Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dennis,

Ik ben nog wel even zoet met mijn geprul.
Ik heb dat besturingssysteem voor de netwerkkaart nog eens geherinstalleerd. (Bij het ophalen van de cd zijn er 3 bestandjes die een versieconflict geven en rara secur 32 is daar ook 1 van).
Ik ga seffens nog eens proberen dat secur bestandje te bewerken volgens je richtlijnen en dan opnieuw proberen. Ik denk dat het misschien wel niet allemaal nog voor vandaag is, maar ik hou je op de hoogte.
Dank je voor je geduld,
Mia

Ik heb alle tijd, ik wacht wel op jou.

Wanner het probleem van dat bestandje opgelost is, dan moet je echt de stappen die ik beschreef(TCP/IP en het opzetten v.e. Lan via je browser) gaan uitvoeren.

Morgenavond ben ik er niet of pas 's nachts.

Dennis.

Ik stop ermee voor vandaag.

De balans:

Positief element: het netwerkconflict is weg

Negatief element: het netwerk is weg

Ik was begonnen met de netwerkkaart softwarematig te verwijderen om dan met de nieuwe hardwarewizard de gedownloadde driver te kunnen installeren. Lukt me niet, ik moest teruggaan naar de voorgeprogrammeerde type driver die ik dan ook weer heb geinstalleerd. Maar, mijn netwerkkaart behoud zijn gele bol met uitroepteken. Downloaden en instaleren zijn duidelijk niet mijn sterkste kanten. Wat er verschillend is met gisteren is dat ik 3 bestandjes toch heb laten overschrijven met een oudere versie (waaronder de secur 32).
Waarom ik ze heb laten overschrijven, die nieuwere versies konden m.i. enkele van de norton komen want de comp. werd recent geformateerd en geherinstalleerd met dezelfde CD. Soit.

Terug naar af, hoe krijg ik mijn netwerkkaart weer operationneel?

Mia

Geplaatst door miageert
Terug naar af, hoe krijg ik mijn netwerkkaart weer operationneel?

Mia
Het feit dat er bij apparaatbeheer op je netwerkkaart een geel uitroepteken staat, duidt dit op een driver die niet bij je netwerkkaart hoort aan. Misschien toch de cpu-kast te openen en de netwerkaart eruit te nemen om zo aan de weet te kunnen komen wat het type van die kaart is. Dit kun je zien door te gaan lezen wat op het zwarte blokje staat vermeld. Je kunt ook de netwerkkaart in een andere slot proberen te doen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Mia, ik ben er vanavond niet. Als je je zich straks weer met die verbinding bezig gaat houden, dan kun je je bevindingen evenwel hier plaatsen en zal ik ze morgen(of straks in de nacht) even bekijken. Het moet je echt gaan lukken om die verbinding tot stand te kunnen bregen. Ik internette ooit met een pc die slechts 8 MB interngeheugen en een(klok)snelheid van 60MHZ had. Dus aan je pc configuratie kan het niet gelegen hebben(ik neem aan dat je een nog betere hebt dan wat ik had)

Niet dat ik de minste weerstand wil ik kiezen, maar een netwerkkaart is vandaag de dag niet zo duur meer, als het goed is kost het je ruim € 10 of 15, je krijgt dan de driver(s) erbij . Die netwerkkaart moet dan ook voor Win'98 First Edition bedoeld zijn of hoger. Mocht je die aanschaffen en je verder geen belangrijke data op je pc hebt(of je hebt al een backup van die data; je beschikt over de copieen van die data), dan kun je je pc het beste formateren en Win'98 opnieuw te installeren.

Heb je dat eenmaal gedaan, dan hoef je alleen de stappen die ik hierboven onder 'Browser instelling' beschreef uit te voeren. Je kunt hierna zeker gaan internetten. Mocht het daarmee nog steeds niet lukken, dan kun je de TCP/IP instellingen volgens mijn bovenstaande beschrijving even nalopen.

Ik vertel je hier niet zomaar iets.(ik voer altijd een test uit, voordat ik mijn berichten op dit forum plaats)

Daarom heb ik jou gisteren ook willen laten zien, dat ik met mijn oude pc zonder problemen een verbinding tot stand heb kunnen bregen.

Ik heb de pc geformateerd en Win'98 geïnstalleerd(weliswaar SE, maar dat moet verder niets uitmaken). Omdat bij mij thuis al die andere pc's(ook laptops) draadloos zijn, heb ik op die Win'98 pc een utp-kabel naar mijn wireless router verbonden. Na het uitvoeren van de hierboven beschreven handelin 'browser instelling' heb ik direct kunnen internetten. Zo was het gisteren gegaan.

Groetjes,

Dennis.

Dank je Dennis,

Ik denk ook echt dat de netwerkkaart den dwarsligger is.
De vorige eigenaar raadde me aan om op de DELL website de configuratie van die computer (met origineel Dell comp. nr°) na te kijken en daar zouden ook de bijhorende drivers te vinden zijn.
Die mogelijk wil ik eerst ook nog's onderzoeken voor ik een nieuwe netwerkkaart aanschaf.
Wordt vervolgd, al ga ik het eerst even moeten laten rusten.

Groetjes,Mia

Geplaatst door miageert
Dank je Dennis,

De vorige eigenaar raadde me aan om op de DELL website de configuratie van die computer (met origineel Dell comp. nr°) na te kijken en daar zouden ook de bijhorende drivers te vinden zijn.
Geen dank, Mia.

O, zit de geschiedenis van jouw pc zo in elkaar, het is dus een Dell. Mogelijkerwijs is een speciale partitie ten tijde dat je de HD van die pc ging formateren ongemoeid gebleven, dus niet geformateerd. Het is best mogelijk, dat de driver voor die netwerkkaart in die partitie zit. (Let wel: Windows zelf zit natuurlijk niet in die partitie)

Wat je nu eigenlijk kunt doen is het volgende:

Kijk of op je HD nog een andere partitie aanwezig is en onderzoek ook of die partitie iets met Dell van doen heeft. Blijkt dit wel het geval te zijn en je beschikt verder over een Dell recovery cd, dan kun je de oude configuratie daarmee herstellen. Heb je zo'n cd niet, probeer dan in elk geval naar die driver in die partitie te zoeken.

Ik ben verder ook niet naar de site van Dell gegaan, ben zelf geen voorstander v.e. dergelijk voor geïnstalleerd systeem. Ik wil het zelf in de hand hebben. Wel heb ik in het (verre)verleden voor een neefje van mij die zo'n systeem had alle partities, op zijn verzoek, verwijderd.
Geplaatst door miageert

Die mogelijk wil ik eerst ook nog's onderzoeken voor ik een nieuwe netwerkkaart aanschaf.
Gelijk heb je. Doe dat eerst maar, eer je over gaat tot het aanschaffen ervan.
Geplaatst door miageert

Groetjes,Mia
Het komt mij eigenlijk ook een beetje goed uit. In verband met een te houden Kick-off van mijn werk, ben ik pas weer donderdagavond laat weer hier.

Groetjes, Dennis.

Geplaatst door miageert
Dank je Dennis,

Groetjes,Mia
In dat geval kun je hier je drivers vinden. :)

Mia,

Ik zie dat je (na een lange tijd) weer online bent, daarom plaats ik nu even een berichtje.

Je had in één van je bereichten geschreven, dat er een rood kruisje op je netwerkkaart bij apparaatbeheer te signaleren was. Dit ten teken dat de netwerkkaart(als de netwerkkaartdriver wel goed is) uitgeschakeld staat. Doe het volgende om het weer in te schakelen:

1) Geef een Rechtsklik op de netwerkkaart
2) Klik op Eigenschappen
3) Klik op de knop Apparaat inschakelen
4) Haal de eventuele 2 aanwezige vinkjes bij de 2 vierkantjes(onderaan) weg.

SLaat de wijzigingen op door op de knop OK te klikken.

Dennis.

Hoi Dennis,

Ik ben nog niet echt veel verder.

Het is me nu wel gelukt om correct een driver te installeren voor de netwerkkaart (ze geeft alleszins geen foutmelding meer en de driver is vermeld als compatibel met mijn type driver dus, dat geeft hoop).

Anderzijds is er een 10 tal dagen geleden een blikseminslag geweest in de verlichtingspaal paal naast de deur en hoewel we geen 'elektrische' schade hebben lijkt die toch te zijn binnengekomen via de telefoonverbinding met als gevolg ~~disfunctioneren van onze telefooncentrale, router kapot en ook bij de aangesloten computers zijn de netwerkkaarten beschadigd. M.a.w. we hebben niet veel netwerk meer over, alleen de modem heeft het gehaald.

Wordt vervolgd,
Groetjes, Mia:confused:

Geplaatst door miageert
Hoi Dennis,

Ik ben nog niet echt veel verder.

Het is me nu wel gelukt om correct een driver te installeren voor de netwerkkaart (ze geeft alleszins geen foutmelding meer en de driver is vermeld als compatibel met mijn type driver dus, dat geeft hoop).
Jouw bericht zo te lezen, geeft het zeker hoop.
Geplaatst door miageert

Anderzijds is er een 10 tal dagen geleden een blikseminslag geweest in de verlichtingspaal paal naast de deur en hoewel we geen 'elektrische' schade hebben lijkt die toch te zijn binnengekomen via de telefoonverbinding met als gevolg ~~disfunctioneren van onze telefooncentrale, router kapot en ook bij de aangesloten computers zijn de netwerkkaarten beschadigd. M.a.w. we hebben niet veel netwerk meer over, alleen de modem heeft het gehaald.

Wordt vervolgd,
Groetjes, Mia:confused:
Leef echt met je mee over de onaangename situatie waarin je zich nu verkeert.:(

Bij een geaard stopcontact zou zoiets zeker niet moeten kunnen gebeuren. De inslag zal altijd naar de minste weerstand gaan kiezen, en dat is de aarde, de grond(ground) zeg maar.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Bij een geaard stopcontact zou zoiets zeker niet moeten kunnen gebeuren. De inslag zal altijd naar de minste weerstand gaan kiezen, en dat is de aarde, de grond(ground) zeg maar.
Maakt niet zoveel uit hoor Dennis, met inslag gaat alles eraan, helaas.

Veel succes verder mia, we horen het nog wel eens.

Dus eigenlijk genoegen nemen met "Gedane zaken nemen geen keer", maar aan welke preventieve middelen denk je dan men moet nemen om zoiets te voorkomen of zijn ze volgens jou er niet?

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Dus eigenlijk genoegen nemen met "Gedane zaken nemen geen keer", maar aan welke preventieve middelen denk je dan men moet nemen om zoiets te voorkomen of zijn ze volgens jou er niet?

Dennis.
Bij heftig onweer haal ik altijd alle stekker uit de contactdoos.
Dus ook de kabel-tv en de telefoon, wat veel mensen vaak vergeten.
Mocht het vlakbij inslaan gaat de spanning via die bekabeling het huis binnen.
Dus ook via de be-aarding.
Er is niet veel spanning nodig om de hardware te doen beschadigen.
Als je alle bekabeling ontkoppelt kun je echt niets meer doen dacht ik.

Geplaatst door Admin_Frisian

Bij heftig onweer haal ik altijd alle stekker uit de contactdoos.
Dus ook de kabel-tv en de telefoon, wat veel mensen vaak vergeten.
Mocht het vlakbij inslaan gaat de spanning via die bekabeling het huis binnen.
Dus ook via de be-aarding.
Er is niet veel spanning nodig om de hardware te doen beschadigen.
Als je alle bekabeling ontkoppelt kun je echt niets meer doen dacht ik.
Oké, @Admin_Frisian en sorry voor de te late reactie.

Zoals @Miageert ook al eerder zei wordt dit topic vervolgd. We wachten maar even af.

Ik vind het heel erg voor haar van wat er allemaal niet met haar apparatuur door die blikseminslag gebeurd is.

Dennis.

Hoi Dennis, hoi Frisian

Yes!!!
We hebben weer een netwerk, en wat voor een?????
Eentje dat we zelf op gang hebben gebracht en dat nog beter werkt dan ervoor ... Yes.

Een paar drukke dagen achter de rug. Eerst de blikseminslag en onze router en netwerkkaart, (1 maar zo bleek) kapot. Dan maar met de usb modem rechtstreeks op internet (met probleemcomp.) voor toch nog een poging om een juiste netwerkkaartdriver te downloaden en installeren. Scheen te lukken deze keer.

Een nieuwe netwerkkaart voor de grote comp. gekocht en zelf vervangen hmhm:) :)

Een nieuwe router gekocht, zelfde merk en type als voorgaande. Gewoon vervangen zeiden ze, wel ik kreeg hem niet aan de praat ttz de modem werkte, de router gaf contact (aangepast ip adres) maar de 2 toestellen onderling gaven een groot conflikt en resultaat :mad:
Gezien 14 dagen omruilgarantie snel de hulp van een neef (ip prof.) ingeroepen maar na 1.30u heeft ook hij het opgegeven. :confused:

De router omgeruild in een modem/routercombinatie (en nog geld teruggekregen!). Vol goede moed dit 'sweex' toestel uitgepakt en de stekker in het stopco... Geen leven in de router te krijgen (transo werkt) :mad: :mad:

Weer naar de winkel voor een omruiling, weer een adsl modem/router combinatie en ....die heb ik zoëven, jawel, geinstalleerd. Computer 1 geen probleem, computer 2 geen probleem (dus de netwerkkaart is toch niet kapot) en computer 3 (ge weet wel , DE probleemcomputer) volgt vlotjes, no problem :D .

Ongelooflijk, ik ben zeer blij dat het netwerkje draait maar ook enorm trots dat ik zo'n inzicht heb gekregen in deze materie.
Dank je Dennis & Frisian.:thumb: :thumb:

Groetjes, Mia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan