Internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen, maar ik weet niet waar dan anders. Het is het volgende: Ik overweeg om uit financiele overwegingen over te stappen op adsl. Ik heb nu kabel maar dat abbonnement is 49,95 pm. Ik zou het dan alleen doen om goedkoper uit te zijn en niet omdat ik klachten heb. Is er iemand die mij kan uitleggen wat precies adsl is en waar ik op moet letten als ik besluit over te stappen? Ik zal m.b.t snelheid er wel op achteruit gaan, maar aangezien ik bijna uitsluitend surf, moet ik dat maar op de koop toe nemen. Downloaden doe ik bijna niets, althans geen muziek of films. Wie geeft me een goed advies of anderszins tips? groetjes

senior

ADSL
(Asymmetric Digital Subscriber Line.)
Een oplossing waarmee de operators interactieve videodiensten willen gaan leveren. Een technologie waarmee meer data door bestaande (koperen) telefoondraden kan worden geperst, en met transmissiesnelheden oplopend tot 7 Mbps. Een goed alternatief voor bijvoorbeeld ISDN. De nieuwste versies van Windows bevatten ASDL-drivers. Intel streeft naar een standaard voor het aansluiten van DSL-modems op de USB-poorten, die steeds meer hun weg vinden in desktop- en laptop-computers. De twee giganten hebben verder hun zinnen gezet op de ontwikkeling van de 'splitterless' DSL-modemtechniek. Deze vorm van aansluiting maakt de tussenkomst van een technicus overbodig: kopers kunnen deze modems zelf eenvoudig aansluiten. Deze ADSL-techniek zorgt, via compressie, dat over de bestaande lijnen grote hoeveelheden beeld, geluid en data kunnen worden getransporteerd. De techniek gebruikt een onbenut deel van de bandbreedte van de kabel. De data wordt doorgegeven op zeer hoge frequenties die niet door spraakverkeer benut worden. Hierdoor is het ook mogelijk om via één aansluiting gelijktijdig te internetten en te bellen, iets wat nu alleen via een ISDN-aansluiting lukt. ADSL zorgt voor een transportcapaciteit van gemiddeld 2 Mbps. Vergeleken met een gewone modem, met een capaciteit van 28,8 kbps, is dit zo'n 70 keer sneller. Technische gegevens:
Download snelheid: 1,5 - 6,0 Mbps.
Upload snelheid: 0,640 - 1,0 Mbps.
Maximale afstand abonnee-centrale: 3,6 - 5,5 km.

Op zich hoef je niet ergens op te letten, alleen of je het ook wilt delen (router erbij) en wat voor snelheid je wilt (maar zoals je aangaf is het alleen voor surfen/mailen)

Zelf staat hier ADSL Standard van Planet (via USB-Modem), zeer tevreden, met name omdat het nog wel eens wordt "opgekrikt"

Momenteel
  • Download: 1Mbit
  • Upload: 320 Kbit
Bron

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reaktie. Kun je mij ook zeggen wat de vergelijking is met chello abbonnement classic met een download van 1500 kb? En hoe weet ik de afstand tussen abbonnee en centrale?

senior

Vergelijking met Chello:

Mijn verbinding(Planet Standard) is 1024 Kbit, de Chello Classic 1500 Kbit

Of de afstand van de abbonnee naar de centrale uitmaakt weet ik niet, ik denk niet dat het iets uitmaakt( Ik weet ook niet hoe je daar achter kan komen)

bedankt. ik ben nu volop artikelen aan het lezen, al moet ik zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het is juist daarom dat ik hier advies vraag zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. Ik houd me daarom aanbevolen voor meer reakties. groetjes

senior

Als je een ADSL-abonnement wil nemen, hou er ook rekening mee, dat je ook een telefoonabonnement moet betalen , dus zo rond 17,50 Euro per maand incl BTW, plus bv Wanadoo-ADSL-Lite, (1024 download, 384 upload) 34,95 euro, of anders bij Het Net (gezien dat je zelden gaat downloaden, dus lagere snelheid nodig) die kost dan geloof ik rond 17,50 per maand. Maximaal per maand 250 mb downloaden, Bij Planet-Lite maximaal 10 GB per maand en Wanadoo- Lite mag je onbeperkt downloaden. (maar het kost dan 34,90 per maand)

Ik weet trouwens niet waar je die 1500KB vandaan hebt?

Chello Light
Prijs: € 32,95
Technische specificaties:
eigen homepage maximaal 10 MB
aantal e-mailadressen 1
aantal aliassen 5
grootte mailbox maximaal 10 MB
max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 265 Kbps
download snelheid 1024 Kbps
data limiet 1 GB per maand

Chello Classic
Prijs: €49,95 p/mnd
technische specificaties:
eigen homepage maximaal 10 MB
aantal e-mailadressen 1
aantal aliassen 5
grootte mailbox maximaal 10 MB
max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 384 Kbps
download snelheid 2560 Kbps

@ the devil

Chello heeft onlangs de snelheid aangepast van 1500Kbps naar 2560Kbps

Het tel. abbonnement heb ik al. De verhoging van 1500 naar 2560 van chello is bij mij nog niet doorgevoerd. Als een lite abbonnement 34,95 gaat kosten vind ik de bezuiniging te weinig om de snelle kabel te vervangen voor adsl. Ook weet ik niet hoeveel dataverkeer het surfen veroorzaakt.

senior

@ M@rio (boel @-jes :D)

Dat zijn dan weer dingen die jij wel weet en ik niet :D, Thanx voor de uitleg :thumb:

Senior Chello gaat beginnen met nog een nieuw abonnement.
Mischien is dat iets wat je zoekt.
Geplaatst door gezina
Chello komt met goedkoop kabelabonnement.

UPC introduceert maandag een nieuw internetabonnement. De kabelaar mikt met dit goedkope abonnement vooral op mensen die nu nog inbellen.

Het nieuwe abonnement, genaamd Chello Starter, kost 14,95 euro per maand en heeft een downloadsnelheid van 128 Kbps. De uploadsnelheid is beperkt tot 64 Kbps. Ook kent dit abonnement een datalimiet van 250 MB per maand.

Begin deze maand verhoogde UPC 'noodgedwongen' de snelheid van zijn Chello-abonnementen. Hierdoor ontstond er een gat aan de onderkant van UPC's productaanbod, wat nu wordt opgevuld met het nieuwe pakket.

UPC-woordvoerder Ronald van der Aart bevestigt dat de kabelaar op 'korte termijn' met een officiële aankondiging zal komen.

Bron: webwereld.nl
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=151518

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan