internetverbinding valt de hele tijd uit, en dan gaat hij weer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk merk en type modem/router heb je nu en wat voor abbo heb je ?

Sitecom ADSL Modem DC-213/215
D-Link Router DI- 624+

Internetverbinding van Planet Internet, weet niet welke,

Maar me experia box is binnen met internetplusbellen van Planet Internet (comfort) dus ik hoop dat die snel geinstalleerd wordt en dat het probleem dan weg is.

Sitecom ADSL Modem DC-213/215
D-Link Router DI- 624+

Internetverbinding van Planet Internet, weet niet welke,

Maar me experia box is binnen met internetplusbellen van Planet Internet (comfort) dus ik hoop dat die snel geinstalleerd wordt en dat het probleem dan weg is.

Ik hoop voor je dat IPB en de Experia Box het oplost.:thumb:
Heb zelf ook InternetPlusBellen van Planet en werkt goed hier.

Zal wel weer wat gevloek worden :p met deze router en dit modem een half jaar geleden ook, de router wilde niet aan toen, :p

Zal wel weer wat gevloek worden :p met deze router en dit modem een half jaar geleden ook, de router wilde niet aan toen, :p

Installatie IPB en Experia Box is inderdaad een potje vloeken, maarja, als de installatie goed gaat kan je in een kwartiertje klaar zijn.
Zorg wel dat je alvast alle kabels of ander materiaal hebt als je wat extra's nodig hebt.:thumb:

Weet trouwens wel de oorzaak van het internetuitval:

"mijn huis werd klaar gemaakt voor IPB"

Het ging hier niet zo goed, deels mijn fout omdat ik bepaalde dingen nog moets aanschaffen maar het meeste de fout van KPN omdat het VoIP-netwerk niet goed voor mij werkt dus kon ik niet telefonderen en ook niet IPB activeren. Toen gebeld met de helpdesk van de KPN en toen werd er aan die kant wat probleempjes verholpen en toen lukte het wel.

Hoe open je poorten bij de experia box?

Start je browser ( Firefox, Internet Explorer ) en kopier en plak het volgende:

http://192.168.2.1 Kopier en plak dit in de adresbalk waar je normaal ook een internetadres typt. Off ga gelijk naar dit adres.
Dan inloggen:

wachtwoord is standaard admin, dit kan en moet je ( voor de veiligheid ) later wijzigen.
Poorten openen kan bij onderdeel NAT en dan Port Forwarding.

Succes!:thumb:

Oke, dan heeft de router een ander adres.
Om toch achter het adres te komen:

Start --> Uitvoeren --> kopier en plak: cmd /k ipconfig /all en klik op OK.
Maak dan een screenshot van dat scherm en voeg die hier toe als bijlage.

Jep Jep Got It,

Alleen nu nog even 2 screenshots en dan mag jij mij vertellen wat ik hier precies moet doen :D :thumb:

2001452902290225520_rs.jpg

2001474529889393546_rs.jpg

Vertel maar,

Ik heb een programma toegevoegd, in dit geval utorrent. TCP & UDP kan ik die any opzetten en ik moet natuurlijk het eerste vinkje bij utorrent uitzetten.

Moet ik dit ook doen voor bijvoorbeeld counterstrike source of niet?

Laatst bewerkt:
Ben niet zo goed met die van planet maar zelf heb ik kpn.
Bij mij voeg ik ze zelf allebij toe tcp en udp
Je moet ze alle bij toevoegen tcp en udp dan ben je er zeker van dat je het geopend hebt

Dus je moet de poort 50087 toevoegen
dus eerst tcp 50087 toevoegen en dan opslaan
en dan udp 50087 toevoegen en dan weer opslaan

De vinkje willekeurige poorten meot je uitvinken anders veranderd utorrent zelf de poortnummer

Wat counterstrike betreft ik zelf voeg ik de poortnummer niet toe.
Meestal moet het gewoon werken zonder dat je een poort toevoegd

dus 2 x op toevoegen drukken met tcp en udp?

het is gelukt, bedankt

Laatst bewerkt:
Kan ik me internetverbinding eigenlijk nog een beetje tunen? hogere downspeeds etc?

Ik heb IPB Comfort van Planet Internet

Downloadsnelheid 6144 Kb/s
Uploadsnelheid 786 Kb/s

dat moet het zijn volgens planet internet, en op www.speedtest.nl kom ik op:

Downloadsnelheid 4490 Kb/s
Uploadsnelheid 366 Kb/s

Laatst bewerkt:
ik gebruik tuneup maja het heeft niet zoveel effect het ligt gewoon aan je kabel zelf ik heb zelf 3 mb maar ik benut niet heel 3 mb gebruik zelf volgens de test 1.5 mb daar kan je eigenlijk weinig aan doen
maja ik zou zeggen google want daar vind je zoveel programmas het is volledig aan jou ik kan niet zeggen deze is goed dat is goed dan kan ik het mis hebben
het is aan jou

je moet je pc gewoon schoonhouden dan is je internet vanzelf snel dan blijft het tenminste op de zelfde snelheid

maar vergeet een ding niet je kan er problemen mee krijgen zoals mij :(
mijn downloads beginnen laatste tijd vaag te doen en dat is zeer ***** geloof mij maar
download maar met liefst 20 kb

Kan ik me internetverbinding eigenlijk nog een beetje tunen? hogere downspeeds etc?

Ik heb IPB Comfort van Planet Internet

Downloadsnelheid 6144 Kb/s
Uploadsnelheid 786 Kb/s

dat moet het zijn volgens planet internet, en op www.speedtest.nl kom ik op:

Downloadsnelheid 4490 Kb/s
Uploadsnelheid 366 Kb/s

Een test op Speedtest is te mager,ga eens naar BBNeD en doe daar de 100 mb Test en kijk waar je dan op uit komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan