gemeld? Bij deze dan. Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik moest bij de client bij de internetbrowser, bij de internet opties in geavandseert een vinkje weghalen bij proxy instellen. Toen deed 'ie het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan