Internetverbinding hapert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
130
Soms kan IE geen verbinding maken. Ik liet het controleren en kreeg deze melding (zie bijlage). Ik heb de firewall (sygate) geexit, maar dat maakt niet veel verschil. Er is nog een raadselachtig iets. Ik heb een LinkSys Wireless G Notebook adapter. Een PCMCIA kaart heet dat geloof ik. In de system tray geeft het icoontje aan dat deze inactive is, maar toch heb ik een verbinding. Samen met voornoemde kaart ("C:\Program Files\Linksys\Wireless-G Notebook Adapter\Gcc.exe") staat in de map [Opstarten] ook nog de volgende snelkoppeling: "C:\Program Files\SAGEM WiFi manager\Wificard.exe". Hebben beide snelkoppelingen betrekking op dezelfde kaart en weet iemand hoe ik het probleem van de haperende verbinding kan verhelpen ... ?
 
Wat voor laptop heb je? Zit er misschien een wifi kaart intern in die wel verbinding zoekt?
Fix ook even de bijlage ;).
 
Ach ja de bijlage ................ :eek:

En dit zijn de specs: .................

PHP:
Windows:            	Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
Internet Explorer:  	7.0.5730.11
Memory (RAM):       	254 MB
CPU Info:           	Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 2.00GHz
CPU Speed:          	1975,6 MHz
Sound card:         	Crystal WDM Audio
Display Adapters:   	Intel(R) 82845G Graphics Controller | NetMeeting driver | RDPDD Chained DD | 
Screen Resolution:  	1024 X 768
Network:            	Network Present
Network Adapters:   	Wireless-G Notebook Adapter WPC54G V3 - Pakketplanner-minipoort | Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC - Pakketplanner-minipoort | 
CD / DVD Drives:    	F: SlimtypeCOMBO LSC-24082K | 
Default Printer:    	HP DeskJet 400
COM Ports:          	COM3 | 
LPT Ports:          	LPT1 | 
Mouse:              	5 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks:         	C:  8,8GB | D:  9,8GB | E:  111,8GB | 
Hard Disks - Free:  	C:  2,4GB | D:  9,1GB | E:  99,2GB | 
USB Controllers:    	Detected: 4 host controllers.
Firewire (1394):    	Not Detected
[>>>>> ]PCMCIA (Laptops):   	Not Installed[<<<<<<<<<]
Manufacturer:       	Phoenix Technologies LTD
Product Make:       	TravelMate 230 
Serial Number:      	LXT2105155328C1591M000        
AC Power Status:    	OnLine
BIOS Info:          	AT/AT COMPATIBLE | 05/30/03 | PTLTD  - 6040000 |  | 
Time Zone:          	West-Europa (standaardtijd)
Battery:            	High
Motherboard:        	WISTRON         GENERIC        
Modems:             	Agere Systems AC'97 Modem
En die interne kaart? (>>>>>>>>>>>>> x <<<<<<<<<<<) Dat zal toch de LinkSys kaart zijn? Maar die is toch WEL installed ... Alleen het icoontje in de system tray is grijs vanwege 'not active' ...

Toen ik de kaart installeerde heb ik een dag aan de telefoon gehangen, voornamelijk met mijn provider (orange) en de helpdesk van LinkSys en er is die dag zoveel info gepasseerd dat ik het fijne er niet van begrijp. Ik was al lang blij dat het werkt(e) ...
 

Bijlagen

  • ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 27
Ga eens naar je netwerkinstellingen (start>my networkplaces/mijn netwerklocaties). Ga vervolgens naar Network Connections/Netwerkverbindingen en rechtermuisklik daar eens op je WiFi kaart. Druk op repair en kijk of het nu wel lukt.
Installeer ook even de laatste drivers... En wat voor verbinding gebruik je om mee te verbinden? (Een wireless router?)
 
Het volgende gebeurde: (zie bijlage .......). Maar meteen daarna verscheen er een ballonnetje boven het computericoontje in de system tray (Draadloze Netwerkverbinding 2 Wanadoo_05e9) dat er een verbinding tot stand was gekomen met het draadloze netwerk .......... ??? :shocked:

En de verbinding komt van een zogenaamde mediabox van orange (breedbandinternet+telefoon). Ik neem aan dat daar een router in zit gebouwd.
 

Bijlagen

  • ScreenShot008.jpg
    ScreenShot008.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 40
Die Orange family mediabox ben ik bekend mee, maar heb hem zelf hier niet thuis.
Dubbelklik eens op je verbinding (zoals ik hiervoor beschreef) en druk op "view wireless networks"/"zoek draadloze netwerken" o.i.d. (zie bijlage). Druk op "refresh network list"/"vernieuw netwerk lijst" o.i.d. Maak dan verbinding met de betreffende Orange router (zorg ervoor dat je niet per ongeluk verbinding maakt met, bijvoorbeeld, de draadloze verbinding van je buurman).
Als je het bericht krijgt dat je verbinding door een ander programma geregeld wordt (zoals bij mij in mijn bijlage), laat het dan even weten.
WiFi verbinding zijn een mysterieus iets. Waar is de tijd dat een kabel erin steken gewoon werkte? :p.
Het is moeilijk voor mij om vanaf hier te bedenken wat het probleem kan zijn. Dubbelklik ook eens op die verbinding en kijk of er een IP toegewezen wordt (nadat je de stappen hierboven hebt gedaan) - dit doe je door van tabblad te wisselen in dat scherm.

PS: Zet ook die vreselijke Windows Firewall op die verbinding uit :p.
 

Bijlagen

  • wifi.JPG
    wifi.JPG
    48,3 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Resultaat: (bijlage009).Ik denk trouwens dat het loos alarm was. Er is nog een andere computer op het netwerk aangesloten en ook die verbinding werd steeds problematischer. En ook de telefoon deed het niet meer zo goed ... :eek: Na resetten van de mediabox is voor beide computers de verbinding weer prima! :cool: :) . Maar vragen blijven er .......... ;

- Wat is het voordeel van die firewall uitzetten? Ik heb ook nog een sygate personal firewall aanstaan en tot nu toe zijn geen van beide echt lastig te noemen ...

- Sinds het installeren van die kaart zijn er twee programma's die in het geheugen worden geladen bij opstarten (bijlage010). Die ene is de LinkSys PCMCIA (whatever that may be ..) netwerkkaart, maar wat is dat andere programma?

- Er gaat me trouwens een licht branden door de bijlage van je reactie. Er zijn blijkbaar twee manieren van 'contact onderhouden met een netwerk'. Of door windows zelf of door geinstalleerde software/hardware. In mijn geval dus de LinkSys kaart. In de software van de LinkSyskaart kun je ook opdracht geven om naar netwerken te zoeken. Daarna kan je er een selecteren en opdracht geven om daarmee verbinding te maken. Op een bepaald moment lukte dit niet meer en na veel gezoek en geklik heb ik denk ik deze taak aan windows overgedragen .... Maar het fijne snap ik er niet van ... :eek:
 

Bijlagen

  • ScreenShot009.jpg
    ScreenShot009.jpg
    44 KB · Weergaven: 29
  • ScreenShot010.jpg
    ScreenShot010.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 29
Dubbele firewalls draaien is eigenlijk niet nodig. Zowiezo is de Windows Firewall niet je-van-het te noemen. Deze levert eerder problemen op bij het accepteren van verbindingen, en het verbinden zelf dan dat het hackers wegjaagd. Heb je er echter geen last van laat het dan maar zoals het is
LinkSys PCMCIA is waarschijnlijk een programma dat je WiFi kaart controleert op status o.i.d. of een alternatief programma om verbinding te maken, hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de Sagem. Als je ervoor kiest om Windows de verbinding te laten regelen (zoals jij in dit geval gedaan hebt) dan heb je deze programma's als het goed is niet nodig. Dan is het beter om beiden uit te zetten, scheelt je gelijk in CPU/geheugen verbruik ;).

Het is eigenlijk heel simpel. Je kan ervoor kiezen de verbinding te laten regelen door Windows, of een programma van derden (die van Linksys bijvoorbeeld).
Net zoals je ervoor kiest om Internet Explorer of een andere browser zoals Firefox te gebruiken om te browsen.
Wat beter is, ligt aan welke functies je nodig hebt. Als je gewoon wilt internetten, niks meer, dan is het windowsdraadloosnetwerkprogramma (4x woordwaarde ;)) voldoende.

Ik zit er ook aan te denken een mediabox aan te schaffen. Bevalt het een beetje? Ook qua telefonie?
 
Ik begin er steeds minder van te begrijpen ... :eek:

Ik heb de twee items in opstarten:

- Sagem WL5021-F Cardbus 802.11g
- LinkSys Wireless Notebook Adapter

verwijderd en alles werkt nog goed ...

Ik heb er 'blijkbaar' ... (?) voor gekozen om windows de verbinding te laten regelen zo als je zei.

Nog een domme vraag ben ik bang: Kost de windows firewall opstarttijd en geheugen? Moet haast wel he ..

Wat je vraag over de mediabox betreft: Meestal werkt ie goed en dan werkt internet voor twee computers en de telefoon voor mijn gevoel vrij comfortabel. Maar zo nu en dan is er iets met de telefoonverbinding en/of wordt internet traag. Dan krijg je van die verschijnselen die ik beschreef bij de start van dit topic. Maar als je het ding dan reset is alles weer goed. Ik schat dat dat zo'n twee keer per week moet gebeuren. Soms wat meer, soms wat minder. In die orde van grootte ... :rolleyes:
 
Windows zal het voortaan regelen en zal dit goed blijven doen. Geen problemen zal dit voortaan betekenen. Ook als je zelf niet ervoor hebt gekozen zal windows wel zo arrogant zijn geweest om deze keuze voor jou te bepalen ;).
Windows Firewall zal je computer niet zichtbaar vertragen. Misschien zal het misschien wel wat verlangzamen wat betreft internetsnelheid.
Maar nogmaals: "if it ain't broke, don't try to fix it".
 
Geen probleem! Daar is helpmij voor! ;). Altijd beter dan een helpdesk bellen en niks wijzer worden :p.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan