Internetverbinding met utp kabel naar laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enigmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
19
Goedenavond beste mensen,

Sinds een paar uur ben ik een trotse bezitter van een nieuwe gamelaptop. M'n internetprovider is via ziggo en kan zoals nu automatisch verbinding krijgen op m'n desktop. Als ik echter m'n utp kabel in m'n laptop steek dan ben ik nog niet echt verbonden. Er staat dat ik een keuze moet maken uit draadloos en breedband internet. Kies ik voor breedband internet dan moet ik een gebruikersnaam met password opgeven. Dit heb ik dus niet. Weet iemand raadt hiermee? Wil graag beginnen met downloaden en dergelijke en voorlopig dat niet draadloos.
 
je gebruikers naam en ww heb je van je internet provider gekregen.
wat was de naam van je internet provider voor dat het ziggo ging heten.
 
Hoi, dank je voor je snelle respons. Ik heb een activatiecode met een wachtwoord gehad in m'n eerste brief. Is dat hetzelfde?
 
ja dat is hetzelfde....
 
Het is niet gelukt. Ik weet ook niet precies welke verbindingen ik gebruik. Weet je misschien stap voor stap hoe ik het moet instellen? :(
 
is het van ziggo......
of van @home of......

ziggo is de nieuwe aanbieder.
Misschien even lezen wat er in je brief staat.
je gaat in iedergeval van modem met kabel naar je laptop.
dan zul je toch de aanwijzingen in de brief moeten opvolgen.
 
'verbinding met internet maken'

- "Draadloos draadloze router of draadloos netwerk maken"

- "Breedband (PPPoE) via DSL of kabel waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord benodigd zijn"

- "Inbelverbinding (met behulp van modem of ISDN"

Zover ben ik al hehe

EDIT: Internet is van casema, dat pas ziggo is geworden
 
is het van ziggo......
of van @home of......

ziggo is de nieuwe aanbieder.
Misschien even lezen wat er in je brief staat.
je gaat in iedergeval van modem met kabel naar je laptop.
dan zul je toch de aanwijzingen in de brief moeten opvolgen.

Ik kan gewoon wel internet krijgen als ik de kabel in m'n desktop doe. Dan hoef ik geen gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren. Heb dus meteen internet. M'n laptop, da's een ander verhaal. Daar moet je het met beghulp van een wizard instellen?
 
het is breedband maar niet met naam en ww.
 
Uberhaupt hoe maken mensen normaal verbinding met hun laptop als het niet draadloos is? Moet je altijd een gebruikersnaam en wachtwoord dan opgeven?
 
Als je rechtstreeks op je modem internet moet die in die regel resetten als je er een andere
computer aanhangt.Dan krijg je pas een ip van je isp.
Dus de stroom even van het modem af .
 
1. Dus m'n utp kabel van desktop eruit doen

2. Motorola Casema/ziggo modem de stroom van afhalen (20 seconden?)

3. UTP kabel in laptop doen

4. meteen internet explorer openen om te zien of ie het doet

Zo?
 
Ik weet niet hoe, maar het is gelukt! ik typ nu met m'n laptop. Hartstikke bedankt mensen!
 
en als je met alle twee wilt.
gebruik dan een router......
neem er een met draadloos ondersteuning......
linksys is goed ....zelf zou ik voor zyxel gaan......iets duurder maar wel goed.
 
en als je met alle twee wilt.
gebruik dan een router......
neem er een met draadloos ondersteuning......
linksys is goed ....zelf zou ik voor zyxel gaan......iets duurder maar wel goed.

Ik zat eraan e denken om een mobiel internetabonnement af te sluiten. Kan je dat ook aanraden?
 
en waar wil je dat voor gebruiken.....
voor je laptop die je dan in heel Nederland kunt gebruiken?

let dan goed op de kleine lettertjes..meestal zit het in het gebruik van het data verkeer...dat kan kostbaar worden.
 
en waar wil je dat voor gebruiken.....
voor je laptop die je dan in heel Nederland kunt gebruiken?

let dan goed op de kleine lettertjes..meestal zit het in het gebruik van het data verkeer...dat kan kostbaar worden.

Ik twijfel nog. In ieder geval een router tussen de modem en desktop en laptop. Ben blij! haha. Tijd voor wat crysis :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan