Internetten wordt steeds langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Kunnen jullie eens naar de onderstaande Hijack This lijst kijken:

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 17:21:29, on 28-6-03
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v5.50 SP1 (5.50.4522.1800)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.mypip.nl/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1.1\SDHELPER.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\NVC\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\NVC\BIN\ZANDA.EXE /LOAD
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Het internetten wordt steeds langzamer bij mij en misschien komt het door een van de zaken in de bovenstaande lijst.

Jacco

Jacco,

Haal eens de nieuwe versie op van HijackThis en maak daar een nieuw log mee.
Ik heb zo´n vermoeden en dat kun je als volgt controleren:
In IE bij Extra > Internetopties > tabblad Algemeen > Toegankelijkheid of daar een vinkje staat bij "Documenten opmaken met mijn opmaakmodel"
Als dat er staat haal je het vinkje weg en geef even door naar welk bestand het verwijst.

Groetjes,

Pieter

Dat internet traag is kan meerdere oorzaken zijn. Je kan je pc eventueel een beetje cleanen om internet sneller te laten lopen.

Download Regleaner voor onzinnige register kes die worden geladen door Explorer of download Ad-Aware zodat onzinnige spyware niet ertussen zit.

Ook als je Kazaa, I-mesh of een ander P2P programma gebruikt kan het altijd langzamer gaan. Updates van Firewalls en Scanners vertragen soms ook de verbinding.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes.......

In IE bij Extra > Internetopties > tabblad Algemeen > Toegankelijkheid of daar een vinkje staat bij "Documenten opmaken met mijn opmaakmodel"

Daar stond geen vinkje bij.

Onderstaand de nieuwe HIJACK list:

Logfile of HijackThis v1.95.0
Scan saved at 19:35:46, on 28-6-03
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v5.50 SP1 (5.50.4522.1800)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\CCLAW.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAM FILES\LOGITECH\ITOUCH\ITOUCH.EXE
C:\PROGRAM FILES\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\ZLH.EXE
C:\NORMAN\NVC\BIN\NYMSE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
D:\PROGRAM FILES\WINZIP\WINZIP32.EXE
D:\PROGRAM FILES\DAP\DAP\DAP.EXE
C:\WINDOWS\TEMP\HIJACKTHIS.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.mypip.nl/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1.1\SDHELPER.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\NVC\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\NVC\BIN\ZANDA.EXE /LOAD
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Download Regleaner voor onzinnige register kes die worden geladen door Explorer of download Ad-Aware zodat onzinnige spyware niet ertussen zit.

Dat had ik ook al gedaan.

Jacco

Internet traag

Hallo,

Het is wat laat, maar ik las in de Computer Idee van deze week, dat de boel ok vertragend werkt als de computer te warm wordt. Nu is dat bij mij ook gebeurt denk ik, want nu ik mijn computer boven staan heb zonder verwarming e.d. doet het veel beter en download ie veel sneller.
Misschien is dat ook jouw probleem?
Een oplossing is ook om er een extra ventilator in te zetten.

Groetjes Martha

Ik had van de week ook dat mijn i-net erg traag was. Heb UPC opgebeld en die hebben de modem doorgemeten, bleek dat ik een zwak signaal had. En dat hebben ze verholpen. Hoe moet je mij niet vragen.

Het is wat laat, maar ik las in de Computer Idee van deze week, dat de boel ok vertragend werkt als de computer te warm wordt. Nu is dat bij mij ook gebeurt denk ik, want nu ik mijn computer boven staan heb zonder verwarming e.d. doet het veel beter en download ie veel sneller.

Hij doet het direct als ik de computer opstart en gelijk ga internetten. Het wordt alsmaar erger en ik word er onderhand een beetje moe van.

Zit er zelfs aan te denken om het hele zaakje te formateren en opnieuw te beginnen.

Of heeft er iemand nog een verhelderende tip.

Jacco

En ik ben er van overtuigd dat het niet aan mijn provider ligt maar aan mijn computer want ik heb al verschillende providers geprobeert.

Ik heb trouwens ook het probleem dat mijn computer tijdens het opstarten zo af en toe met een verkeerde datum opstart terwijl ik er een nieuwe batterij heb ingedaan.

Zou dat er iets mee te maken hebben ?

Jacco

Het lijkt erop dat je zoiets als kazaa erin heb staan met ''my shared folders'' , andere kazaa gebruikers of dergelijke kunnen dan iets downloaden van jou computer, waardoor je dus langzamer kan internetten, omdat die bestanden daar ook gebruik van maken.
Oplossing:
-Gooi my shared folders leeg of vink het uit dat je met andere gebuikers je bestanden deelt(my shared folders).

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan