internetverbinding probleem op 2e pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoop030

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een nieuwe pc.:thumb:
Het gekke is is dat mijn oude pc gewoon normaal internet verbinding heeft en mijn nieuwe pc valt steeds weg.Dan doe ik verbinding herstellen dan doet hij het weer een 10 tal seconden.

Ik heb internet van ziggo met een modempje van motorola,daar zijn beide pc's ook op aangesloten met een 5 poorts network switch van sitecom er tussen.
Ook los van de pc en de sitecom switch doet mijn internet het wel eventjes en dan weer niet.

Mijn nieuwe pc heeft ook 2 netwerkkaarten waarvan ik er 1 heb uigehaald.Nu gebruik ik de onboard netwerkkaart.

Beide pc's hebben een eigen ip adres,dus daar kan het haast niet aan liggen lijkt me.
verder zijn alle drivers in orde en up to date.
Wie o wie kan mij helpen,ik word hier knetter van:evil:
 
Wat voor apparaat (merk + type) heb je aan de Ziggo modem gehangen? Dit moet namelijk een breedband router zijn, niet een switch, want met een switch i.c.m. de Ziggo apparatuur kan maar 1 pc/laptop tegelijk Internet hebben...

Tijs.
 
beide pc's ook op aangesloten met een 5 poorts network switch van sitecom

Zoals dnties al opmerkt, wannneer het echt een switch is, gaat dit niet werken.
je hebt dan een router nodig om de internetverbinding over de verschillende aansluitingen te verdelen.

mvg Leo
 
Mijn PC is een Asus 1.80 GhZ Duo 1.50 DDR
SItecome Switch 5 poorts.
Ook als ik de Switch ertussenuit haal en alleen mijn nieuwe pc aan mijn moden hang (Motorola SBV5121E Kabelmodem) werkt hij niet.
Dus daar kan het niet aan liggen.

De modem had maar 1 internetuitgang dus ik ben naar de winkel geweest en daar vertelde zij mij dat de ik de switch kon gebruiken.

Nu heb ik beide pc's aangesloten.
De ene doet het prima (Daar type ik nu mee) en mijn Asus pc doet het niet,en dan weer wel,en dan weer niet.:confused:

ps. Als ik geen verbinding meer heb,ga ik naar Netwerkcontrole en dan zegt hij ''verbinding is hersteld''.
Dan ga ik weer naar bijv. Google en dan klapt hij er na een aantal seconden er weer uit en zo blijf ik aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende, en dat is het laatste wat ik hier nog post vóórdat je gewoon een breedband router gekocht hebt:
1. Sluit de pc die het wél goed doet rechtstreeks op de modem van Ziggo aan.
Zodra getest dat Internet werkt, doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release *
Trek hierna meteen die pc van de modem af.
2. Sluit je eigen pc rechtstreeks op de modem van Ziggo aan.
Herstart de pc.
Kijk of je kunt internetten. Werkt dat wel, dan weet ik nu helemaal zeker dat je een breedband router nodig hebt + enkele krachttermen om de verkoper in de winkel te overtuigen dat hij er helemaal naast gezeten heeft met zijn advies.

PS: Een switch kán werken, maar dan alleen als er maar 1 pc/laptop/xbox tegelijk wil internetten. Zijn er meerderen die tegelijk willen internetten, dan moet je (onafhankelijk van bovenstaand onderzoek) een breedband router kopen (bedraad/draadloos).

Succes,

Tijs.
 
Oke,dat gaan we eens proberen.
En krachttermen heb ik genoeg voor die beste man.Ik ben best woest.
Als ik ergens een hekel aan heb is het als iets niet werkt en ik er niet achter kan komen wat het is.

Bedankt alvast,we gaan het eens proberen.Ik kom er nog op terug.
PS. Ik heb alleen een probleem,ik heb dus kabelinternet.Er gaat dus als ''line in;; een kabel in mijn moden.Heb je breedbandmodems die die dan ook hebben?

Groetjes,
Cherrel
 
Laatst bewerkt:
[...]PS. Ik heb alleen een probleem,ik heb dus kabelinternet.Er gaat dus als ''line in;; een kabel in mijn moden.Heb je breedbandmodems die die dan ook hebben?[...]

Ik heb gezegd: Een breedband router, dat is dus een apparaat dat zelf géén (adsl/kabel) modem in zich heeft. Zo'n apparaat sluit op dezelfde manier aan de Ziggo modem aan als een gewone pc, namelijk via een netwerkkabel. Je bebt dan dus 2 apparaten, namelijk de modem en de breedband router die aan elkaar verbonden zijn. De breedband router heeft altijd een aparte netwerkpoort voor die verbinding, die soms "Internet" heet, maar vaker "WAN" wordt genoemd (van Wide Area Network, in dit geval het Internet). De overige netwerkpoorten worden "LAN" poorten genoemd (van Local Area Network, dus behorend aan jouw eigen thuisnetwerkje).

Ditzelfde concept geldt ook als iemand ADSL heeft en de modem van de provider niet wil/mag vervangen door een alles-in-een apparaat. Zo'n alles-in-een apparaat is zowel een router als ADSL modem tegelijk, en wordt een routermodem genoemd.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan