internetverbinding valt de hele tijd uit, en dan gaat hij weer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Weet niet of ik nu goed zit. Maar ik denk van wel.

Ik heb nu nog een ADSL verbinding van KPN (zat zon groen Alcatel Speedtouch usb modem bij), is inmiddels router+modem, maar dat terzijde

Het probleem, ik heb sinds maandagochtend last van dat de internetverbinding elke 5 minuten even weg valt en dan opeens er weer is, dit is nogal irritant als je aan het online gamen. Ik weet niet waar dit door komt, mijn buren zijn ook aan het verbouwen, drilboor etc. weet niet of dit er iets mee te maken heeft :p

Maar in iedergeval, kan ik dit fixen?

Haal de splitter er eens tussenuit, en sluit de telefoonkabel van je modem rechtstreeks aan op het isra punt.

even kijken wat dit allemaal is, splitter zit in meterkast, de rest?

Vanuit je Isra punt loopt een telefoonkabeltje naar de splitter. Vanuit de splitter gaat 1 kabel naar je telefoon, en de andere naar je modem. Het kabeltje welke vanuit je splitter naar je modem loopt, haal je uit de splitter. Sluit deze nu rechtstreeks aan op je ISRA punt.
Dus je modem is nu rechtstreeks verbonden met je ISRA punt, zonder tussenkomst van je splitter.

isra punt is dat zwarte kastje?

zo is het nu in mijn meterkast:

mkastzf9.jpg

Je ISRA punt is het punt waar je telefoonlijn binnenkomt.

Heeft dit trouwens geen verdere consecenties?

Ik gebruik een router en daar zijn 3 computers op aangesloten

Nee. Dus alleen kabeltje uit je splitter, en rectstreeks aan je isra punt. Verder niets.

Ik heb het draadje onder modem uit de splitter gehaalt en rechtstreeks op het israpunt aangesloten, maar dan ben ik mijn internetverbinding helemaal kwijt.

Het moet er dus zo uitzien:

ISRA-punt -------- kabeltje ------- router / modem ------- pc

ISRA-punt -------- kabeltje ------- router ------- pc

Ja klopt,

Ik heb het kabeltje in het isra punt gedaan, het andere einde van het kabeltje zit in mijn sitecom modem, en die zit weer met een kabeltje naar mijn router, uit mijn router komen 3 kabeltjes die naar de pc's gaan.

In dat ISRA punt zitten 2 gaatjes, in 1 zit zon los ding wat je er zet (weet niet hoe het heet, hopelijk begrijp je wat ik bedoel, dat is zon ding die in je router en pc zit, aan beide kanten zon zelfde uiteinde, alleen weet ik de naam hier niet meer voor), en in andere gaatje zit het kabeltje, en dan heb ik geen internet

Laatst bewerkt:
En als je eens de router ertussen uit haalt?
Of even router resetten?

Laatst bewerkt:
hoe reset ik router? maar internetverbinding doet het nu weer, alleen in ochtend niet :confused:

Bij vreemde problemen met de internetverbinding kan het handig zijn om de router te resetten:
Stroom van de router af, alle kabeltjes er uit, even wachten, alle kabeltjes er weer in, stroom er weer op.
En als het probleem maar bij 1 pc ligt, kan het ook aan de netwerkkaart van die pc liggen, je kan bijvoorbeeld de nieuwste drivers daarvoor downloaden.

Nee het is bij alle 3 de pc's alleen in de ochtend dat is zo raar want sinds uurtje of 12 is me internetverbinding niet meer uitgevallen, oh okay, als het morgen ochtend weer zo is dan ga ik de router wel is resetten, kijken of dat werkt,

Ja, router weg = kabeltje vanaf modem naar pc = 1 pc.
Maar dat is om even te testen, geen oplossing natuurlijk.

En soms liggen verbindingsproblemen niet aan jou maar aan de provider of centrale, komt niet vaak voor maar kan wel.
Bij vage problemen kan een router / modem resetten wel wat zijn.

Hopelijk hou je nu je verbinding, succes!:thumb:

Bedankt, meld morgen nog wel even of het weer zo is of niet.

Valt nog steeds uit, :evil: :confused:

Router gereset en hij blijft maar wegvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan