Internetten via UTP-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silleke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2011
Hallo allemaal,

In mijn tuinhuis wil ik graag kunnen internetten. Nu is het bereik van het draadloze netwerk in mijn woonhuis onvoldoende hiervoor. Ik zag net dat er in mijn tuinhuis een UTP-kabel ligt. Is het misschien mogelijk om via deze kabel te internetten?

Zo ja, dan heb je natuurlijk een router en een modum nodig. Ik beschik over een Apple Time capsule met routerfunctie. Eventueel heb ik nog een oud modum liggen, maar moet dit dan een kabelmodum zijn? Heb ik nog andere dingen nodig?

Voor de duidelijkheid heb ik nog een paar foto's bijgevoegd, zie bijlage.

Ik sta ook open voor suggesties om het draadloze netwerk in mijn woonhuis beschikbaar te maken in mijn tuinhuis. Hiervoor heb ik eventueel een Apple Time capsule tot mijn beschikking.

Groetjes, SillekeIMG_0025.jpgIMG_0026.jpgIMG_0027.jpg

waar ligt doe utp kabel dan.

de kabel die op de verdeler is aangesloten is een coax.

maar kun je geen powerplug gebruiken.
Dus internet via het stopcontact.

Laatst bewerkt:
je kunt beter gewoon een access point plaatsen hierdoor word je draadlose verbinding verlengd en hoef je geen kabels te trekken
die homeplug werken niet goed zeker niet als ze op een andere stroom circuit/groep zitten en dat kan zo zijn

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Zo'n internet via stopcontact lijkt me een prima oplossing! Kan ik dan nog steeds mijn Timecapsule als draadloze harde schijf gebruiken? Dan neem ik aan dat er een ethernetkabel in die doos moet en dat die dan in mijn TC moet?

Heb ik dan verder nog iets nodig?

Gr. Silleke

@Puppie. Op de eerste foto zie je op de voorgrond een kabel in een lus. Als je door de lus kijkt zie je nog een dubbel gevouwen UTP liggen, links vlak naast de COAX splitter.

Als die UTP in huis uit komt en nog werkt kun je die het best gebruiken. Van die kabel kun je of een access point plaatsen of rechtstreeks je apparatuur aansluiten. Eventueel met een switch ertussen voor extra poorten.

Homeplugs zijn niet heilig. Zeer gevoelig voor storingen en halen lang niet de snelheid van een vaste kabel. Een en ander is erg afhankelijk van de installatie ter plaatse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan