Internetten via mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniquearts

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht met infrarood. Ik wil graag verbinding maken met internet via mijn mobiele telefoon(nokia 6310), maar heb geen flauw idee hoe dit in zijn werk gaat. Na activering infrarood, geeft de laptop aan dat nieuwe hardware gevonden is en geinstalleerd. Als ik echter verbinding met internet probeer te maken probeert hij het via mijn normale tiscali verbinding te doen ipv via de infrarood?

Moet ik nieuwe verbinding aanmaken?\
Moet ik instellingen van telefoon veranderen?

BVD

Groetjes Monique

Bij Extra > internet-opties > verbindingen > klik je op de bestaande inbelverbinding en past deze aan zodat niet de modem wordt gekozen, maar de infraroodpoort.

Je kunt ook een tweede inbelconfiguratie aanmaken waar je alleen de infraroodpoort mee aanstuurt. Zo kun je zelf bepalen welke je kiest.

Bedankt voor de snelle reactie.

Zover was ik ook al, maar waar kan ik in het menu kiezen voor infrarood ipv modem?

Welke submenu's cq instellingen moet ik veranderen?

Welke Windows en internet explorer versie?

Het probleem heeft zich inmiddels opgelost.
Nogmaals dank voor de reacties en tot de volgende probleemsituatie!!!!

Groeten
Monique

Kun je ook zeggen hoe je dat gedaan hebt?

Pff, dat is weer een paar dagen geleden, maar de3 clou zat hem inderdaad in het aanmaken van een nieuwe verbinding die de infraroodpoort aanstuurt ipv het modem.

Via de mobiele telefoon gaat echter niet bepaald snel. Ik denk dat ik me eens ga verdiepen in die speciale mobiel internet kaarten waar ze op het ogenblik zoveel reclame voor maken.

Voor nu ff geen vragen meer!

Greetz
M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan