internetten zonder usb-adapter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ajc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ajc

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
hallo
na een computercrash heb ik na veel moeite (met hulp van upc, die er ook moeite mee had) mijn draadloos internet weer aan de praat gekregen
alleen: het werkt nu pas als ik gebruik maak van de usb-adapter, een lastig ding en
voor de crash had ik die niet nodig
hoe kom ik daar weer vanaf terwijl ik toch draadloos kan internetten?
mijn computer werkt met vista, met windows firewall
het modem is een arris
de wireless router is een netgear wpn824 + usb-adapter netgear, alles van upc
hopelijk weet iemand de oplossing?

Wat is er mis met een usb-adapter? Ik heb zelf zowel een Sweex als een KPN-dongel. Beiden werken perfect.

Ik begrijp dat je daarvoor zonder stick op Wlan kon ik denk dat door de crash je Wifi kaart zijn drivers kwijt geraakt is.

reactie op krolik: er is op zich niks mis met de adapter en het werkt goed, maar ik vind zo'n stick uit mijn computer gewoon niet prettig en voorheen werkte het ook prima zonder
reactie op sebass: ja voorheen ging het zonder stick, nu heb ik niet veel verstand van deze materie, maar kun je met de wifi kaart bedoelen de intel (R) wireless wifilink? volgens app.beheer mankeert daar niets aan en bijbehorende drivers zijn up to date

@Ajc ja die bedoel ik maar ik weet dan niet wat er aan de hand is misschien moet je nog eens proberen om de verbinding tot stand te brengen weet niet of je teamviewer maar dan kan ik even kijken voor je.

zoals zo vaak was het eenvoudig
heb het systeem opnieuw opgestart en ben opnieuw begonnen
ik had dus die usb-stick niet moeten installeren, heb alles uitgezet, modem met router verbonden, modem aan, daarna router aan, toen alles weer uit
verbindingen laten zitten en bovendien router met computer verbonden, vervolgens modem aan, router aan, computer aan, even wachten en toen kabel tussen router en computer
verwijderd en voila, het werkt perfect en gelukkig zonder usb-adapter
bedankt in elk geval voor het meedenken

Laatst bewerkt:
Fijn dat het in orde is, maar zet je vraag (bovenin de blauwe balk) op opgelost.
Dat voorkomt dat we gaan spitten in een probleem wat er niet is:)

bedankt voor de tip "opgelost", is bij deze gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan