Internetverbinding valt constant weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Beste allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mijn Laptop geupgrade naar windows 7. Min of meer sindsdien (in het begin dacht ik dat internet gewoon traag was) valt mijn verbinding constant weg, waardoor het heel lastig is grotere bestanden te downloaden, of webpagina's te downloaden. Ik heb het probleem op meerder netwerkverbindingen: zelf heb ik een draadloos moden en een draadloze router, maar ik ondervind het probleem ook op de draadloze router bij mijn moeder thuis. Gek genoeg zijn er ook 2 verbindingen waar ik het probleem niet of minder heb: die op de TU en die op het draadloos modem van een andere bekende.

Gezien dit probleem zich bleef voordoen heb ik de browser van Google gedownload, maar ook hierbij ondervind ik hetzelfde probleem...

Het probleem is er niet alleen bij mijn internetverbinding: ik heb een printer op mijn router aangesloten, en vaak genoeg stopt die halverwege met het ontvangen van het bestand, waardoor ik dus steeds maar een aantal pagina's kan afdrukken. Dat is op zich geen probleem, maar het wordt vervelend als ik één grote pagina verstuur, die dus constant uitvalt.

Ik heb de windows firewall uitstaan, en wel een f-secure firewall aanstaan, verder parentcontrol maar uit gezet, maar ook dat hielp niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem weg kan krijgen?
Ik zal overigens binnenkort proberen of ik hetzelfde probleem heb op het bedrade netwerk.

Groeten,
Robert-Jan

zijn de apparaten wel allemaal van hetzelfde type dus de g of n serie (draadloos)
Voorheen met een nadere versie van windows nooit problemen gehad?

Het plan om te zien of het bedraad hetzelfde probleem geeft is het eerste wat ik zou doen...

Is er bedraad niet het probleem, dan zijn er nog maar een paar opties over:
a. Upgraden van de firmware van de routers bij je moeder en bij jou. Let op dat daarmee meestal alle (draadloze etc.) instellingen verloren zijn danwel dat je het apparaat hierna terug moet zetten naar fabriekswaarden, waarmee ook alle (draadloze etc.) instellingen weg zijn. Denk er ook aan dat firmware upgrades altijd bedraad moeten worden uitgevoerd.
b. Driver update zoeken voor je draadloze netwerkkaart. Gebruik je een 'hulpprogramma' dat de fabrikant erbij geleverd heeft, dan zal het erop neerkomen dat je eerst de juiste driversoftware download, de huidige deïnstalleert via Configuratiescherm -> Software verwijderen (o.i.d) en dan de nieuwe driversoftware installeert.
Gebruik je de Windows-manier van contact maken, dan kun je gewoon de driversoftware installeren zoals je gewend bent (dus hetzij via het draaien van setup.exe of install.exe in de uitgepakte driversoftware danwel het updaten van de driver in Apparaatbeheer, afh. hoe de driversoftware in elkaar gestoken is.)

Succes,

Tijs.

--> Puppie: ik heb voorheen nooit deze problemen gehad onder windwos XP, en ook mijn huisgenoot kan gewoon op internet zonder dat de verbinding wegvalt...
--> Puppie: ik zou het niet weten, waar kan ik dat vinden? Ik kan niet op de router van de TU zelf kijken, staat dat ergens bij mijn verbindingen?

--> Tijs: helaas werkt de verbinding bedraad perfect... ik heb intussen de driver van mijn netwerkkaart geüpgrade... de firmware van mijn router is de volgende stap, maar ik vraag me af of daar het probleem ligt, omdat ik de enige op de netwerken ben, die problemen heeft...

Robert-Jan

Tsja, er is altijd de kans op problemen tussen apparatuur van verschillende fabrikanten (in jouw geval fabrikant router en fabrikant draadloze netwerkcomponent).

Als ik (als algemene 'wet') ervan uit mag gaan dat firmware updates alleen verbeteringen opleveren en geen verslechteringen zie ik dus geen andere manier, tenzij je een draadloze netwerkcomponent aanschaft van dezelfde fabrikant als de router.

Tijs.

Na een lange tijd nog wat dingen geprobeerd:

Er is volgens de fabrikant van mijn router (sweex) geen firmwareupdate beschikbaar, die stap heb ik dus overgeslagen...
Wel heb ik de één na laatste versie van het stuurprogramma geprobeerd, en heb ik de IPv6 verbindingen proberen uit te zetten, beide oplossingen lijken niet te werken. Bovendien heb ik een draadloos USB-stikje aangesloten, maar deze krijgt überhaupt geen verbinding met internet...
Ik ben bang dat het mijn draadloze adapter zelf is die kaduuk is, ik ga morgen kijken of ik nog garantie heb...

Jullie horen het nog!

Groetjes,
Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan